Newsroom

Newsroom

100 Χρόνια ΑΜΒΥΞ – Στην πρώτη γραμμή της επιχειρηματικότητας εδώ και έναν αιώνα

Η ΑΜΒΥΞ Α.Ε., η μεγαλύτερη αμιγώς ελληνική εταιρεία εισαγωγής και διανομής αλκοολούχων ποτών στην Ελλάδα, συμπληρώνει φέτος 100 χρόνια από την ίδρυσή της. Παραμένοντας πιστή στις αξίες των ιδρυτών της, με δυναμισμό και τόλμη, βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της επιχειρηματικότητας εδώ και έναν αιώνα μέσα από την προσφορά υψηλής ποιότητας προϊόντων που συνοδεύουν την κάθε στιγμή του Έλληνα καταναλωτή.

592443fe1dc5241e4d8b45cd

Η ιστορία της ΑΜΒΥΞ αρχίζει το 1917 όταν ο Αλβέρτος Ρεβάχ, μαζί με δύο άλλους συνεργάτες, ιδρύουν μία μικρή εμπορική / εισαγωγική εταιρεία στη Θεσσαλονίκη, την τότε πρωτεύουσα του εμπορίου της Ελλάδας. Εισάγουν και εμπορεύονται διάφορα προϊόντα διατροφής καθώς και ποτά και κρασιά από όλη την Ευρώπη.

Ένα αιώνα μετά, μετά από μια πορεία γεμάτη προκλήσεις και νέες ευκαιρίες, η ΑΜΒΥΞ συνεργάζεται πλέον με 20 Οίκους που αντιπροσωπεύουν, παγκοσμίως, ετήσιο τζίρο πάνω από €80δις και διαχειρίζεται 70 και πλέον κορυφαία διεθνή και ελληνικά brands αλκοολούχων ποτών.

Ακόμα και εν μέσω της της βαθιάς οικονομικής ύφεσης, από το 2012 έως το 2016, η ΑΜΒΥΞ σημείωσε +60% αύξηση στον κύκλο των εργασιών της και διπλασίασε το μερίδιο αγοράς της, σε αντίθεση με την πτωτική πορεία του κλάδου. Παράλληλα, η εταιρεία αύξησε το ανθρώπινο δυναμικό της κατά 20%, επιβεβαιώνοντας την ανοδική της πορεία.

Το 2016 αποτέλεσε μια εξίσου δυναμική χρονιά, καθώς η ΑΜΒΥΞ κατέγραψε ανάπτυξη τζίρου +40%, συμπεριλαμβάνοντας και την προσθήκη των προϊόντων της Bacardi στο χαρτοφυλάκιο της. Επιπλέον, δημιουργήθηκαν νέα τμήματα και δομές, καθώς και νέες θέσεις εργασίας.

«Ο φετινός εορτασμός των 100 χρόνων αποτελεί ίσως το πιο σπουδαίο ορόσημο στην μακρόχρονη ιστορία της εταιρείας μας. Έχοντας αναπτύξει στέρεες βάσεις και σημαντική τεχνογωσία, η ΑΜΒΥΞ παραμένει προσηλωμένη στους 3 πυλώνες ανάπτυξης της; την υγιή ανάπτυξη των προϊόντων της, την δημιουργία υπεραξίας για τους συνεργάτες της και την ενδυνάμωση δεξιοτήτων των ανθρώπων της. Μέσα από αυτές τις δοκιμασμένες στρατηγικές, στοχεύει στα επόμενα 3 χρόνια να είναι η Νο1 εταιρία του κλάδου των ποτών στην Ελλάδα» δήλωσε ο κ. Γιάννης Αρτινός, Γεν. Διευθυντής της ΑΜΒΥΞ.

Επενδύοντας στον στρατηγικό σχεδιασμό δημιουργίας μεγάλων μαρκών, τα προϊόντα της ΑΜΒΥΞ έχουν κατακτήσει τις προτιμήσεις των καταναλωτών, σε κάθε γωνιά της Ελλάδας. Με ένα ευρύ δίκτυο διανομής που αποτελείται από 700 χονδρεμπόρους και περίπου 5.000 συνεργαζόμενα σημεία τελικής πώλησης, η ΑΜΒΥΞ αποτελεί αυτή τη στιγμή έναν από τους πιο σημαντικούς και αξιόπιστους συνεργάτες της αγοράς, πόλος έλξης για ανεξάρτητες και μη εταιρείες παραγωγής οινοπνευματωδών ποτών που αναζητούν δυναμικούς συνεργάτες.



Η ΑΜΒΥΞ ΣΕ αριθμούς

· Τα τελευταία 10 χρόνια η ΑΜΒΥΞ έχει ενισχύσει την ελληνική οικονομία με € 375 εκ. σε άμεσους φόρους.

· Διανέμει 70 και πλέον μάρκες στην ελληνική αγορά, από 5 διαφορετικές ηπείρους και από 20 διαφορετικές χώρες

· Την ΑΜΒΥΞ έχουν εμπιστευτεί διεθνείς πολυεθνικοί όμιλοι οι οποίοι έχουν συνολικό παγκόσμιο ετήσιο τζίρο που ξεπερνά τα € 80 δις.

· Διακινεί 15.000.000 φιάλες κάθε χρόνο.

· «Σερβίρει» 130.000.000 ποτά κάθε χρόνο. Αυτό σημαίνει ότι κάθε βράδυ καταναλώνονται 356.000 ποτά σε όλη την Ελλάδα με προϊόντα της ΑΜΒΥΞ.

· Αν τοποθετούσαμε το σύνολο των φιαλών που πωλήθηκαν το 2016, τη μία πάνω στην άλλη, το ύψος τους θα ήταν ίσο με το ύψος 500 Έβερεστ!!!

· Αν τοποθετούσαμε το σύνολο των φιαλών που πωλήθηκαν το 2016, τη μία μετά την άλλη, θα καλύπταμε 6.500 χλμ., δηλαδή την απόσταση Αθήνα-Λονδίνο και πίσω!

Ποια είναι η ΑΜΒΥΞ

Η ΑΜΒΥΞ Α.Ε. είναι η μεγαλύτερη και η παλαιότερη αμιγώς ελληνική εταιρεία εισαγωγής και διανομής αλκοολούχων ποτών στην Ελλάδα.

Η ιστορία της ΑΜΒΥΞ αρχίζει το 1917 όταν ο Αλβέρτος Ρεβάχ, μαζί με δύο άλλους συνεταίρους, ιδρύουν μία μικρή εμπορική / εισαγωγική εταιρεία στη Θεσσαλονίκη, την τότε πρωτεύουσα του εμπορίου της Ελλάδος. Εισάγουν και εμπορεύονται διάφορα προϊόντα διατροφής καθώς και ποτά και κρασιά από όλη την Ευρώπη. Επίσης διανέμουν και γνωστές, την εποχή εκείνη, ελληνικές μάρκες τροφίμων και ποτών, ως αντιπρόσωποι Βορείου Ελλάδος. Σύντομα, η εταιρεία ανοίγει το πρώτο κατάστημα στη Θεσσαλονίκη και αναπτύσσεται γρήγορα. Το 1925, η ακόμη μικρή εταιρεία συμμετέχει για πρώτη φορά στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης αντιπροσωπεύοντας στην Ελλάδα μερικά από τα πιο γνωστά προϊόντα, όπως το Campari, τη σαμπάνια Moët & Chandon, κ.α.

Ως τα τέλη της δεκαετίας του 1930, η εταιρεία έχει ήδη εδραιώσει τη θέση της ως μία από τις σημαντικότερες εταιρείες του κλάδου σε πανελλαδική εμβέλεια. Ωστόσο, ο Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος και η Γερμανική Κατοχή θα φέρουν το τέλος κάθε επαγγελματικής δραστηριότητας του Εβραϊκού, και όχι μόνο, πληθυσμού στη Θεσσαλονίκη και θα ανακόψουν την αναπτυξιακή πορεία της εταιρείας.

Η ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας συνδράμει στην ανάπτυξη της μικρής επιχείρησης, η οποία αρχίζει να εισάγει ολοένα και περισσότερα brands στην ελληνική αγορά. Έτσι, το 1976, η εταιρεία μπαίνει σε μία νέα φάση, καθώς μετονομάζεται σε «AΜΒΥΞ» και παίρνει τη νομική μορφή της Ανωνύμου Εταιρείας. Το όνομα της εταιρείας προέρχεται από την αρχαία ελληνική λέξη για τον «άμβυκα», που σημαίνει «αποστακτήρας», που ως σύμβολο θα εμπνεύσει τη δημιουργία του λογοτύπου της εταιρείας.

Την εποχή εκείνη, η εταιρεία γνωρίζει μεγάλη αύξηση τζίρου, καθώς σε συνεργασία με ξένους οίκους, ξεκινάει να παράγει και να εμφιαλώνει στην Ελλάδα διάφορες γνωστές μάρκες, υπό την επίβλεψη των ξένων οίκων. Με τον τρόπο αυτό η εταιρεία καταφέρνει να μπορεί να διαθέτει διεθνείς μάρκες σε πιο προσιτές τιμές. Όταν πλέον η Ελλάδα εισήλθε στην Ε.Ε., οι ειδικοί δασμοί και φόροι καταργήθηκαν, με αποτέλεσμα η εταιρεία σταδιακά να σταματήσει την παραγωγική της διαδικασία.

Οι δεκαετίες 1980, 1990 αποτέλεσαν ορόσημο για την ανάπτυξη της ΑΜΒΥΞ καθώς μέσα από νέες συνεργασίες, διεύρυνε ακόμα περισσότερο το χαρτοφυλάκιο της με εμβληματικά προϊόντα, μεταξύ των οποίων το ανθρακούχο νερό Perrier (1984), η βότκα Absolut και η μπύρα Bud (1989).

Το 1995, φέρνει στην ΑΜΒΥΞ ένα νέο σημαντικό συμβόλαιο με την Jim Beam, για την αποκλειστική διανομή των προϊόντων της. Δύο χρόνια αργότερα, το 1997, η εταιρεία ενισχύει περαιτέρω τη θέση της στην αγορά των ουίσκι με μια νέα συνεργασία με τη William Grant & Sons, την πιο σημαντική ανεξάρτητη οικογένεια παρασκευής ουίσκι στον κόσμο. Η νέα αυτή συνεργασία προσθέτει στο χαρτοφυλάκιο της ΑΜΒΥΞ τα διάσημα προϊόντα Grant’s και Glenfiddich.

Η πρώτη δεκαετία της νέας χιλιετίας, το χαρτοφυλάκιο της ΑΜΒΥΞ εμπλουτίζεται με νέες μάρκες παγκόσμιας εμβέλειας. Το 2010, η εταιρεία κάνει ξανά ένα θαρραλέο άνοιγμα αφού εγκαινιάζει το τμήμα Οίνου την ΑΜΒΥΞ Enothèque και εντάσσει στο χαρτοφυλάκιο της τα Κτήματα Άλφα, Αργυρού και Τσέλεπου. Παράλληλα, διευρύνει τη συνεργασία της με την εταιρία InBev εντάσσοντας στο χαρτοφυλάκιο της και τη μπύρα Stella Artois.

Το 2016 αρχίζει μια νέα εποχή ανάπτυξης για την εταιρεία καθώς αναλαμβάνει τη διανομή, την εμπορία και το μάρκετινγκ του συνολικού χαρτοφυλακίου της Bacardi στην ελληνική αγορά.

Έτσι, ενδυναμώνει τη θέση της και γίνεται η μεγαλύτερη αμιγώς ελληνική εταιρεία διανομής αλκοολούχων ποτών στην Ελλάδα και η δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία διανομής εισαγόμενων αλκοολούχων ποτών κατ’ όγκο.

Σήμερα, η ΑΜΒΥΞ αντιπροσωπεύει 70 και πλέον κορυφαία διεθνή και ελληνικά brands αλκοολούχων ποτών (συμπεριλαμβανομένης της μπύρας, της σαμπάνιας και του κρασιού), μέσα από ένα ανεπτυγμένο δίκτυο 700 χονδρεμπόρων. Από το 2012 έως το 2016, εν μέσω της βαθιάς οικονομικής ύφεσης, η εταιρεία σημείωσε +60% αύξηση στον κύκλο των εργασιών της, διπλασίασε το μερίδιο αγοράς με αποτέλεσμα να αναδειχθεί η Νο1 ελληνική εταιρεία στην κατηγορία των αλκοολούχων ποτών,ενώ συγχρόνως διεύρυνε με +15% το ανθρώπινο δυναμικό της.

Η ΑΜΒΥΞ χαρακτηρίζεται από το πνεύμα επιχειρηματικότητας και δυναμισμού της διοίκησης, η οποία αντιμετώπιζε πάντα τις μάρκες που αντιπροσώπευε ως τον βασικό πυλώνα για την επιτυχία της. Επενδύοντας στον στρατηγικό σχεδιασμό δημιουργίας μεγάλων μαρκών, τα προϊόντα της ΑΜΒΥΞ έχουν κατακτήσει τις προτιμήσεις των Ελλήνων καταναλωτών, σε κάθε γωνιά της Ελλάδας.

Με ένα ευρύ δίκτυο διανομής που αποτελείται από 700 χονδρεμπόρους και περίπου 5.000 σημεία πώλησης, η ΑΜΒΥΞ αποτελεί αυτή τη στιγμή έναν από τους πιο σημαντικούς και αξιόπιστους συνεργάτες της αγοράς, πόλος έλξης για ανεξάρτητες και μη εταιρείες παραγωγής οινοπνευματωδών ποτών που αναζητούν δυναμικές συνέργειες.

Έχοντας αναπτύξει στέρεες βάσεις και σημαντική τεχνογωσία, η ΑΜΒΥΞ παραμένει προσηλωμένη στους 3 πυλώνες ανάπτυξης της: την υγιή ανάπτυξη των προϊόντων της, την δημιουργία υπεραξίας για τους συνεργάτες της και την ενδυνάμωση δεξιοτήτων των ανθρώπων της. Μέσα από αυτές τις δοκιμασμένες στρατηγικές, στοχεύει στα επόμενα 3 χρόνια να είναι η Νο1 εταιρία του κλάδου των ποτών στην Ελλάδα.

Η ΑΜΒΥΞ σήμερα:

· Moët & Chandon: No1 σαμπάνια με μερίδιο αγοράς +60%

· Dom Perignon: Απόλυτος ηγέτης στις super premium σαμπάνιες

· Grant’s: No2 whisky στην κατηγορία off trade

· Hendrick’s: No1 super premium gin

· Sailor Jerry: No1 spiced rum

· Glenfiddich: No2 premium malt

· Bacardi: No1 rum

· Stella Artois: No3 μπύρα εισαγωγής

· Grey Goose: No2 super premium vodka

· Bombay Sapphire: No2 premium gin

· Serkova: Ηγέτης στην κατηγορία off trade με μερίδιο αγοράς +40%

· Κτήμα Άλφα: Τα ταχύτερα αναπτυσσόμενα premium ελληνικά κρασιά

· Martini: No1 Vermouth

Στην αντεπίθεση περνά η Καϊλή: «Δεν με υπερασπίστηκαν το ΠΑΣΟΚ και η Ε.Ε., θα μετακομίσω στην Ιταλία»

5754833

Στην αντεπίθεση περνά η Καϊλή: «Δεν με υπερασπίστηκαν το ΠΑΣΟΚ και η Ε.Ε., θα μετακομίσω στην Ιταλία»

Τα παράπονα της προς το ΠΑΣΟΚ εξέφρασε σε συνέντευξη η Εύα Καϊλή

Ράδιο Αρβύλα: Το «αντίο» του Αντώνη Κανάκη για τη φετινή σεζόν – «Η χρονιά είχε δυο πρόσωπα, δεν ξέρω αν θα ξαναέρθουμε»

Κανάκης 1

Ράδιο Αρβύλα: Το «αντίο» του Αντώνη Κανάκη για τη φετινή σεζόν – «Η χρονιά είχε δυο πρόσωπα, δεν ξέρω αν θα ξαναέρθουμε»

Αυλαία έριξε για φέτος το Ράδιο Αρβύλα, με τον Αντώνη Κανάκη να μιλάει για τη…

Αλαζονικές δηλώσεις από Μητσοτάκη στο ΣΚΑΪ: «Η οικονομία πάει καλά και οι φόροι μειώνονται» (video)

μητσο

Αλαζονικές δηλώσεις από Μητσοτάκη στο ΣΚΑΪ: «Η οικονομία πάει καλά και οι φόροι μειώνονται» (video)

Εκτός τόπου και χρόνου τα όσα είπε ο Κυριάκος Μητσοτάκης στη συνέντευξη του στο ΣΚΑΪ