Με την Αντιγόνη ή με τον Κρέοντα; Ο “Ιανός” Χρυσοχοΐδης – Μητσοτάκης έχει επιλέξει.

Ο “Ιανός” Χρυσοχοΐδης - Μητσοτάκης δεν είναι σε θέση να αντιληφθεί το μύθο της Αντιγόνης του Σοφοκλή. Ακόμα και να έχει δει την τραγωδία σε κάποιο θέατρο ή έχει διαβάσει το κείμενο του Σοφοκλή - που πολύ αμφιβάλλουμε - δεν είναι σε θέση να κατανοήσει τα ηθικά, και όχι μόνο, διλήμματα που θέτει ο μεγάλος τραγωδός ....

4890268

Γιατί, όμως, “Ιανός” Χρυσοχοΐδης – Μητσοτάκης; Ο αρχαίος θεός των Ρωμαίων με τα δύο πρόσωπα συμβόλιζε τις ενάρξεις κάποιου γεγονότος (αρχή του έτους, των μηνών, της σποράς, της συγκομιδής), τις μεταβάσεις από μια κατάσταση σε μια άλλη (γάμος, γέννηση, θάνατος). Οι απεικονίσεις του στόλιζαν συνήθως σταυροδρόμια, πύλες και γέφυρες. Διαβαίνει κανείς μια πύλη, μια πόρτα ή μια γέφυρα, προκειμένου να βρεθεί σε ένα νέο τόπο, οριοθετημένο τεχνητά ή φυσικά… Με αυτή την έννοια ο Χρυσοχοΐδης έγινε “Ιανός” Χρυσοχοΐδης – Μητσοτάκης,  έκανε τη μετάβαση από το ΠΑΣΟΚ στη νέα τεχνητά οριοθετημένη τοποθεσία της ΝΔ.

Λέει ο σύγχρονος διπρόσωπος “θεός” της βίας και καταστολής: “Η λογική επανέρχεται….. Η ασυλία …. κάποιων φωνακλάδων επώνυμων δεν υπάρχει. Ο νόμος είναι ένας, η νομιμότητα μία, κάποια καλή κοινωνία της Αθήνας δεν εξαιρείται, όσοι φωνάζουν δεν εξαιρούνται, αυτό επιτάσσει το δίκαιο, αυτό είναι δημοκρατία”. Ο Χρυσοχοΐδης – Μητσοτάκης επικαλείται λέξεις τις οποίες δεν καταλαβαίνει: “δίκαιο”, “δημοκρατία” είναι γι’ αυτόν λέξεις που στολίζουν προτάσεις κενές περιεχομένου, χωρίς προσδιορισμό, χωρίς αναφορά σε οικουμενικές αξίες και αρχές οι οποίες διαχρονικά αποτελούν πηγή σκέψης, φρόνησης, εξανθρωπισμού, τελείωσης.

Τί να καταλάβει από Αντιγόνη κάποιος που τον έβαλαν να κάνει τον υπουργό και ψηφίζει χωρίς να έχει διαβάσει τί ψηφίζει και σαν λεμούριος σηκώνει το χεράκι του “βουβός, μοιραίος και άβουλος αντάμα”;

Τί να καταλάβει από το χρέος της ταφής των νεκρών κόντρα στο νόμο του Κρέοντα; Πώς να καταλάβει ότι η Αντιγόνη ύψωσε φωνή μεγάλη αψηφώντας την ποινή θανάτου με λιθοβολισμό και έθαψε το νεκρό σώμα του Πολυνείκη παρά τις απαγορεύσεις του μονάρχη; Αν δεν τον έχουν απασχολήσει θεμελιώδη ερωτήματα όπως αυτά που θίγουν οι αρχαίες τραγωδίες πώς είναι δυνατό να κατανοήσει ότι ένα λουλούδι στη μνήμη ενός 15χρονου παιδιού είναι χρέος; Δε μπορεί ο άνθρωπος, ο οποίος ταυτίζεται με ό,τι πιο σκοτεινό και χυδαίο μηχανισμό καταστολής έχει να επιδείξει το κράτος και παρακράτος της Δεξιάς, να κατανοήσει την αντίδραση των Θηβαίων πολιτών στην αλαζονεία και τη σκληρότητα του Κρέοντα. Του ασεβούς και άφρονα Κρέοντα που αυτοεξορίζεται αφού η αλαζονεία του οδήγησε στην αυτοκτονία του γιού και της γυναίκας του.   

Δεν περιμένουμε από τον κοινωνικά αμόρφωτο “Ιανό” Χρυσοχοΐδη – Μητσοτάκη να κατανοήσει ότι η επιχείρηση που έστησε στις 6 Δεκέμβρη στην Αθήνα δεν έχει οποιαδήποτε σχέση σχέση με τη δημοκρατία, με το δίκαιο, με το χρέος έναντι της πόλης, με αξίες και άγραφους νόμους. Αργά ή γρήγορα θα εξοριστεί. Θα περάσει στις μαύρες σελίδες της Ιστορίας και θα ξεχαστεί ως ένα ασήμαντο πολιτικό απόβλητο …..

ΥΓ: Δεν έχει νόημα να του ταχυδρομήσουμε την Αντιγόνη του Σοφοκλή. Ακόμα κι αν τη διαβάσει δε θα καταλάβει…. 

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στην κατηγορία «Απόψεις» εκφράζουν τον/την συντάκτη/τριά τους και οι θέσεις δεν συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του koutipandoras.gr

Τραγωδία με δεκάδες νεκρούς στην Κίνα: Κατέρρευσε τμήμα αυτοκινητοδρόμου (videos)

GMfZiA3WMAAvUty

Τραγωδία με δεκάδες νεκρούς στην Κίνα: Κατέρρευσε τμήμα αυτοκινητοδρόμου (videos)

Για «φυσική γεωλογική καταστροφή», οφειλόμενη στις πρόσφατες «συνεχείς ισχυρές βροχοπτώσεις», κάνει λόγο το δίκτυο CCTV