Απάντηση του Νίκου Παπαδογιάννη σε εξώδικο του Θανάση Νικολάου

Νίκος Παπαδογιάννης 31/05/2021 | 09:06

Από τον Θανάση Νικολάου, δημοσιογράφο, διαχειριστή της ιστοσελίδας Sportsfeed, αλλά και συνδιαχειριστή της εταιρίας τηλεοπτικών, κινηματογραφικών και διαδικτυακών παραγωγών Α.Ν. ΜEDIA (μαζί με τον Κων. Αμοιρίδη) λάβαμε εξώδικη διαμαρτυρία, στην οποία ο Θ. Νικολάου επικαλείται επαγγελματική δυσφήμιση και απαιτεί, όχι μόνον επανόρθωση του κειμένου "Τούμπες Μέσα Από Την Οθόνη", που δημοσιεύτηκε στο Κουτί της Πανδώρας στις 18 Μαΐου, αλλά και την διαγραφή του. Σε καμία διαγραφή του άρθρου δεν δύναται να προβεί η ιστοσελίδα www.koutipandoras.gr, για ευνόητους  λογους που αφορούν στην ελευθερία της έκφρασης, παρά μόνον διευκρινίζουμε με απόλυτα καλή πίστη ότι:

- Το άρθρο στο οποίο αναφέρεται ο συνάδελφος, «Τούμπες επί της οθόνης», εγκαλεί όχι τόσο τον ίδιο και την εταιρία του, αλλά την ΕΡΤ. Η θέση μας είναι σαφής μέσα από το κείμενο και την επαναλαμβάνουμε και εδώ. Η σύμβαση (για την οποία ουδέποτε χρησιμοποιήσαμε εμείς τη λέξη «σκάνδαλο») είναι καθ’ όλα νόμιμη και νομότυπη, στα εξωτερικά της στοιχεία, αλλά δεν παύει να αποτελεί - κατά την εκτίμησή μας, και όχι μόνο δική μας- αλόγιστη σπατάλη εν μέσω πανδημίας και ύφεσης. Όπως γράφουμε ξεκάθαρα μέσα στο κείμενο, η ΕΡΤ μπορούσε να γυρίσει τις ίδιες εκπομπές της σειράς «Team Hellas», χρησιμοποιώντας κάποιους από τους δεκάδες δημοσιογράφους του αθλητικού τμήματος, χωρίς παραπανίσιο κόστος. Έτσι, ο φορολογούμενος θα γλίτωνε το έξοδο, το οποίο μπορεί δυνητικά να φτάσει τις 485.000 ευρώ, εάν αποφασιστεί να γυριστούν και τα 85 επεισόδια που προβλέπει η σύμβαση, χωρίς να προβλέπονται συγκεκριμένα κριτήρια για την μείωση ή την αύξηση των επεισοδίων. Εδώ οφείλουμε μία επανόρθωση, που οφείλεται σε κακή πληροφόρηση, η οποία όμως δεν προσέβαλε την προσωπικότητα οιουδήποτε. Ο τελικός αριθμός των εκπομπών μπορεί όντως να περιοριστεί στις 25, εφ’ όσον μείνει χαμηλά ο αριθμός των Ελλήνων αθλητών που θα πάνε στο Τόκιο. Δεν προκύπτει δηλαδή συμβατική υποχρέωση της ΕΡΤ να πληρώσει όλο το ποσό που αντιστοιχεί σε 85 επεισόδια, εάν αποφασιστεί να προβληθούν λιγότερα. Λυπούμαστε για τη συγκεκριμένη παρανόηση, η οποία πάντως δεν είναι τόσο σημαντική ώστε ο εξωδίκως καλών να δείχνει τέτοια ευθιξία.

- Το άρθρο δεν περιέχει αβάσιμη κριτική για τις επιχειρηματικές δραστηριότητες του Θ. Νικολάου, πόσο μάλλον δυσφήμιση. Για να το πούμε διαφορετικά: πολύ καλά έκανε ο Νικολάου και πλησίασε την ΕΡΤ για να συνάψει σύμβαση, εφ’ όσον βρήκε πρόσφορο έδαφος. Το ίδιο θα έκανε οποιοσδήποτε μπίζνεσμαν στη θέση του. Εάν αυτή η ευεργετική συνεργασία τον έκανε να συμπαθήσει περισσότερο τον Λ. Αυγενάκη και την κυβέρνηση μέσα από την ιστοσελίδα της οποίας είναι διαχειριστής, έχει κάθε δικαίωμα να το κάνει. Ο αναγνώστης των κειμένων του μπορεί να βγάλει τα συμπεράσματά του όπως κι εμείς, και δεν επιτρέπουμε σε κανέναν να επιχειρεί να μας λογοκρίνει με αβάσιμες απειλές προσφυγής στη δικαιοσύνη.


- Η καλή μας πρόθεση αποδείχθηκε όταν διορθώσαμε –άμεσα- μία πραγματικά αθώα ανακρίβεια. Αρχικά είχαμε γράψει ότι ο αδελφός του Νικολάου, Γιάννης, υπήρξε υποψήφιος σύμβουλος της ΣΕΓΑΣ, στο πλαίσιο κίνησης αντιπολιτευτικής με επικεφαλής την Τασούλα Κελεσίδου. Αυτό δεν είναι απόλυτα ακριβές. Το σφάλμα μας οφείλεται στο γεγονός ότι το όνομα του Γιάννη Νικολάου συμπεριλήφθηκε στη Συντονιστική Επιτροπή της ίδιας κίνησης, ονόματι «Αναγέννηση», όπως ανακοινώθηκε από την ίδια. https://anagennisistivou.gr/?p=250  Σημειωτέον ότι ο Γιάννης Νικολάου τυγχάνει και προσωπικός γνωστός του υπογράφοντος και παλαιός συνοδοιπόρος. Αντιθέτως, τον Θανάση δεν τον γνωρίζουμε ούτε κατ’ όψιν. Ενώ όμως ο αδελφός του επέλεξε να γνωστοποιήσει προφορικά την συγκεκριμένη ανακρίβεια, ο ίδιος επέλεξε για άγνωστους λόγους να κινηθεί αψυχολόγητα επιθετικά σε βάρος μας.

- Μέσα στο κείμενο, αξιολογούμε απερίφραστα ότι οι εκπομπές που έφτιαξε η Α.Ν. Media είναι αξιόλογες, «ασφαλώς ανώτερες από το πατροπαράδοτο χάλι της ΕΡΤ» και χαρακτηρίζονται δικαιολογημένοι οι χαμηλοί δείκτες τηλεθέασης. Επίσης, ο Γιώργος Καπουτζίδης χαρακτηρίζεται «εξαιρετικά συμπαθής». Το επαναλαμβάνουμε και εδώ για να μην υπάρχει παρεξήγηση και για να μην επιμένει ο ... εξωδίκως καλών ότι του προκαλούμε επαγγελματική ζημιά. Οι εκπομπές της σειράς Team Hellas είναι πολύ καλές. Αλλά αυτό δεν είναι το θέμα μας. Σε κάθε περίπτωση απορούμε πως ο κ. Νικολάου επιλέγει να τοποθετηθεί για τον κ. Καπουτζίδη, ο οποίος ουδέποτε διαμαρτυρήθηκε.

- Το κόστος των 5.700 ευρώ ανά επεισόδιο το χαρακτηρίζουμε εξωφρενικό, όχι τόσο σε σύγκριση με άλλες εκπομπές, αλλά σε σύγκριση με τα 0 ευρώ που θα κόστιζε κάθε επεισόδιο εάν αναλάμβανε την παραγωγή του η ίδια η ΕΡΤ, με δικούς της δημοσιογράφους και τεχνικούς. Επίσης, επισημαίνουμε ότι είναι άτοπο να ανατίθεται τέτοια παραγωγή από κρατικό Μέσο χωρίς ανοιχτό διαγωνισμό. Εξ ου και η αναφορά μας σε «αρχιερείς των απ’ευθείας αναθέσεων και διασπάθισης δημοσίου πλούτου», πάει να πει την Κυβέρνηση, που καταγγέλλεται ότι κάνει θραύση σε αυτό τον τομέα. Επαναλαμβάνουμε για να γίνει αντιληπτό, ότι το ατόπημα που καταγγέλλουμε αφορά την στάση της ΕΡΤ. Όχι την εταιρία που ανέλαβε το έργο.

- Όσο για τους απεσταλμένους της ιστοσελίδας Sportsfeed προς το Τόκιο, δεχόμαστε τη διαβεβαίωση του Θ. Νικολάου ότι θα ταξιδέψουν στην Ιαπωνία «μόνο» δύο απεσταλμένοι (ένας δημοσιογράφος και ένας φωτογράφος). Επισημαίνουμε ωστόσο ότι στη λίστα των διαπιστευμένων δημοσιογράφων για τους Ολυμπιακούς Αγώνες υπάρχουν σύμφωνα με την εσωτερική αλληλογραφία της ΕΟΕ τα ονόματα και των δύο συνεταίρων της Α.Ν. Media (Θ. Νικολάου, Κ. Αμοιρίδης), καθώς και ενός ακόμη συνεργάτη του Sportsfeed (Π. Βότσης). Να υποθέσουμε ότι πρόκειται για συνωνυμία; Ή μήπως είναι άτοπο να πούμε ότι η σύμβαση με την ΕΡΤ χρηματοδοτεί κατ' αποτέλεσμα την αποστολή του συγκεκριμένο Μέσου, τη στιγμή που σχεδόν όλα τα υπόλοιπα ΜΜΕ ματαιώνουν τις δικές τους αποστολές ελλείψει πόρων και διαφήμισης; 

- Υπενθυμίζουμε, με την ευκαιρία, ότι το θέμα της σύμβασης της ΕΡΤ με την ΑΝ Media έφτασε και στη Βουλή με πολύ πιο σκληρούς χαρακτηρισμούς, από βουλευτές δύο πολύ διαφορετικών μεταξύ τους κομμάτων της αντιπολίτευσης (ΣυΡιζΑ και ΚινΑλ). Και εκείνοι την ΕΡΤ εγκάλεσαν, όπως και εμείς. Όχι τον ιδιώτη επιχειρηματία που -με γεια του με χαρά του- έκανε δουλειές μαζί της. Επίσης, υπήρξαν σχετικές αποκαλύψεις από την εφημερίδα Sportime, που έφερε πρώτη το θέμα στο φως της δημοσιότητας. Δεν θυμόμαστε να έγιναν παρόμοια διαβήματα προς τις συγκεκριμένες κατευθύνσεις κι εάν έγιναν προκαλούμε να δημοσιοποιηθούν.

- Θα μας επιτρέψει ο Θ. Νικολάου να φανούμε δύσπιστοι απέναντι στις διαβεβαιώσεις του ότι «η εκπομπή είναι κερδοφόρα». Όσες φορές την είδαμε, δεν προσέξαμε να υπάρχει καμία διαφήμιση στη διάρκεια της προβολής της, πέρα από τους χορηγούς της ίδιας της εκπομπής.

- Τα μαθήματα δημοσιογραφικής ηθικής τα αντιπαρερχόμαστε και τα επιστρέφουμε. Όταν αρχίσουμε και εμείς να κάνουμε μπίζνες με τους ανθρώπους που καλούμαστε να ελέγξουμε –δηλαδή, την κεντρική εξουσία στις διάφορες εκφράσεις και μορφές της- τότε ναι, θα ξεκινάμε από την ίδια αφετηρία. Μέχρι τότε θα συνεχίσουμε να ελέγχουμε οποιοδήποτε περιστατικό αφορά κατασπατάληση του δημοσίου χρήματος είτε έχει οσμή σκανδάλου και διαπλοκής είτε όχι.

Η ιστοσελίδα για λόγους δεοντολογίας δημοσιεύει ολόκληρο το εξώδικο του κ. Νικολάου.

 

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στην κατηγορία «Απόψεις» εκφράζουν τον/την συντάκτη/τριά τους και οι θέσεις δεν συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του koutipandoras.gr