Τη μετατροπή του ιστορικού Ορφανοτροφείου της Πριγκήπου σε ένα προσοδοφόρο ξενοδοχείο ανακοίνωσε ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ.κ. Βαρθολομαίος, κατά την ομιλία του στα εγκαίνια έκθεσης αφιερωμένης στην ιστορία του ιδρύματος, η οποία πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 22 Μαΐου στο Μουσείο της Πριγκήπου.
Όπως εξήγησε ο Προκαθήμενος του Οικουμενικού Πατριαρχείου, η απόφαση αυτή της Αγίας και Ιεράς Συνόδου ήταν συναισθηματικά δύσκολη αλλά αναγκαία, καθώς το κτίριο κινδυνεύει να καταρρεύσει, ενώ οι προσπάθειες του Πατριαρχείου να εξασφαλίσει τα τεράστια κονδύλια που απαιτούνται για την αποκατάστασή του απέτυχαν, καθώς το κόστος παραμένει απαγορευτικά υψηλό και το ξύλινο οικοδόμημα αντιμετωπίζει ήδη σοβαρές καταρρεύσεις σε πολλά σημεία.
Αν και ο αρχικός στόχος ήταν να λειτουργήσει με διπλό ρόλο, ως διεθνές κέντρο διαθρησκειακού διαλόγου και κέντρο περιβαλλοντικών μελετών, η Εκκλησία τελικά στράφηκε στην τουριστική αξιοποίηση, που θα ανατεθεί από κοινού σε μία τουρκική και μια ελληνική εταιρεία.
Ο κ.κ. Βαρθολομαίος εξέφρασε τις θερμές του ευχαριστίες προς τους Τούρκους επιστήμονες και φίλους που συνέβαλαν στην ανάδειξη του μνημείου, καθώς και στον Άρχοντα της ομογένειας, κ. Λάκη Βίγκα, ο οποίος τα τελευταία χρόνια κατέβαλε άοκνες προσπάθειες για την εξασφάλιση των αδειών και την επικοινωνία με την ομοσπονδία Europa Nostra. Παράλληλα, ο Πατριάρχης μοιράστηκε προσωπικές του αναμνήσεις από την εποχή που ήταν σπουδαστής στη Θεολογική Σχολή της Χάλκης και επισκεπτόταν το ίδρυμα για να παίξει με τα ορφανά παιδιά.
Διαβάστε επίσης:
Tα σχόλια στο site έχουν απενεργοποιηθεί. Μπορείτε να σχολιάζετε μέσα από την επίσημη σελίδα στο Facebook
Σχόλια