Υπόθεση Μπόλντγουιν: αφού μας έμαθαν να σκοτώνουμε, σκοτώνονται μόνοι τους

Για να μειώσουν το κόστος, οι εταιρείες παραγωγής προσλαμβάνουν προσωπικό χωρίς πείρα και όχι ειδικούς για το χειρισμό των όπλων.

Στέλιος Κούλογλου 31/10/2021 | 11:11

Στην κωμωδία «Πώς να σκοτώσεις τον πρωταγωνιστή σου» ένας αδίστακτος παραγωγός (Ρόμπερτ Ντε Νίρο) που είναι υπερχρεωμένος σε έναν μαφιόζο (Μόργκαν Φρίμαν) σκαρώνει μια ταινία γουέστερν για να σκοτώσει τον πρωταγωνιστή (Τόμι Λι Τζόουνς), ώστε να «ρεφάρει» με την αποζημίωση της ασφαλιστικής εταιρείας. O παραγωγός βάζει σε διάφορες τρελλές δοκιμασίες τον πρωταγωνιστή για να τον πεθάνει, αλλά ποτέ δεν τον πυροβολούν με πραγματικά πυρά: αυτό που έγινε τις προάλλες, όταν ο Άλεκ Μπόλντγουιν σκότωσε κατά λάθος τη διευθύντρια φωτογραφίας και τραυμάτισε τον σκηνοθέτη του, ξεπερνάει και τον πιο ευφάνταστο σεναριογράφο. Και φυσικά δεν θα μπορούσε να συμβεί παρά στο Χόλιγουντ.

Στη συγκεκριμένη ταινία όπου έγινε το φονικό, η προσπάθεια περιορισμού του κόστους και το κακοπληρωμένο προσωπικό μείωσαν τα μέτρα ασφάλειας. Η εταιρεία παραγωγής πίεζε για να τηρηθεί ο χαμηλός προϋπολογισμός και να τελειώσουν τα γυρίσματα σε είκοσι μια ημέρες. Διαμαρτυρόμενοι για την ασφάλεια και τις συνθήκες εργασίας, έξη τεχνικοί είχαν αποχωρήσει μόλις έξι ώρες πριν τον θανατηφόρο πυροβολισμό και αντικαταστάθηκαν από τεχνικούς που δεν ανήκαν στο συνδικάτο. Η διευθύντρια φωτογραφίας (κεντρική φωτογραφία) που έχασε τη ζωή της, είχε πάρει το μέρος τους!

Για να μειώσουν το κόστος, οι εταιρείες παραγωγής προσλαμβάνουν προσωπικό χωρίς πείρα και όχι ειδικούς για το χειρισμό των όπλων. Σε μια άλλη ταινία με χαμηλό προϋπολογισμό,  οι παραγωγοί ανέθεσαν σε δύο νέους βοηθούς να βρουν πυροβόλα όπλα, για μια σκηνή στην οποία οι δύο ηθοποιοί βάζουν τα όπλα ο ένας στο στήθος του άλλου. Οι βοηθοί επέστρεψαν με δύο πιστόλια που ήταν κανονικά, με πραγματικά πυρά. Ευτυχώς ένα μέλος του συνεργείου  το πήρε είδηση την τελευταία στιγμή.

Την επόμενη εβδομάδα τα γυρίσματα ξανάρχισαν και οι σεναριογράφοι με τον σκηνοθέτη είχαν βρει το περιστατικό τόσο ενδιοαφέρον, που έγραψαν μια σκηνή με ένα παρόμοιο συμβάν, όπου χρησιμοποιούνται πραγματικά όπλα χωρίς να το ξέρουν οι ηθοποιοί.

Σύμφωνα με μία κοινωνιολογική μελέτη, η βία με όπλα στις αμερικανικές ταινίες «Κατάλληλες για 13+» έχει υπερτριπλασιαστεί μέσα σε 20 χρόνια.  Σε 420 εμπορικές ταινίες που μελετήθηκαν, το 94% περιείχε ένα ή περισσότερα πεντάλεπτα βίας. Αν και δεν μπορεί να αποδειχθεί άμεση σχέση, η άνοδος στα περιστατικά μαζικών πυροβολισμών στα αμερικανικά σχολεία, συμπίπτει με την αύξηση των σκηνών βίας με χρήση όπλων στον κινηματογράφο.

 

Από το αυτοκίνητο, το τηλέφωνο και το σινεμά μέχρι τους ουρανοξύστες και τις γραφομηχανές, οι ΗΠΑ έχουν να επιδείξουν εφευρέσεις και καινοτομίες που επηρέασαν όλο τον πλανήτη. Το ίδιο και στον πολιτισμό και τη μαζική του κατανάλωση, με το ράδιο, την τηλεόραση, την τζαζ και το Χόλιγουντ, ανάμεσα σε πολλά άλλα. Αλλά η αμερικανική κινηματογραφική παραγωγή έκανε εξαγωγή και μιας κουλτούρας βίας που επίσης επηρέασε όλο τον κόσμο.

Κάθε κοινωνία έχει τη δική της εγκληματικότητα και τη δική της απάντηση σε αυτή, από τον αριθμό και το στυλ των εγκληματιών μέχρι τη δικαστική και κοινωνική τους αντιμετώπιση. Αυτές τις διαφορές συχνά ελαχιστοποίησε ή και ισοπέδωσε η μπουλντόζα του Χόλιγουντ, με αποτέλεσμα να βλέπουμε στις άλλες χώρες  όχι μόνο κινηματογραφικές παραγωγές αλλά και εγκληματικές συμπεριφορές copy paste από τις ΗΠΑ.

Ακόμη και το γεγονός ότι η ελληνική κοινωνία, αλλά και η αστυνομία ή μέρος της, πίστεψαν τη εκδοχή του δράστη στην πρόσφατη αποτρόπαια δολοφονία στα Γλυκά Νερά, με την Καρολάιν να δολοφονείται χωρίς λόγο και να κρεμάνε το σκυλί από τις σκάλες, σχετίζεται με όσα βλέπουμε καθημερινά στις τηλεοπτικές σειρές και μας γίνονται «οικεία» χωρίς να το αντιλαμβανόμαστε. Στο επίπεδο της διεθνούς τηλεοπτικής παραγωγής, έχουμε βροχή ακραίων βίαιων σκηνών, όπως στο διαβόητο «Παιχνίδι του Καλαμαριού»: η ενδημική, σιωπηλή βία της κορεατικής κοινωνίας, που βλέπουμε άλλωστε και στον κορεατικό κινηματογράφο, απελευθερώθηκε.

Το τραγικό περιστατικό με τον Άλεκ Μπόλντγουιν οφείλεται ασφαλώς και στην ανεξέλεγκτη χρήση των όπλων στις ΗΠΑ: οι τεχνικοί της ταινίας τα χρησιμοποιούσαν, με πραγματικά πυρά, για ψυχαγωγία στα διαλείμματα και προφανώς μπερδεύτηκαν οι κανονικές σφαίρες με τις άσφαιρες. Οι έρευνες της αστυνομίας δείχνουν ότι κουτιά με εκατοντάδες σφαίρες κυκλοφορούσαν δεξιά και αριστερά.

Η έρευνα για την υπόθεση δεν έχει ολοκληρωθεί, αλλά το  βέβαιο είναι ότι αφού μας έμαθαν να σκοτώνουμε και να σκοτωνόμαστε αλά αμερικανικά, τώρα στο Χόλιγουντ σκοτώνονται μόνοι τους. Αλλά και αυτό το τελευταίο δραματικό συμβάν, κάποια στιγμή ταινία θα το κάνουν!

Πηγή: tvxs

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στην κατηγορία «Απόψεις» εκφράζουν τον/την συντάκτη/τριά τους και οι θέσεις δεν συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του koutipandoras.gr