Αυτοκίνητο που καίει… αέρα

[…]

air car

Στην παραγωγή μέχρι το 2016 θα έχει περάσει η καινοτομία που παρουσίασαν δύο μηχανικοί του ομίλου PSA. Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που κατά 80% θα κινείται από συμπιεσμένο αέρα.

Ο αέρας χρειάζεται ενέργεια για να παράξει ενέργεια, καθώς πρέπει με κάποιο τρόπο να συμπιεστεί, καθιστώντας έτσι ένα αυτοκίνητο που κινείται αποκλειστικά με αέρα, ουτοπικό εγχείρημα. Όμως, δύο μηχανικοί της PSA (Peugeot – Citroën), κατάφεραν να φτιάξουν ό,τι πιο κοντινό σε αυτό το σενάριο, χρησιμοποιώντας δύο πολυδοκιμασμένες τεχνολογίες: βενζινοκινητήρες και υδραυλικά συστήματα.

Το εγχείρημα ονομάστηκε Hybrid Air, ενώ το σχέδιο του Karim Mokaddem και του Andrés Yarce χρησιμοποιεί μια υδραυλική αντλία και ένα πιστόνι, τα οποία συμπιέζουν άζωτο σε μια δεξαμενή. Όταν ο οδηγός πατήσει το πεντάλ του γκαζιού, το άζωτο απελευθερώνεται, σπρώχνοντας υδραυλικά υγρά μέσα από την ίδια αντλία, όμως προς την ανάποδη κατεύθυνση. Με αυτόν τον τρόπο η αντλία λειτουργεί ως κινητήρια δύναμη που κινεί τους τροχούς, ενώ τα υγρά καταλήγουν σε μια δεύτερη δεξαμενή.

Σε συνθήκες νορμάλ οδήγησης, εξηγούν οι εμπνευστές του σχεδίου, η λειτουργία θα εναλλάσσεται μεταξύ βενζινοκινητήρα και του Hybrid Air, ενώ όταν ο βενζινοκινητήρας βρίσκεται σε λειτουργία, θα συμπιέζει εκ νέου το άζωτο στη δεξαμενή. Μάλιστα, όπως υπολογίζουν, εάν οι ταχύτητες δεν ξεπερνούν τα 70 χλμ/ώρα, το Hybrid Air θα αναλαμβάνει έως και το 80% της κίνησης του αυτοκινήτου, επιτυγχάνοντας πρωτόγνωρα νούμερα οικονομίας, κατανάλωσης και εκπομπής ρύπων.

Ακολουθεί αναλυτικό διάγραμμα της λειτουργίας του πρωτότυπου


1) Η αρχική δεξαμενή, στην οποία συμπιέζεται το άζωτο

2) Η υδραυλική αντλία και το πιστόνι, που συμπιέζουν το άζωτο. Όταν το άζωτο απελευθερωθεί, η αντλία δουλεύει ανάποδα, κινώντας τους τροχούς

3) Όταν τα υδραυλικά υγρά προωθηθούν από το άζωτο και κινήσουν την αντλία, καταλήγουν σε μια δεύτερη, χαμηλής συμπίεσης, δεξαμενή

4) Ο βενζινοκινητήρας που “βοηθάει” την κίνηση του αυτοκινήτου, κυρίως σε ανηφόρες ή όταν οι ταχύτητες ξεπεράσουν τα 70χλμ/ώρα

Διάρρηξη στη Διεύθυνση Εκλογών του υπουργείου Εσωτερικών, ταυτόχρονα με το πόρισμα για τη διαρροή προσωπικών δεδομένων

Διάρρηξη στη Διεύθυνση Εκλογών του υπουργείου Εσωτερικών, ταυτόχρονα με το πόρισμα για τη διαρροή προσωπικών δεδομένων

Πώς ανακαλύφθηκε η διάρρηξη