Efood: Ο «δράκος» της διανομής

H απόφαση του efood  φέρνει στο προσκήνιο, νέες αποκαλύψεις σχετικά με τις συνθήκες εργασιακού μεσαίωνα που επικρατούν στις εταιρίες διανομής φαγητού

Βαγγέλης Σπυράκης 19/09/2021 | 12:48

Συνεχίζονται οι αντιδράσεις μετά την αναδιάταξη του εργασιακού χάρτη των διανομέων που προωθεί η efood. Η μη ανανέωση των  συμβάσεων και η αντιπρόταση για συνέχιση της εργασιακής σχέσης τους με την efood ως αυτοαπασχολούμενοι δημιουργεί νέα δεδομένα στον χώρο της διανομής με τις ευλογίες της κυβέρνησης, καθώς σύμφωνα με αποκαλυπτικό ρεπορτάζ του Documento, αποκαλύπτει πως η κερδοφόρα επιχείρηση λειτουργεί ως βιτρίνα της κυρίας Μητσοτάκη.

Όπως ήταν φυσικό η είδηση φέρνει στο προσκήνιο, νέες αποκαλύψεις σχετικά με τις συνθήκες εργασιακού μεσαίωνα που επικρατούν στις εταιρίες διανομής φαγητού. Όπως για παράδειγμα τα φιλοδωρήματα των διανομέων τα οποία εν μέσω πανδημίας, οι καταναλωτές τα περνούσαν μέσω κάρτας, αλλά ποτέ σχεδόν δεν έφτανα στα χέρια των ντελιβεράδων , η έπαιρναν τα μισά. Tι νόμιζαν ορισμένοι ότι  E-food είναι φιλανθρωπική οργάνωση;

Το e-food ξεζουμίζει τους επιχειρηματίες-Καταγγελίες ότι όλοι δουλεύουν για αυτό...

Ήδη πολλές καταγγελίες υπάρχουν από μαγαζάτορες που στην προσπάθειά τους να αποκτήσουν περισσότερη πελατεία. πληρώνουν μεγάλο "νταβατζιλίκι" στο e-food, με αποτέλεσμα, από τις πολλές κρατήσεις και προμήθειες, να μην τους μένει τίποτα.


Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μπαίνει θηλιά στους μαγαζάτορες και να απειλούνται με κλείσιμο, ή να αναγκάζονται να αυξήσουν τις τιμές, προς απογοήτευση των καταναλωτών.  Σύμφωνα με παλαιότερο δημοσίευμα του economix, τo efood κρατεί περίπου το  το 25% -30% της αξίας της παραγγελίας για delivery,  με τις επιχειρήσεις  για να επιβιώσουν να κάνουν λίγο τζίρο υποκύπτουν στους όρους των διαχειριστών προκείμενου να βάλουν μερικά ευρώ στο ταμείο τους.

Παράλληλα και σύμφωνα  με καταγγελίες πολλών καταστηματαρχών, ανακάλυψαν ότι το efood παρακρατεί και μέρος του φιλοδωρήματος των διανομέων (για όσες επιχειρήσεις έχουν δικούς τους υπαλλήλους και απλά συνεργάζονται ως μέσω διαφήμισης με την πλατφόρμα). Συγκεκριμένα υπάρχει επιλογή στην πλατφόρμα του efood το λεγόμενο «Τip στον διανομέα», με τα ανάλογα ποσά (μέχρι 5.00 ευρώ) που αν θέλεις καταβάλει ο καταναλωτής.

Από εκείνη την στιγμή και ενώ πρέπει να κάνει ανταπόδοση στα καταστήματα που συνεργάζεται το efood, πολλοί καταστηματάρχες διαπιστώνουν ότι υπάρχει πλαφόν στο φιλοδώρημα που δεν ξεπερνάει τα 0,50 λεπτά η και το 1 ευρώ. Υπάρχουν περιπτώσεις που καταναλωτές που γνωρίζουν διανομείς, να δηλώνουν ότι άφησαν παραπάνω φιλοδώρημα. Αποτέλεσμα αυτού είναι πλέον οι καταναλωτές να δίνουν χέρι με χέρι το φιλοδώρημα. 

Οι καταγγελίες αυτές δείχνουν για μια ακόμη φορά την εργασιακή γαλέρα που έχει στήσει η εταιρία, και μάλιστα την στιγμή που εν μέσω πανδημίας αύξησε τα κέρδη της κατακόρυφα. Και μπορεί η  η ψηφιακή παραγγελία έναντι της τηλεφωνικής να είναι μια νέα πραγματικότητα που τείνουν τα πράγματα προς τα εκεί λόγω ευκολίας, όμως άπαντες συνηγορούν ότι πλέον τέτοιες πρακτικές εις βάρος των εργαζομένων που δούλεψαν και συνεχίζουν να εργάζονται κάτω από άθλιες συνθήκες, πρέπει να σταματήσουν