Μιλώντας στο ραδιόφωνο στο Κόκκινο, ο Λευτέρης Κρέτσος δήλωσε συγκεκριμένα πως το μητρώο αποτελεί Eχέγγυο για όλους τους φορείς του Δημοσίου, ΔΕΚΟ, τράπεζες, Επιμελητήρια, Περιφέρειες, τον ευρύτερο δημόσιο τομέα, προκειμένου να εξαλειφθούν φαινόμενα εκβιασμών.
Δήλωσε χαρακτηριστικά: «Το Μητρώο είναι μία καλή αφορμή για να ρυθμιστούν και πολύ σημαντικά επί μέρους θέματα, όπως της κρατικής διαφήμισης, αλλά και της βιωσιμότητας του περιφερειακού Τύπου».
«Υπάρχουν σε αυτή την κατεύθυνση πρωτοβουλίες του υπουργού κ. Παππά για την τήρηση της ποσόστωσης του 70%-30% υπέρ των περιφερειακών ΜΜΕ, ενώ είναι πιθανές και άλλες, για τη δημοσιοποίηση των διαφημιστικών δαπανών των πρώην ΔΕΚΟ, όπως θεσμοθετήθηκε προ μηνών για τις τράπεζες», πρόσθεσε ο γενικός γραμματέας Ενημέρωσης.
Με το Μητρώο, όπως σημείωσε σε άλλο σημείο της συνέντευξής του, αντιμετωπίζεται το θέμα της αξιοπιστίας των ΜΜΕ στο διαδίκτυο, καθώς μπορεί να «υπάρχουν σοβαρά θέματα στα παραδοσιακά ΜΜΕ αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι ένα διαδικτυακό Μέσο είναι εκ της φύσεώς του αξιόπιστο … είναι πιθανόν να πέσουμε σε άλλη, μεγαλύτερη παγίδα … υπάρχουν πολλά φαινόμενα ψευδών ειδήσεων στο χώρο του διαδικτύου, ενώ προ μηνών αποκαλύφθηκε και εγκληματική δράση, εκβιασμοί και “σκοτεινές” συναλλαγές στο χώρο της διαδικτυακής ενημέρωσης».
«Είναι ένα εχέγγυο για όλους τους φορείς του Δημοσίου, τις ΔΕΚΟ, τις τράπεζες, τα Επιμελητήρια, τις Περιφέρειες, όλους τους φορείς του ευρύτερου δημόσιου τομέα, … να χρησιμοποιηθεί το μητρώο προκειμένου να εξαλειφθούν φαινόμενα εκβιασμών, να μπουν πιο ποιοτικοί κανόνες λειτουργίας της ενημέρωσης στο διαδίκτυο, να δώσουμε στους πολίτες ένα πιο ουσιαστικό και καθαρό τοπίο στην ενημέρωση. Η ενημέρωση είναι δικαίωμα, όχι εμπόρευμα, είναι βασικός πυλώνας της Δημοκρατίας», τόνισε ο κ. Κρέτσος.
«Το μητρώο είναι ένα μέτρο καταστατικής αυτορύθμισης… Ζητήσαμε ελάχιστες πληροφορίες όσον αφορά το ιδιοκτησιακό καθεστώς, τον αριθμό των εργαζόμενων, τις σχέσεις εργασίας που υπάρχουν στις επιχειρήσεις του διαδικτύου που έχουν ΑΦΜ (όχι προσωπικά ιστολόγια και blog), προκειμένου να υπάρχει μεγαλύτερη διαφάνεια», δήλωσε ακόμη ο Λευτέρης Κρέτσος.
«Για να επιτευχθεί αυτό δόθηκαν κίνητρα όπως η πρόσβαση στην κρατική διαφήμιση, η δυνατότητα διαπίστευσης των δημοσιογράφων του διαδικτύου, κάτι που δεν υπήρχε ως σήμερα με ευθύνη και των συνδικαλιστικών οργάνων … χιλιάδες εργαζόμενοι στο διαδίκτυο δεν είναι μέλη των σωματείων», υπογράμμισε.
Η προσπάθεια «είχε θετική υποδοχή το μέτρο από επιχειρήσεις, λειτουργούς και δημοσιογράφους του διαδικτύου. Η Ένωση Εκδοτών Διαδικτύου (ΕΝΕΔ) μάλιστα εξέδωσε κώδικα δεοντολογίας για τα διαδικτυακά ΜΜΕ … είναι θετικό βήμα για να πάμε όλοι μαζί, κράτος, εργοδότες, εργαζόμενοι, συνδικάτα, σε μία κατάσταση αυτορύθμισης και ενίσχυσης της εισαγωγής ποιοτικών στοιχείων στο χώρο της διαδικτυακής ενημέρωσης».