Newsroom

Newsroom

Υπεραντλαντική η φήμη της Ελληνικής γραφειοκρατίας

Το αδιέξοδο και την γραφειοκρατία που συναντά η ιδέα για ένα νέο επιχειρηματικό σχέδιο στην Ελλάδα ανέλυσαν οι «New York…

Το αδιέξοδο και την γραφειοκρατία που συναντά η ιδέα για ένα νέο επιχειρηματικό σχέδιο στην Ελλάδα ανέλυσαν οι «New York Times». Η Αμερικάνικη εφημερίδα
παρουσίασε την ιστορία του Φώτη Αντωνόπουλου, ο οποίος χρειάστηκε δέκα μήνες για να συγκεντρώσει τα δεκάδες έγγραφα και σφραγίδες ώστε να λάβει τελικά την έγκριση.

Ο συντάκτης του άρθρου εντυπωσιάστηκε πως για μία νέα διαδικτυακή επιχείρηση τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου της εταιρείας που ήθελε να ιδρύσει, έπρεπε, με βάση τις απαιτήσεις του υπουργείου Υγείας, να υποβάλουν ακτινογραφία πνευμόνων και δείγμα κοπράνων, καθώς επρόκειτο για επιχείρηση τροφίμων.

«Γελάω πλέον με όλα αυτά», δήλωσε ο κ. Αντωνόπουλος, προσθέτοντας ότι «αλλά, δεν θα ήταν τόσο αστεία, αν ήδη δεν είχα μία τόσο καλοπληρωμένη εργασία. Θα ήταν ο απόλυτος εφιάλτης. Αυτό που συνέβη σε εμάς δεν είναι μεμονωμένο περιστατικό. Αυτό γίνεται με όλους όσους προσπαθούν να ξεκινήσουν μία εταιρεία και είναι πολύ απογοητευτικό».

Επίσης, στο δημοσίευμα προβάλλεται η εκτίμηση ότι ο κ. Αντωνόπουλος ήλπιζε ότι η “OliveShop.com” θα μπορούσε να αποτελέσει «περίπτωση-παράδειγμα», δείχνοντας στους νέους Έλληνες, κυρίως όσους έχουν άνεση με τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές, ότι δεν θα πρέπει να εγκαταλείπουν τη χώρα τους για να βρουν δουλειά.

Ο κ. Αντωνόπουλος δήλωσε στην εφημερίδα ότι κάποια στιγμή δέχθηκε μία τεράστια παραγγελία από τη Δανία, αλλά οι γραφειοκρατικές διαδικασίες για να μπορέσουν να ολοκληρώσουν τη συναλλαγή ήταν τόσο μεγάλες που αποφάσισαν να μην προχωρήσουν.

Αντίθετα, όπως είπε, για να διεκπεραιωθεί μία ανάλογη παραγγελία από τις ΗΠΑ και να λάβουν την έγκριση του Οργανισμού Τροφίμων και Φαρμάκων της Αμερικής χρειάστηκε μόνο ένα 24ωρο, τονίζοντας χαρακτηριστικά: “Έγιναν όλα διαδικτυακώς. Στην Ελλάδα, τίποτε δεν μπορεί να γίνει με αυτό τον τρόπο”.

Καταλήγοντας, υποστήριξε ότι “το δείγμα κοπράνων δεν μπορεί να είναι το επίκεντρο της ιστορίας. Εμείς τα καταφέραμε”.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της νεοϋορκέζικης εφημερίδας, οι επιχειρηματίες στην Ελλάδα, που βρίσκεται στην τέταρτη χρονιά οικονομικής ύφεσης, είναι πρόθυμοι να αντιστρέψουν το αρνητικό κλίμα, όπως σημειώνεται, προσθέτοντας ότι το 2011, τουλάχιστον 68.000 μικρομεσαίες επιχειρήσεις έκλεισαν στη χώρα και περίπου 135.000 θέσεις εργασίας, που συνδέονταν με αυτές εξαφανίστηκαν, ενώ και για φέτος οι προβλέψεις είναι ζοφερές.

Και αυτό γιατί, επισημαίνεται χαρακτηριστικά, παρά τις επανειλημμένες κυβερνητικές υποσχέσεις για βελτίωση της κατάστασης, το κλίμα για την ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας στη χώρα “παραμένει απαράδεκτο”.

Το δημοσίευμα επικαλείται πρόσφατη ανάλυση της εταιρείας “McKinsey & Company” ότι η ελληνική οικονομία “υποφέρει χρονίως, λόγω των μη ευνοϊκών προϋποθέσεων που ισχύουν για την ανάπτυξη επιχειρήσεων”.

Σχετικά, καταγράφεται η άποψη του Βασίλη Κορκίδη, προέδρου της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου, για τις νέες επιχειρήσεις, που προωθεί το υπουργείο Ανάπτυξης υπό την ονομασία “one-stop shop”, το οποίο όμως και αυτό προϋποθέτει την υποβολή 10 δημοσίων εγγράφων.

“Ο,τι και αν μου πείτε, θα το πιστέψω. Τα έχω δει όλα”, είπε σχετικά ο κ. Κορκίδης, υποστηρίζοντας ότι “μέρος του προβλήματος του κ. Αντωνόπουλου ήταν η απροθυμία του να πληρώσει το ‘γρηγορόσημο’, για τις απαραίτητες δηλαδή δωροδοκίες ώστε να προχωρήσουν τα αιτήματά του”.