Ντενίση για παράσταση Κιτσοπούλου: «Έχουμε άπειρους χώρους για πειράματα, όχι όμως στην Επίδαυρο»

Παρότι ξεκαθάρισε ότι είναι «εναντίον του κανιβαλισμού οποιουδήποτε ανθρώπου», η ηθοποιός επισήμανε πως είναι αντίθετη με τους νεωτερισμούς και τους πειραματισμούς που υπάρχουν σε παραστάσεις στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου.

mimi ntenisi

Την αγανάκτησή της εξέφρασε μέσα από μία ανάρτηση η Μιμή Ντενίση σχετικά με την παράσταση της Λένας Κιτσοπούλου, όπου και διασκευάζει τις «Σφήκες» του Αριστοφάνη και έχει πολυσυζητηθεί.

Παρότι ξεκαθάρισε ότι είναι «εναντίον του κανιβαλισμού οποιουδήποτε ανθρώπου», η ηθοποιός επισήμανε πως είναι αντίθετη με τους νεωτερισμούς και τους πειραματισμούς που υπάρχουν σε παραστάσεις στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου.

«Οι μέρες είναι βαριές και δύσκολες. Ο θάνατος των δυο παιδιών που πέθαναν για να σώσουν ανθρώπους, ο κόσμος που χάνει σπίτια, κόπους και ελπίδες, ο τουρισμός που φεύγει και τόσα αλλά μαύρα. Κι όμως η μάχη γίνεται για την Επίδαυρο. Μεταξύ μας, εδώ είμαι εναντίον του κανιβαλισμού οποιουδήποτε ανθρώπου. Εναντίον της μείωσης της ελευθερίας οποιουδήποτε καλλιτέχνη… αλλά… το βασικό είναι να πάρουμε μια απόφαση κρατούντες, καλλιτέχνες και κοινό».

«Θέλουμε την Επίδαυρο να παραμείνει ένας ιερός χώρος που παρουσιάζει στη διεθνή κοινότητα την Αρχαία γραμματεία; Θέλουμε να διατηρήσουμε κάποιες παραδόσεις; Γιατί γενικά τις έχουμε καταργήσει; Δεν είμαι υπέρ των μουσειακών παραστάσεων. Αλλά «εκσυγχρόνιζω τους μεγάλους τραγικούς» σημαίνει πως έχω το ταλέντο να πάρω τα σπουδαία αιώνια κείμενα τους, που στέκουν σε κάθε εποχή, να τα ανεβάσω με καινούργια αισθητική, μουσική, ερμηνευτικό τρόπο.

Όχι να πάρω τα κείμενα για να τα πειράξω, αλλάξω, προσθέσω κείμενα άλλων και να πειραματιστώ. Όποτε;;» αναρωτήθηκε χαρακτηριστικά η Μιμή Ντενίση απευθυνόμενη στους διαδικτυακούς της φίλους.

«Έχουμε άπειρους χώρους για πειράματα. Όσο ακραία και να είναι, για μένα κάτι προσφέρουν. Όχι όμως στην Επίδαυρο. Εκτός και αν αποφασίσουμε πως θα είναι χώρος ακραίου πειραματισμού. Αλλά τότε δεν υπάρχει τέλος.

Γιατί άλλοι θεωρούν κιτς τα ακραία μοντερνιστικα ανεβάσματα που γίνονται, άλλοι θεωρούν κιτς τα ακραία τηλεοπτικό επιθεωρησιακά. Άκρη δεν βγαίνει έτσι. Σπουδαία η δουλειά του Γερμανού σκηνοθέτη για όσους την γνωρίζουν. Δεν θεωρείται βέβαια mainstream ούτε στη χώρα του. Γιατί, αν δω τους ηθοποιούς μέσω οθόνης τώρα, γιατί όχι και ένα ροκ συγκρότημα που διασκευάζει την Αντιγόνη».