Σφοδρή κριτική προς τις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις άσκησε η εκπρόσωπος του ρωσικού υπουργείου Εξωτερικών, Μαρία Ζαχάροβα, κατηγορώντας την Ευρώπη ότι ενισχύει τη στρατιωτικοποίησή της και συμβάλλει στην κλιμάκωση των εντάσεων στην ήπειρο.
Σε δηλώσεις της την Πέμπτη, η Ζαχάροβα υποστήριξε ότι η Ευρώπη «οπλίζεται μέχρι τα δόντια» και ακολουθεί πολιτικές που, κατά τη ρωσική πλευρά, ενθαρρύνουν τις συγκρούσεις αντί να προωθούν τη διπλωματία και την αποκλιμάκωση, επισημαίνει το Reuters.
Οι ευρωπαϊκές χώρες έχουν αυξήσει σημαντικά τις αμυντικές τους δαπάνες τα τελευταία χρόνια, επικαλούμενες τον πόλεμο στην Ουκρανία και τον κίνδυνο ενδεχόμενης ρωσικής επιθετικότητας απέναντι σε κράτος-μέλος του ΝΑΤΟ. Η Μόσχα, ωστόσο, απορρίπτει κατηγορηματικά αυτό το ενδεχόμενο, χαρακτηρίζοντάς το αβάσιμο.
Η εκπρόσωπος του ρωσικού ΥΠΕΞ επέκτεινε την κριτική της και στις Ηνωμένες Πολιτείες, κατηγορώντας την Ουάσιγκτον ότι επιχειρεί να προκαλέσει νέα κούρσα εξοπλισμών στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού.
Απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με τις πρόσφατες δηλώσεις του Αμερικανού υπουργού Άμυνας, Πίτ Χέσγκεθ, ο οποίος κάλεσε τους συμμάχους των ΗΠΑ στην περιοχή να αυξήσουν τις αμυντικές δαπάνες τους προκειμένου να αποτραπεί η ενίσχυση της κινεζικής επιρροής, η Ζαχάροβα έκανε λόγο για «επίμονες προσπάθειες» της Ουάσιγκτον να χρησιμοποιήσει χώρες-εταίρους ως δυνάμεις δι’ αντιπροσώπων, με στόχο την ενίσχυση των γεωπολιτικών ανταγωνισμών και την επιτάχυνση των εξοπλισμών στην περιοχή.
Οι δηλώσεις της εντάσσονται στο πλαίσιο της συνεχιζόμενης αντιπαράθεσης μεταξύ Ρωσίας και Δύσης, τόσο για τον πόλεμο στην Ουκρανία όσο και για την αυξανόμενη γεωπολιτική ένταση στον Ινδο-Ειρηνικό.
Διαβάστε επίσης:
Tα σχόλια στο site έχουν απενεργοποιηθεί. Μπορείτε να σχολιάζετε μέσα από την επίσημη σελίδα στο Facebook
Σχόλια