Newsroom

Newsroom

Διχασμός ΠΑΣΟΚ λόγω ταξί

ΠΟΛΛΟΙ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΝ ΤΟΝ ΡΑΓΚΟΥΣΗ ΓΙΑ ΑΘΕΤΗΣΗ ΣΥΜΦΩΝΙΑΣ Ούτε μία αναφορά δεν έγινε χθες στο υπουργικό συμβούλιο από τον πρωθυπουργό…

ΠΟΛΛΟΙ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΝ ΤΟΝ ΡΑΓΚΟΥΣΗ ΓΙΑ ΑΘΕΤΗΣΗ ΣΥΜΦΩΝΙΑΣ
Ούτε μία αναφορά δεν έγινε χθες στο υπουργικό συμβούλιο από τον πρωθυπουργό ή υπουργούς για τους ιδιοκτήτες των ταξί, παρά το γεγονός ότι είναι το μεγάλο θέμα της πολιτικής επικαιρότητας και έχει προκαλέσει τις έντονες αντιδράσεις βουλευτών του ΠΑΣΟΚ, που χθες άσκησαν σκληρή κριτική στον υπουργό Υποδομών Γ. Ραγκούση κατηγορώντας τον ότι «αθέτησε τη συμφωνία», που είχε κάνει ο προηγούμενος υπουργός Δημ. Ρέππας, χωρίς να έχει νέες προτάσεις.
Ο κ. Ραγκούσης υποστήριξε ότι απλώς εφαρμόζει το νόμο για την απελευθέρωση του επαγγέλματος που η Βουλή ψήφισε, όμως το βέβαιο είναι ότι αυτή τη στιγμή η κυβερνητική παράταξη εμφανίζεται στο θέμα με δύο γραμμές:

1Του υπουργού Υποδομών που δεν θέλει να εφαρμόσει το Προεδρικό Διάταγμα του προκατόχου του, επειδή αυτό θέτει πληθυσμιακά κριτήρια στην απελευθέρωση του επαγγέλματος, με αποτέλεσμα, όπως λέει, το επάγγελμα να παραμένει ουσιαστικά κλειστό. Ο πρωθυπουργός Γ. Παπανδρέου, παρά το μεγάλο πρόβλημα που έχει προκληθεί, δεν έχει πάρει θέση. Είναι πιθανό να μιλήσει για το θέμα σήμερα στη συνεδρίαση της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΠΑΣΟΚ. Χθες όμως κυβερνητικές πηγές μάς έλεγαν ότι μπορεί οι βουλευτές να αντιδρούν και να έχουν τις απόψεις τους, όμως η κυβέρνηση παίρνει αποφάσεις και η κοινωνία δεν είναι κατά της απελευθέρωσης του επαγγέλματος των ιδιοκτητών ταξί. Πάντως, επικρατεί έντονος προβληματισμός στην κυβέρνηση για τη διάσταση που παίρνει το θέμα…

2 Των βουλευτών του ΠΑΣΟΚ, που τον κατηγορούν για αθέτηση της συμφωνίας, την οποία είχε κάνει ο Δημ. Ρέππας με τους ταξιτζήδες και τον καλούν να αρχίσει αμέσως διάλογο δημοσιοποιώντας τις προτάσεις του.

Είναι χαρακτηριστικό ότι χθες ένας βουλευτής, ο Λεωνίδας Γρηγοράκος, ζήτησε μέχρι και την παραίτηση του Γιάννη Ραγκούση, καλώντας τον ίδιο τον πρωθυπουργό να παρέμβει. Ο υπουργός, που έχει για την ώρα τη στήριξη της κυβέρνησης, απάντησε ότι «ζητείται η παραίτησή του από έναν βουλευτή, επειδή εφαρμόζει το νόμο, τον οποίο η ίδια η Βουλή ψήφισε…».

Χθες στην πολύωρη και έντονη συνεδρίαση του ΚΤΕ Υποδομών, μεταξύ άλλων βουλευτών:

Η Βάσω Παπανδρέου είπε ότι «δεν παίρνει αποφάσεις το ΚΤΕ, αλλά η κυβερνητική επιτροπή», ρίχνοντας εμμέσως πλην σαφώς ευθύνες στην κυβέρνηση που δεν παρεμβαίνει στο θέμα. Ο Ν. Σαλαγιάννης είπε ότι η κυβέρνηση εμφανίζεται να μην έχει πρόταση καθώς ένας υπουργός, ο Δημ. Ρέππας, έχει συμφωνήσει με την τρόικα για το άνοιγμα του επαγγέλματος με συγκεκριμένα κριτήρια και έρχεται ένας άλλος υπουργός, ο κ. Ραγκούσης, και αθετεί τη συμφωνία. Ο Δημ. Κουσελάς είπε ότι η αμφισβήτηση της συμφωνίας Ρέππα – ταξιτζήδων από τον κ. Ραγκούση δημιουργεί θέμα εμπιστοσύνης στις κυβερνητικές αποφάσεις και πρότεινε η απελευθέρωση να γίνει με τα κριτήρια που εφαρμόζονται σε όλη την Ευρώπη.

Η Τόνια Αντωνίου κατηγόρησε τον Γ. Ραγκούση ότι έχει κάνει δηλώσεις υπέρ της αυτορύθμισης της αγοράς. «Αυτά τα λες εσύ και ο Λυμπερόπουλος (πρόεδρος των ταξιτζήδων)», της απάντησε ο υπουργός. «Τι είχες Γιάννη, τι είχα πάντα» σχολίασε εκείνη το γεγονός ότι ο κ. Ραγκούσης πήγε στη συνεδρίαση των βουλευτών χωρίς να παρουσιάσει προτάσεις, ενώ τον κατηγόρησε ότι κάνει «φτηνό συνδικαλισμό εις βάρος των βουλευτών…».

Ο Μ. Κατρίνης υποστήριξε ότι υπήρξε αθέτηση της συμφωνίας και μαζί με τον Οδυσσέα Κωνσταντινόπουλο τάχθηκαν υπέρ της απελευθέρωσης του επαγγέλματος με κανόνες, ζητώντας να συνεδριάσει για το θέμα η κυβερνητική επιτροπή καθώς, όπως είπε ο κ. Κωνσταντινόπουλος, «δεν υπάρχει κυβερνητική συνεννόηση». «Είναι απαράδεκτη η ασυνέχεια των υπουργών, η κυβέρνηση δείχνει εικόνα συγκρουόμενων στο λούνα παρκ» είπε ο Γ. Βούρος. Για δύο μέτρα και δύο σταθμά μίλησε ο Μ. Τζελέπης, λέγοντας ότι ενώ ισχύουν πληθυσμιακά κριτήρια, π.χ. για τους συμβολαιογράφους, δεν γίνεται το ίδιο για τα ταξί.

«Περιμένουμε να δώσεις λύση τώρα» είπε ο Ν. Ζωίδης, ενώ ο Β. Κεγκέρογλου ζήτησε από τον υπουργό να θέσει ένα σαφές χρονοδιάγραμμα διαλόγου. «Δηλαδή, αν δεν γινόταν ανασχηματισμός και θα εφαρμοζόταν το Π.Δ. του Ρέππα θα γινόταν καταστροφή;» ρώτησε τον κ. Ραγκούση ο Β. Αργύρης.

Υπέρ των θέσεων του υπουργού τάχθηκαν οι βουλευτές Ελπίδα Τσουρή, Γιάννης Ρήγας, Λ. Μίχος. Ο τελευταίος είπε «πρέπει να γίνουμε όλοι Ραγκούσηδες».

Ο υπουργός Υποδομών στην εισήγησή του είπε ότι ο Ν. 3919 για την απελευθέρωση «αποτελεί βασική κυβερνητική πολιτική και μας δεσμεύει όλους». Υποστήριξε ότι ενώ είχε συμφωνήσει με τους ιδιοκτήτες ταξί να κάνουν διάλογο, εκείνοι την επόμενη μέρα έκλεισαν αεροδρόμια, δρόμους, λιμάνια και αρχαιολογικούς χώρους. Ταυτόχρονα κατηγόρησε τη Ν.Δ. ότι με τη στάση της στηρίζει την τακτική του εκβιασμού και ζητάει να μην εφαρμοστεί ένας νόμος που το ελληνικό Κοινοβούλιο ψήφισε.

«Δική μας ευθύνη είναι να υπηρετήσουμε το δημόσιο συμφέρον και όχι να υποκύψουμε. Είμαστε στη διαδικασία συγκέντρωσης και επεξεργασίας των προτάσεων των ενδιαφερόμενων φορέων. Είμαστε έτοιμοι και σύντομα θα κάνουμε οργανωμένο διάλογο με όλους» είπε ο κ. Ραγκούσης, υποστηρίζοντας ακόμα ότι όλοι οι παράγοντες του τουρισμού του ζητούν να μην κάνει πίσω στο άνοιγμα των ταξί.

**«Το γεγονός ότι στο σημερινό υπουργικό συμβούλιο δεν ελήφθη καμία απόφαση για το θέμα των ταξί δείχνει μια κυβέρνηση ανήμπορη να ανταποκριθεί στις περιστάσεις. Και έναν πρωθυπουργό που, αιχμάλωτος στις προσωπικές βεντέτες των υπουργών του, παριστάνει τον Πόντιο Πιλάτο», δήλωσε ο εκπρόσωπος της Ν.Δ. Γιάννης Μιχελάκης.
Των ΠΑΝΟΥ ΣΩΚΟΥ, ΑΝΤΩΝΗ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
http://www.enet.gr

Τραγωδία με δεκάδες νεκρούς στην Κίνα: Κατέρρευσε τμήμα αυτοκινητοδρόμου (videos)

GMfZiA3WMAAvUty

Τραγωδία με δεκάδες νεκρούς στην Κίνα: Κατέρρευσε τμήμα αυτοκινητοδρόμου (videos)

Για «φυσική γεωλογική καταστροφή», οφειλόμενη στις πρόσφατες «συνεχείς ισχυρές βροχοπτώσεις», κάνει λόγο το δίκτυο CCTV