ΑΚ

Αριστείδης Καλάργαλης

Είμαστε και με τους ψυκτικούς

Ο ταξικός διαχωρισμός σε όλο το μεγαλείο του

ek airco

Πώς εκφράστηκε, τον περασμένο Μάιο, ο πρωθυπουργός μιλώντας για την επαγγελματική διέξοδο των μαθητών του Περιστερίου και της ευρύτερης δυτικής Αττικής; «Να γίνουν ψυκτικοί» ή κάτι τέτοιο; Και βεβαίως οι συμμαθητές τους, των ονομαζόμενων καλών συνοικιών, πρέπει κληρονομικώ δικαίω να σταδιοδρομήσουν σε ανεβασμένα επαγγέλματα.

Ο ταξικός διαχωρισμός σε όλο το μεγαλείο του. Τα παιδιά των εργατών, των αγροτών, των μικροεπαγγελματιών, αυτών που κατοικούν σε εργατικές συνοικίες να ακολουθήσουν, καλύτερα να συνεχίσουν, τις χειρωνακτικές δουλειές των γονιών τους, στο γιαπί, στο συνεργείο, στη γη. Και κάποιοι άλλοι γόνοι να συνεχίσουν την εργασία των ευγενών γονέων τους.

Να θυμηθούμε ότι το 2013 καταργήθηκαν 46 ειδικότητες των Τομέων Υγείας-Πρόνοιας και Εφαρμοσμένων Τεχνών των Επαγγελματικών Λυκείων και Επαγγελματικών Σχολών, όπου φοιτούσαν πάνω από 20.000 μαθητές και δίδασκαν 2.500 εκπαιδευτικοί, οι οποίοι τέθηκαν σε διαθεσιμότητα. Τις ίδιες μέρες ο υπουργός Παιδείας παραβρέθηκε στα εγκαίνια παρεμφερούς τομέα σε ιδιωτικό ΙΕΚ! Δύο πράξεις με αντίφαση μεταξύ τους, αλλά με συνειδητή επιλογή. Κλείνω τμήματα δημόσιων σχολείων και υποστηρίζω έμμεσα την ιδιωτική εκπαίδευση.

Οι τομείς αυτοί επανιδρύθηκαν τον Απρίλιο του 2015 από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και οι εκπαιδευτικοί επέστρεψαν στα σχολεία τους. Οσοι συνάντησαν αυτούς τους εκπαιδευτικούς κρατάνε στη μνήμη τους τη χαρά της επαναπρόσληψης. Μεγαλύτερη συμβολή της πράξης αυτής ήταν η φοίτηση δεκάδων χιλιάδων μαθητών στην επαγγελματική εκπαίδευση. Σε κάθε κωμόπολη και μικρό νησί δόθηκε η δυνατότητα οι μαθητές να έχουν περισσότερες επιλογές.

Φέτος, με απόφαση της υπουργού Παιδείας, αναστάλθηκε η λειτουργία των διετών προγραμμάτων επαγγελματικής εκπαίδευσης, τα οποία θα παρακολουθούσαν απόφοιτοι των ΕΠΑΛ σε 11 Πανεπιστήμια. Οι νέοι αυτοί, με την ολοκλήρωση της φοίτησής τους, θα αποκτούσαν δίπλωμα επιπέδου 5 του Εθνικού και Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων, με αντίστοιχα επαγγελματικά δικαιώματα.

Στα 11 Πανεπιστήμια ιδρύθηκαν Κέντρα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, ορίστηκαν συμβούλιο και πρόεδρος για αυτά, έκαναν εισηγήσεις στις αντίστοιχες Συγκλήτους και ήταν έτοιμα να εκδώσουν τις εγκυκλίους για τη λειτουργία αυτών των τμημάτων, στα οποία το φετινό ακαδημαϊκό έτος θα φοιτούσαν 1.500 εκπαιδευόμενοι. Ετσι ακυρώνονται οι αποφάσεις των Συγκλήτων 11 Πανεπιστημίων, τα οποία ως γνωστόν είναι αυτοδιοίκητα. Να γνωρίσουμε επίσης ότι η έκθεση του Εθνικού Συμβουλίου Εκπαίδευσης και Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού για αυτό το θέμα δίνει απαντήσεις σε κάθε πτυχή του εγχειρήματος. Αντιλαμβανόμαστε το κρυμμένο σκεπτικό: «Τι γυρεύει η παροχή επαγγελματικής εκπαίδευσης στα Πανεπιστήμια;».

Ομοίως καταργούνται και τα τμήματα ελεύθερης πρόσβασης στα Πανεπιστήμια. Οπότε πού θα οδηγηθούν για σπουδές αρκετοί απόφοιτοι Λυκείου; Μήπως θα κατευθυνθούν, αναγκαστικά, στην ιδιωτική εκπαίδευση;

*Ο Αριστείδης Καλάργαλης είναι συγγραφέας, διδάκτορας Πολιτισμικής Τεχνολογίας και Επικοινωνίας

Πηγή: Η Εφημερίδα των Συντακτών

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στην κατηγορία «Απόψεις» εκφράζουν τον/την συντάκτη/τριά τους και οι θέσεις δεν συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του koutipandoras.gr

Οι αχρείαστες αποκαλύψεις για την Άννα Παναγιωτοπούλου από την Τσολάκη: «Νόμιζαν πως γίνεται επιθετική»

Παναγιωτοπούλου Τσολάκη

Οι αχρείαστες αποκαλύψεις για την Άννα Παναγιωτοπούλου από την Τσολάκη: «Νόμιζαν πως γίνεται επιθετική»

Στην εκπομπή της Ελένης Τσολάκη μάθαμε πράγματα για την Άννα Παναγιωτοπούλου, που δεν χρειαζόταν να…

Θήβα: Σοκάρουν οι γονείς του μωρού που βρέθηκε νεκρό – «Δεν έπαιρνε ανάσα και του κάναμε μαλάξεις» (video)

profile player 960x540 2

Θήβα: Σοκάρουν οι γονείς του μωρού που βρέθηκε νεκρό – «Δεν έπαιρνε ανάσα και του κάναμε μαλάξεις» (video)

«Το έβαλα εκεί και άρχισα να προσπαθώ να του δώσω οξυγόνο», ανέφερε ο πατέρας του…