2 στους 3 καταναλωτές νηστεύουν τη Μεγάλη Εβδομάδα και 1 στους 6 όλη τη Σαρακοστή

Δύο στους τρεις καταναλωτές νηστεύουν την Μεγάλη Εβδομάδα και ένας στους έξι όλη τη Μεγάλη Σαρακοστή, όπως προκύπτει από έρευνα καταναλωτών που πραγματοποίησε το ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών).

5ab370281dc524de7e8b4576

Η
έρευνα πραγματοποιήθηκε από 6 έως 18
Μαρτίου με δείγμα 800 καταναλωτές από
όλη την Ελλάδα. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα
της έρευνας, η πλειοψηφία των ερωτηθέντων
σε ποσοστό 67% δηλώνουν ότι νηστεύουν
την Μεγάλη Εβδομάδα (ποσοστό που
ενδεχομένως να είναι μεγαλύτερο αν
συμπεριλάβουμε και το 22% που αναφέρει
ότι νηστεύει μόνο μερικές φορές).

Συνολικά
όλη τη Μεγάλη Σαρακοστή δηλώνει ότι
νηστεύει ποσοστό 17%, ενώ συνολικά σε
όλες τις νηστείες καθ’ όλο το έτος
δηλώνει ότι νηστεύει το 15% των ερωτηθέντων.

Εκτιμάται
με βάση τα συνδυαστικά στοιχεία ερευνών
του ΙΕΛΚΑ ότι το 5% των πωλήσεων του
λιανεμπορίου τροφίμων, δηλαδή περίπου
900 εκατ. ευρώ, σχετίζονται ή επηρεάζονται
από τις διατροφικές και καταναλωτικές
τάσεις της περιόδου της νηστείας.

Αν
και το 45% του κοινού θεωρεί ότι η διατροφή
του την συγκεκριμένη περίοδο της νηστείας
κοστίζει περισσότερο ξοδεύοντας
περισσότερα χρήματα απ’ ότι συνήθως,
συνολικά οι απόψεις για τη διατροφή τη
συγκεκριμένη περίοδο είναι θετικές.
Συγκεκριμένα σε σχέση με τις
απόψεις-συναίσθημα που έχουν οι
ερωτηθέντες για τη νηστεία είναι
ενδιαφέρον ότι η πλειοψηφία θεωρεί τη
διατροφή της νηστείας ως μία υγιεινή
επιλογή σε ποσοστό 73% ενώ ένας στους δύο
μάλιστα δηλώνει ότι του αρέσει να
νηστεύει.

Σε
σχέση συγκεκριμένα με τις τροφές τις
οποίες είθισται να νηστεύει το καταναλωτικό
κοινό τη μεγαλύτερη δυσκολία φαίνεται
ότι αντιμετωπίζει στο λάδι σε ποσοστό
85%, στα γαλακτοκομικά σε ποσοστό 76% και
στα γλυκά σε ποσοστό 62%. Αντίθετα στη
νηστεία ψαριού και κρέατος αντιμετωπίζουν
μικρότερες δυσκολίες σε ποσοστά 41% και
52% αντίστοιχα με μόλις 10% και 18% αντίστοιχα
να δηλώνουν μεγάλη δυσκολία.

Όσον
αφορά στην αξιολόγηση συγκεκριμένων
σημείων πώλησης, σύμφωνα με την έρευνα,
τα καλύτερα αποτελέσματα επιτυγχάνει
το κανάλι του σούπερ μάρκετ στην ποικιλία
νηστίσιμων ειδών με 77% και στην εξοικονόμηση
χρημάτων με 67% και ακολουθούν η λαϊκή
αγορά με 8% και 16% αντίστοιχα και ο φούρνος
και το αρτοπωλείο με 4% και 6% αντίστοιχα.
Όσον αφορά το σημείο πώλησης το οποίο
ο καταναλωτής ταυτίζει περισσότερο με
τη διατροφή του την περίοδο της νηστείας,
το σουπερμάρκετ επιλέγεται από το 62%
του κοινού, η λαϊκή από το 12% και ο φούρνος
από το 12%.

Τραγωδία στην Κένυα: Τουλάχιστον 45 οι νεκροί από κατάρρευση φράγματος – Υπάρχουν ακόμη παγιδευμένοι στη λάσπη (Eικόνες)

AP24120324819137

Τραγωδία στην Κένυα: Τουλάχιστον 45 οι νεκροί από κατάρρευση φράγματος – Υπάρχουν ακόμη παγιδευμένοι στη λάσπη (Eικόνες)

«Υπάρχουν άλλοι παγιδευμένοι στη λάσπη που εργαζόμαστε για να ανασύρουμε» - Η χώρα πλήττεται από…

Σοκάρει η Δήμητρα Λιάνη για τον Νίκο Παπανδρέου: «Έλυσε τη ζώνη και έκανε ότι θα με χτυπήσει» (video)

profile player 960x540 25

Σοκάρει η Δήμητρα Λιάνη για τον Νίκο Παπανδρέου: «Έλυσε τη ζώνη και έκανε ότι θα με χτυπήσει» (video)

«Του Ανδρέα Παπανδρέου του έλειπε η τρυφερότητα, του έλειπε η αγάπη» ανέφερε η Δήμητρα Λιάνη

Οργισμένη επιστολή των Αγγειοχειρουργών Ελλάδας κατά του Καλλιάνου – Ζητούν παρέμβαση Μητσοτάκη

6084787 2

Οργισμένη επιστολή των Αγγειοχειρουργών Ελλάδας κατά του Καλλιάνου – Ζητούν παρέμβαση Μητσοτάκη

«Με ανησυχία και απογοήτευση παρακολουθούμε τις τελευταίες ημέρες να εξελίσσεται μία απίστευτη κατάσταση ανεπίτρεπτης επίθεσης…

Μάτι: Οργισμένες αντιδράσεις από συγγενείς των θυμάτων – Πέταξαν καρέκλα… «Τσίπα δεν έχετε;» (video)

6207733

Μάτι: Οργισμένες αντιδράσεις από συγγενείς των θυμάτων – Πέταξαν καρέκλα… «Τσίπα δεν έχετε;» (video)

Συγγενείς άρχισαν να πετούν καρέκλες και να απευθύνονται προς τους κατηγορούμενους