Η κυβέρνηση εξετάζει τώρα παρέμβαση στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια

Στην καρδιά του καλοκαιριού, το Μαξίμου καθυστερημένα συζητά μέτρα για το αυξημένο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, αλλά οι περισσότεροι έχουν κλείσει τις διακοπές τους.

5336756

Την πόρτα της κυβερνητικής παρέμβασης για το αυξημένο κόστος των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων άφησε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης κατά την ενημέρωση των πολιτικών συντακτών.

Η παρέμβαση αυτή έρχεται μετά την κατακραυγή ότι τα νησιά θεωρούνται «απαγορευμένοι προορισμοί» αφού οι τιμές στα εισιτήρια έχουν κυριολεκτικά «ξεφύγει» σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές, ωστόσο, έρχεται και με καθυστέρηση, μιας και μέχρι να νομοθετηθεί, θα έχουμε περάσει στο δεύτερο μισό του καλοκαιριού και με τις διακοπές ήδη «κλεισμένες».

 

«Η κυβέρνηση έχει αποδείξει ότι δεν αφήνει κανένα τέτοιο ζήτημα όπως αυτό – που είναι πολύ σημαντικό – στην τύχη του, με άμεσες παρεμβάσεις, είτε σαν αυτές που έγιναν στην ενέργεια και καλύφθηκαν οι αυξήσεις, είτε στην ακρίβεια τροφίμων», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Μαρινάκης, απαντώντας σε ερώτηση κατά την τακτική ενημέρωση των δημοσιογράφων. Τόνισε δε ότι «το παρακολουθούμε το ζήτημα και θα ενημερωθείτε άμεσα για νεότερα από την κυβέρνηση».

Εισιτήρια από… χρυσάφι

Το ταξίδι με πλοίο να είναι ιδιαιτέρως «τσουχτερό» για την τσέπη των περισσότερων πολιτών.

Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες έχουν διατηρήσει τις τιμές των εισιτηρίων στα περυσινά επίπεδα, οπότε και σημείωσαν αύξηση της τάξεως του 34%, παρά την πτώση στα καύσιμα των σκαφών κατά 45,5%.

Ενδεικτικά, η τιμή καυσίμου για συμβατικά πλοία φέτος είναι στα 600 ευρώ από 1.100 ευρώ, ενώ για τα ταχύπλοα είναι στα 700 ευρώ από 1.200 ευρώ που ήταν πέρυσι.

Το γεγονός ότι έχουν διατηρηθεί οι ίδιες τιμές στα ακτοπλοϊκά τη στιγμή η τιμή των καυσίμων έχει μειωθεί δημιουργεί μεγάλο πρόβλημα και το ταξίδι με πλοίο μοιάζει με πολυτέλεια για λίγους, ενώ αποτελούσε μία από τις πιο οικονομικές λύσεις.

Η απάντηση των εταιρειών για τις αυξημένες τιμές αφορά στην κρίση της πανδημίας και στην ενεργειακή κρίση.

Οι ακτοπλόοι φέτος… ξέχασαν να μειώσουν τα ναύλα

Αν και το κόστος των καυσίμων έχει μειωθεί φέτος έως και 45,5% σε σύγκριση με πέρυσι, οι τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων παραμένουν ίδιες με τις περυσινές – είχαν αυξηθεί 34% κατά μέσο όρο.

Η τιμή του χαμηλού σε περιεκτικότητα θείου καυσίμου Very Low Sulphur Fuel Oil (VLSFO) που καίνε τα συμβατικά πλοία από 1.100 ευρώ/τόνο το 2022 έπεσε στα 600 ευρώ το 2023 (μείωση 45,5%), ενώ το marine gas oil που καίνε τα ταχύπλοα από 1.200 ευρώ/τόνο έπεσε στα 700 ευρώ φέτος, με ποσοστό μείωσης 41,6%, ωστόσο ο καταναλωτής καλείται να πληρώνει τα ίδια ναύλα με αυτά που πλήρωνε στο peak της ενεργειακής κρίσης.

Ο παραδοσιακός καλοκαιρινός τρόπος διακοπών σε νησί για την ελληνική οικογένεια έχει αρχίσει και γίνεται πολυτέλεια, καθώς τα έξοδα είναι δυσβάσταχτα. Πολλοί δε ψάχνουν προσφορές ακόμα από αεροπορικές εταιρείες για να ταξιδέψουν σε κάποιο νησί.

Τεράστιο πρόστιμο 21.140 ευρώ σε μοτοσυκλετιστή: Πέρασε… 12 φανάρια με κόκκινο στην Αθήνα

Τεράστιο πρόστιμο 21.140 ευρώ σε μοτοσυκλετιστή: Πέρασε… 12 φανάρια με κόκκινο στην Αθήνα

Ο οδηγός της μηχανής δεν σταμάτησε σε σήμα της τροχαίας και στη συνέχεια «διέλυσε» σχεδόν…

Απίθανο σκηνικό: Ακούστηκαν βογγητά την ώρα που μιλούσε ο Ντόντσιτς – Η αντίδραση του Σλοβένου (video)

Απίθανο σκηνικό: Ακούστηκαν βογγητά την ώρα που μιλούσε ο Ντόντσιτς – Η αντίδραση του Σλοβένου (video)

Μια αρκετά διαφορετική συνέντευξη τύπου είχαμε τα ξημερώματα στο NBA

Σάττι: Χασμουριόταν και έκανε ότι κοιμάται στη συνέντευξη του Ισραήλ και το Twiiter την αποθέωσε – «Respect μωρή τρέλα» (video)

Σάττι: Χασμουριόταν και έκανε ότι κοιμάται στη συνέντευξη του Ισραήλ και το Twiiter την αποθέωσε – «Respect μωρή τρέλα» (video)

«Είναι ότι καλύτερο υπάρχει», έγραψε ένας χρήστης του Twitter για τη Μαρίνα Σάττι