Newsroom

Newsroom

Η αγωνία της άγονης γραμμής – Λιγοστά τα δρομολόγια και από υπέργηρα πλοία

Του Μαρίνου Γκασιάμη Επί ένα μήνα είχε να περάσει το πλοίο «Ταξιάρχης» από τον Άγιο Ευστράτιο. Μοναδική σύνδεση του νησιού…

1 1667

Του Μαρίνου Γκασιάμη

Επί ένα μήνα είχε να περάσει το πλοίο «Ταξιάρχης» από τον Άγιο Ευστράτιο. Μοναδική σύνδεση του νησιού με τον υπόλοιπο κόσμο είναι μέσω Λήμνου που και η ίδια όμως αντιμετωπίζει πρόβλημα.
Το αρμόδιο υπουργείο με την γνωμοδότηση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών που συνεδρίασε την Παρασκευή 22 Μαΐου στη Νάξο κήρυξε έκπτωτη την ναυτιλιακή εταιρεία Σι-Λινκ Φέρρις (θυγατρική της ΝΕΛ), από την επιδοτούμενη-άγονη γραμμή Λαύριο-Άγιος Ευστράτιος-Λήμνος αφού εξέτασε όλες τις επιπτώσεις στις νησιωτικές κοινωνίες και τους απλήρωτους ναυτικούς.
Όπως επεσήμαναν κύκλοι του Υπουργείου στο koutipandoras.gr το πρόβλημα του δρομολογίου θα έχει λυθεί μέχρι τις αρχές της ερχόμενης εβδομάδας ενώ επιταχύνονται και οι διαδικασίες για να πληρωθούν και οι ναυτεργάτες του πλοίου Ταξιάρχης που είναι σε επίσχεση.
Όπως μας τόνισαν οι ίδιες πηγές λόγο του νομικού πλαισίου που υπάρχει οι επιδοτήσεις που έλαβε η εν λόγω εταιρία πήγαν για να καλυφθούν πρώτα τα χρέη της προς τις Τράπεζες με αποτέλεσμα να μείνουν απλήρωτοι οι ναυτικοί.
Το υπουργείο ετοιμάζει νομοθετική ρύθμιση σύμφωνα με την οποία πρώτα θα εξοφλούνται οι ναυτικοί και γενικά οι εργαζόμενοι και μετά θα εξυπηρετούνται τα υπόλοιπα χρέη των ναυτιλιακών.
Η κατάσταση όμως δυστυχώς είναι λίγο πολύ παρόμοια και στα νησιά της άγονης γραμμής της Δωδεκανήσου.
Τα δρομολόγια όταν εκτελούνται είναι τόσο αραιά και χρονοβόρα που οι κάτοικοι ειδικά τον χειμώνα υποφέρουν.
Τα πλοία είναι υπέργηρα καθώς το νεώτερο είναι 25 ετών και τα λιμάνια κάθε άλλο παρά εύκολη κάνουν την ζωή των καπεταναίων που προσπαθούν να «δέσουν» σε αυτά.
Όπως είπε στο koutipandoras.gr ο Γιάννης Φραγκούλης πρόεδρος της Ομοσπονδίας Δωδεκανησιακών Σωματείων Αθήνας-Πειραιά: «Δυστυχώς κάθε χρόνο ζούμε τα ίδια δράματα τις ίδιες εποχές, χειμώνα, καλοκαίρι σε κάθε αλλαγή περιόδου.
Υπάρχει μια καραμέλα όπου υποτίθεται ότι το υπουργείο πιέζει, το συμβούλιο ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών που πρέπει να δίνει τις γραμμές, είναι φτιαχτά και τα δίνουν εκεί που έχουν προαποφασίσει, οι εφοπλιστές έχουν μοιραστεί τις γραμμές και παρότι επιδοτούνται δεν εξυπηρετούν, δεν αφήνουν άλλους να έρθουν να μπουν στις γραμμές από το εξωτερικό ή όποιον άλλο θα ήθελε να είναι υποψήφιος και ζούμε κάθε χρόνο αυτή την ιστορία.
Φωνάζουμε και γινόμαστε γραφικοί κλπ.»

Το πλοίο από Πειραιά για Κάσο ενδεικτικά κάνει 18 ώρες και εκτελείται μια φορά την εβδομάδα ενώ θεωρητικά θα έπρεπε να γίνεται 2 φορές μας επεσήμανε ο κ Φραγκούλης και μαζί με αυτό θα έπρεπε να υπάρχει και ένα μικρότερο μεταξύ Ρόδου και Κρήτης την καλοκαιρινή περίοδο.
Όχι απλά δεν γίνεται μας τόνισε αλλά δεν προγραμματίζεται σε βάθος χρόνου καθώς ο προγραμματισμός γίνεται κάθε εβδομάδα με αποτέλεσμα αν κάποιος θέλει ταξιδέψει την επόμενη εβδομάδα αυτό να είναι αδύνατο.
Κάσος, Κάρπαθος, Χάλκη και Ανάφη εξυπηρετούνται από ένα πλοίο
«Το κράτος χρωστάει πολλά λεφτά στους εφοπλιστές και δεν μπορούμε να τους πιέσουμε μας λένε οι κυβερνήσεις.
Ανοίξτε τους διαγωνισμούς να δούμε ποιοί ενδιαφέρονται πραγματικά λέμε εμείς» κατέληξε ο κ Φραγκούλης.
Προβληματισμός όμως υπάρχει στο υπουργείο Ναυτιλίας και με τα δρομολόγια μεταξύ των ακριτικών νησιών με τις Μικρασιατικές ακτές, καθώς οι τουρκικές εταιρίες με μειωμένο πλήρωμα 4 ατόμων είναι πιο ανταγωνιστικές από τις αντίστοιχες ελληνικές που βάση του κανονισμού έχουν 15 μέλη πλήρωμα.
Αν σπάσει αυτό στα συγκεκριμένα δρομολόγια θα υπάρξει προηγούμενο και για όλη την Ελλάδα μας επεσήμανε υψηλά ιστάμενη πηγή του υπουργείου.
«Οι θεσμοί ζήτησαν να μειώσουμε τα πληρώματα αλλά εμείς τους αντιτείναμε ως παράδειγμα το Norman Atlantic του οποίου πέρα από το μικρό αριθμό του πληρώματος, μάγειροι και άλλα μέλη του πληρώματος δεν ήταν ναυτικοί με αποτέλεσμα να μην μπορούν να βοηθήσουν στην κρίσιμη στιγμή. Θέσαμε λοιπόν ζήτημα ασφάλειας» μας επισημάνθηκε.
Το ζήτημα για τους νησιώτες ειδικά των νησιών της άγονης γραμμής ωστόσο παραμένει την στιγμή που εφοπλιστές παίρνουν πολλά εκατομμύρια με τις επιδοτήσεις για τα δρομολόγια αυτών των γραμμών.
Η κυβέρνηση αναζητά την χρυσή τομή βάζοντας σε προτεραιότητα ναυτεργάτες και νησιώτες.

(φωτο αρχείο eurokinisi)

Το ΚΚΕ χαρακτηρίζει “αντικομμουνιστική αθλιότητα”, προεκλογικό διαφημιστικό σποτ της Ευρωβουλής

ΚΚΕ

Το ΚΚΕ χαρακτηρίζει “αντικομμουνιστική αθλιότητα”, προεκλογικό διαφημιστικό σποτ της Ευρωβουλής

«Το ανιστόρητο σποτ προσφέρει άθελα του και μια πολύτιμη υπηρεσία. Φανερώνει ποιον πραγματικά θεωρεί αντίπαλο…