Τσίπρας προς Μητσοτάκη: Φτιάξτε εξεταστική για να ανακαλύψετε τί σας προκαλεί τόσα νεύρα – Στη Βουλή το νομοσχέδιο για την παιδεία (Live)

«Γιατί τόσα νεύρα, τι έχετε πάθει;» ενέφερε ο πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας, απευθυνόμενος στον πρόεδρο της ΝΔ, Κυριάκο Μητσοτάκη, κατά τη διάρκεια της συζήτησης του νομοσχεδίου «Οργάνωση και λειτουργία της ανώτατης εκπαίδευσης, ρυθμίσεις για την έρευνα», στην Ολομέλια της Βουλής.

595cfaa31dc524fe268b4581

«Από τότε που έκλεισε η β’ αξιολόγηση και είχαμε μία συμφωνία που ανοίγει δρόμους προοπτικής για την οικονομία και μία συμφωνία για το χρέος που ανοίγει δρόμους και άνοιξαν οι δρόμοι με την πετυχημένη έξοδο της χώρας στις αγορές, δίνετε την αίσθηση, εσείς και οι βουλευτές σας, ότι βρίσκεστε σε κατάσταση νευρικής κρίσης», τόνισε ο πρωθυπουργός. Ειδικότερα, σημείωσε ότι μέσα σε ενάμιση μήνα έχει ζητήσει τρεις εξεταστικές επιτροπές: «Μία για τον Καμμένο -δεν ξέρω αν επιμένετε αλλά τη ζητήσατε, μία για τον Βαρουφάκη ξανά ενώ η πρότασή σας είχε απορριφθεί σε προγενέστερη φάση, και τώρα για τον Μαδούρο της Βενεζουέλας». 

«Είναι εξαιρετικό ρεκόρ, συνεχίστε έτσι», σχολίασε σκωπτικά.

Επίσης, ο κ. Τσίπρας επισήμανε: «Δεν είναι μόνο οι εξεταστικές που ζητάτε -πετώντας τη μπάλα στην εξέδρα για τα σημαντικά ζητήματα του παρόντος όπου υπάρχουν πολιτικά επιχειρήματα να αντιπαρατεθούμε- είναι και η εν γένει συμπεριφορά σας». «Ζητήσατε πριν από μία εβδομάδα από τα αυτοδιοικητικά στελέχη σας να μποϊκοτάρουν μία διαδικασία (σ.σ. τα Περιφερειακά Αναπτυξιακά Συνέδρια) που αφορά στην αυτοδιοίκηση και την παραγωγική ανασυγκρότηση τους, επειδή θα ήταν εκεί ο πρωθυπουργός. Ακόμα-ακόμα δεν διστάσατε να βάλετε απαγορευτικό στα στελέχη σας και στον ίδιο τον ανιψιό σας. Τι έχετε πάθει; Μην ξινίζετε το πρόσωπό σας, εμείς θα έπρεπε να ξινίζουμε το πρόσωπό μας με μία αντιθεσμική συμπεριφορά», συμπλήρωσε.

Ο πρωθυπουργός καταλόγισε, ακόμη, στον κ. Μητσοτάκη ότι έφτασε στο σημείο να χάσει και κάθε ίχνος της αστικής ευγένειας που τον διακρίνει κατά τα άλλα, όπως είπε. 

«Φτάσατε στο σημείο την ημέρα των γενεθλίων μου, αντί για ευχές να μου απευθύνετε ύβρεις, ότι είμαι ψεύτης και κλέφτης», υπογράμμισε.

«Τα νεύρα δεν κάνουν καλό» σχολίασε ο κ. Τσίπρας για τον πρόεδρο της ΝΔ και τον «παρότρυνε» αντί να ανακαλύπτει κάτι κάθε τόσο και να ζητά μία εξεταστική κάθε δεκαπέντε μέρες, «μήπως να φτιάχνανε στην Πειραιώς μία εξεταστική επιτροπή για να ανακαλύψετε την αιτία που σας προκαλεί τόσα νεύρα;».

«Γιατί τα νεύρα, στο τέλος, δεν θα σας οδηγήσουν σε καλό», κατέληξε.

Αναφερόμενος στο νομοσχέδιο, τόνισε ότι φιλοσοφία του συνίσταται σε περισσότερη δημοκρατία, θέσπιση δημοκρατικών κανόνων, άνοιγμα των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων στα οικονομικά ασθενέστερα στρώματα, σύνδεση με την κοινωνία και αυτό που, όπως είπε, ονομάζουμε προσπάθεια για την παραγωγική ανασυγκρότηση.

Ο κ. Τσίπρας υποστήριξε ότι η άποψη της ΝΔ του κ. Μητσοτάκη για την αξιολόγηση, είναι μια ακραία φιλελεύθερη αντίληψη για τον τρόπο λειτουργίας της κοινωνίας και των πανεπιστημίων και συμπλήρωσε: «Ριγμένα στην αρένα του ανταγωνισμού θα αλληλοσκοτώνονται για το ποιο θα επιβιώσει στο ακαδημαϊκό “survivor”. Όλοι εναντίον όλων και ο καθένας μόνος του. Αξιολόγηση ναι, ακαδημαϊκή ζούγκλα όχι.

«Όταν αναλάβαμε τη διακυβέρνηση βρεθήκαμε αντιμέτωποι με τις διαλυτικές συνθήκες που δημιούργησαν ακραίες παρεμβάσεις τα προηγούμενα χρόνια. Τη διαφθορά στην εκλογή πρυτανικών Αρχών την είχαν στήσει οι δικές σας φοιτητικές παρατάξεις, του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ. Φέρνουμε έναν νόμο πλαίσιο να ψηφίζονται χωριστά οι πρυτάνεις, από τους αντιπρυτάνεις. Οι πρυτανικές αρχές δεν είναι κόμματα», ανέφερε ο πρωθυπουργός στην ομιλία του επί της συζήτησης του νομοσχεδίου «Οργάνωση και λειτουργία της ανώτατης εκπαίδευσης, ρυθμίσεις για την έρευνα», στην Ολομέλεια της Βουλής.

Αναφερόμενος στα δίδακτρα των μεταπτυχιακών, ο κ. Τσίπρας είπε: «Σταματάμε τη φάμπρικα των πολύ υψηλών διδάκτρων στα μεταπτυχιακά που αυξάνουν τά έσοδα μιας μικρής μερίδας καθηγητών και από την άλλη αποκλείουν από τις σπουδές όσους φοιτητές δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα. Κανένας φοιτητής δεν θα αποκλείεται, εάν αδυνατεί να πληρώσει».

Με την κατάργηση των Συμβουλίων Διοίκησης, αποκαθιστούμε τη δημοκρατία και το αυτοδιοίκητο των ΑΕΙ. Πρόκειται για στοιχειώδη κίνηση σεβασμού. Ανοίγουμε τον δρόμο για συνέργειες πανεπιστημίων και τεχνολογικών ιδρυμάτων, ανέφερε, επίσης, ο κ. Τσίπρας.

Κατάργηση του νόμου προανήγγειλε ο Μητσοτάκης 

Την πρόθεσή του να καταργήσει το νόμο που ψηφίζεται σήμερα για την Παιδεία έκανε γνωστή στην παρέμβασή του στη Βουλή ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

«Το νομοσχέδιο που ψηφίζετε σύντομα θα ανήκει στο παρελθόν. Από το παρελθόν έρχονται και οι αντιλήψεις που το νομοσχέδιο αυτό επιβάλλει», τόνισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

«Η νομοθετική παρακμή του κοινοβουλίου έχει ξεπεράσει κάθε όριο. Δυστυχώς με την ανοχή του Προέδρου της Βουλής , ο οποίος είναι πια συνένοχος», ανέφερε.

Ο πρόεδρος της ΝΔ. Ανέφερε χαρακτηριστικά ότι το νομοσχέδιο υποβαθμίζει τα Πανεπιστήμια, που επαναφέρει τον αναχρονισμό του ασύλου και τον κρατισμό.

Υπήρξαν έντονες αντιδράσεις από την πανεπιστημιακή κοινότητα για το νομοσχέδιο, σημείωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης ενώ όπως είπε το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους αδυνατεί να υπολογίσει το κόστος για τις περισσότερες διατάξεις.

Στο άσυλο έχουμε τεράστιο πισωγύρισμα. Προβλέπεται αυτεπάγγελτη παρέμβαση των αρχών μόνο για κακουργήματα. «Ποιος θα το αποφασίσει αυτό;», αναρωτήθηκε. Ποιος ωφελείται και ποιος προστατεύεται;

«Προστατεύετε τα εγκληματικά στοιχεία, που έχουν ως ορμητήριά τους τα ΑΕΙ. Με ποιο δικαίωμα μετατρέπετε τα Πανεπιστήμια σε άβατα ανομίας;», αναρωτήθηκε.

Επίσης ο κ. Μητσοτάκης έκανε λόγο για αναθεώρηση του άρθρου 16 του Συντάγματος για την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων.

Κουτσούμπας: Μεγάλο παζάρι της μεταλυκειακής εκπαίδευσης  

Το νομοσχέδιο είναι μακριά από τις ανάγκες των φοιτητών και των πραγματικών λαϊκών συμφερόντων, είπε στη Βουλή ο Γενικός Γραμματέας του ΚΚΕ, είπε στη Βουλή ο Γενικός Γραμματέας του ΚΚΕ.

Σημείωσε ότι «σε αντίθεση με τα κηρύγματα περί δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης και δημοκρατίας, πρόκειται για ένα νομοσχέδιο που δίνει πραγματικό άσυλο στην επιχειρηματική λειτουργία των ιδρυμάτων και επιδιώκει να δώσει σημαντικά οφέλη στις επιχειρήσεις».

Παρακολουθήστε ζωντανά τη συζήτηση του νομοσχεδίου για την Παιδεία στην Ολομέλεια της Βουλής

HTML

Τραγωδία στην Αίγινα: Ανασύρθηκε χωρίς τις αισθήσεις του ηλικιωμένος στη Σουβάλα

thalassa 3

Τραγωδία στην Αίγινα: Ανασύρθηκε χωρίς τις αισθήσεις του ηλικιωμένος στη Σουβάλα

Από το Λιμεναρχείο Αίγινας που διενεργεί προανάκριση, παραγγέλθηκε η διενέργεια νεκροψίας - νεκροτομής στην Ιατροδικαστική…