Newsroom

Newsroom

Γκυ Ντεμπόρ: "Η ανία είναι πάντα αντεπαναστατική"

Ο Γκυ Ντεμπόρ γεννήθηκε στο Παρίσι το 1931, συγγραφέας, κινηματογραφιστής και ιδρυτής των κινημάτων «Λεττριστική Διεθνής» («Lettrist International»), «Καταστασιακή Διεθνής»…

demonstration in paris 30 002

Ο Γκυ Ντεμπόρ γεννήθηκε στο Παρίσι το 1931, συγγραφέας, κινηματογραφιστής και ιδρυτής των κινημάτων «Λεττριστική Διεθνής» («Lettrist International»), «Καταστασιακή Διεθνής» («Situationist International» ή SI) και για ένα μικρό διάστημα μέλος της ομάδας «Σοσιαλισμός ή Βαρβαρότητα» («Socialisme ou Barbarie»). Ένα από τα ανατρεπτικότερα πνεύματα του 20ου αιώνα. Μετά από χρόνιο εθισμό στο αλκοόλ, διεγνώσθη με αλκοολική πολυνευροπάθεια και αυτοκτόνησε με μια σφαίρα στην καρδιά, στις 30 Νοεμβρίου του 1994, μια μέρα μετά το τελευταίο του αυτοβιογραφικό ντοκιμαντέρ. Στο βιβλίο του “η κοινωνία του θεάματος” ερμηνεύει με μαρξιστική κριτική ματιά, τον τρόπο που το θέαμα γίνεται οργανικό κομμάτι της πολιτικής οικονομίας και ελέγχει τον άνθρωπο του σύγχρονου κόσμου, που από εργάτης γίνεται στον ελεύθερο χρόνο του καταναλωτής και το αντίστροφο.

Μικρές ματιές σε διάσημες φράσεις του Γκυ Ντεμπόρ:  

– Η πλήξη είναι πάντα αντεπαναστατική. Πάντα.

– Τα αποφθέγματα είναι χρήσιμα σε περιόδους άγνοιας και σκοταδισμού.

-Το θέαμα δεν είναι σύνολο εικόνων, αλλά κοινωνική σχέση ανάμεσα σε πρόσωπα, διαμεσολαβούμενη από τις εικόνες.

– Για να ξέρεις να γράφεις πρέπει να έχεις διαβάσει και για να ξέρεις να διαβάζεις πρέπει να έχεις ζήσει.

-Οι τσιγγάνοι πιστεύουν πως έχει κανείς την υποχρέωση να λέει την αλήθεια μόνο στη γλώσσα του. Στη γλώσσα του εχθρού, το ψέμα είναι υπεραρκετό.

θέαμα

-Η κυκλοφορία αγαθών που θεωρείται κατανάλωση, δεν είναι τίποτα άλλο, παρά η ξεκούραση που επισκέπτεται το ξεπερασμένο.

– Πίσω από τη μάσκα των πολλών επιλογών, υπάρχουν απλώς διαφορετικές μορφές της αλλοτρίωσης.

-Στις κοινωνίες όπου επικρατούν οι σύγχρονες συνθήκες παραγωγής, το σύνολο της ζωής παρουσιάζεται σαν μία τεράστια συσσώρευση θεαμάτων. Το άμεσο βίωμα μετατρέπεται έτσι σε αναπαράσταση.

-Κι ο μήνας Μάης δε θα ξανάρθει ποτέ, από σήμερα έως το τέλος αυτού του κόσμου του θεάματος, δίχως να μας θυμηθούν.

-Μέσα στον αντεστραμμένο, στην πραγματικότητα, κόσμο, το αληθινό είναι μια στιγμή του ψεύτικου.

-Το θέαμα είναι το κεφάλαιο που ‘χει φτάσει σε τέτοιο βαθμό συσσώρευσης, ώστε να γίνει εικόνα.

-Στο μέτρο που η κοινωνία ονειρεύεται την αναγκαιότητα, γίνεται αναγκαίο το όνειρο. Το θέαμα είναι ο εφιάλτης της αλυσοδεμένης σύγχρονης κοινωνίας, που σε τελευταία ανάλυση εκφράζει μόνο την επιθυμία της να κοιμηθεί. Το θέαμα είναι ο φύλακας του ύπνου αυτού.

 

 

 

Άστον Βίλα: Φίλαθλος έπαθε ανακοπή στο παιχνίδι με τον Ολυμπιακό – Η γυναίκα διασώστης που του έσωσε τη ζωή

Καταγραφή 2

Άστον Βίλα: Φίλαθλος έπαθε ανακοπή στο παιχνίδι με τον Ολυμπιακό – Η γυναίκα διασώστης που του έσωσε τη ζωή

Δραματικές στιγμές στο Villa Park πριν το παιχνίδι της Άστον Βίλα με τον Ολυμπιακό

Κρήτη: Βίντεο ντοκουμέντο «καίει» τον νονό που ασελγούσε στο βαφτιστήρι του – «Είμαι άρρωστος αλλά με προκάλεσε»

Krhtht

Κρήτη: Βίντεο ντοκουμέντο «καίει» τον νονό που ασελγούσε στο βαφτιστήρι του – «Είμαι άρρωστος αλλά με προκάλεσε»

Ο 50χρονος ισχυρίστηκε ότι τον προκάλεσε ο νεαρός και δήλωσε ότι είναι συντετριμμένος και άρρωστος

Γιάννα Τερζή: Απαντά μέσω ανάρτησης σχετικά με την κακοποίηση που υπέστη στην Eurovision – «Ναι, τώρα μπόρεσα…» (video)

image 7

Γιάννα Τερζή: Απαντά μέσω ανάρτησης σχετικά με την κακοποίηση που υπέστη στην Eurovision – «Ναι, τώρα μπόρεσα…» (video)

Ανάρτηση για την κακοποίηση που υπέστη πριν από 6 χρόνια έκανε η Γιάννα Τερζή