Newsroom

Newsroom

TOP-10: Οι καλύτερες ταινίες του 2014!

Μέσα από μια γεμάτη και χορταστική χρονιά, η επιλογή της δεκάδας των καλύτερων ταινιών δεν είναι και τόσο εύκολη υπόθεση.…

ida 600

Μέσα από μια γεμάτη και χορταστική χρονιά, η επιλογή της δεκάδας των καλύτερων ταινιών δεν είναι και τόσο εύκολη υπόθεση. Ας το επιχειρήσουμε λοιπόν…

Aπό τους Παναγιώτη Φρούντζο, Κωνσταντίνο Καϊμάκη

10) ΑΙΣΘΗΣΗ ΑΜΑΡΤΙΑΣ (A TOUCH OF SIN) του Ζία Ζάνγκε, με τους Ζάο Τάο, Ζιάνγκ Γου, Γουάνγκ Μπάοκιανγκ, Λούο Λανσάν

Τέσσερις ανθρώπινες ιστορίες από τη σύγχρονη Κίνα, τέσσερα διαφορετικά τεκμήρια της εξάπλωσης ενός ανθρωποφάγου συστήματος (περί καπιταλισμού ο λόγος) σε μια αχανή χώρα. Σπονδυλωτή αφήγηση, ευφάνταστη μίξη του χιούμορ και της βίας που σοκάρει, αποδόμηση της όποιας έννοιας «ονείρου» και ιδού μια ταινία- απόδειξη για το τι σημαίνει πολιτικό σινεμά με άποψη, ουσία και πρωτοτυπία γύρω από τη σύγχρονη παγκόσμια κρίση.

 

 

9) ΣΚΟΥΡΙΑΣΜΕΝΗ ΠΟΛΗ (OUT OF THE FURNACE) του Σκοτ Κούπερ με τους Κρίστιαν Μπέιλ, Κέισι Άφλεκ, Ζόι Σαλντάνα, Γούντι Χάρελσον, Σαμ Σέπαρντ, Γουίλεμ Νταφόε, Φόρεστ Γουίτακερ

Σε υποβαθμισμένο χωριό της Πενσιλβάνια δύο αδέλφια έχουν διαφορετική αντίληψη για το τι εστί «αγώνας επιβίωσης». Ο μεγαλύτερος αδελφός δουλεύει στο τοπικό εργοστάσιο εξόρυξης χάλυβα ενώ ο μικρός μοιράζει το χρόνο του ανάμεσα σε μικροαλητείες και παράνομους αγώνες πυγμαχίας. Ηλεκτρισμένη ατμόσφαιρα, μελαγχολικό ύφος, αμείωτη ένταση και crash test ερμηνειών ανάμεσα σε Μπέιλ και Άφλεκ. Μνήμες διάχυτες από «Ελαφοκυνηγό» και άλλα αντιηρωικά made in USA έπη, με τη διαφορά πως ο εχθρός εδώ δεν είναι Βιετκόνγκ ή αλλάθρησκος αλλά κομμάτι της αμερικανικής μυθολογίας που κατοικεί στα βάθη της ενδοχώρας τους. 

 

 

8) INTERSTELLAR του Κρίστοφερ Νόλαν με τους Μάθιου Μακόναχι, Αν Χαθαγουέι, Μάικλ Κέιν, Τζέσικα Τσαστέιν, Κέισι Άφλεκ, Ματ Ντέιμον.

Ο πλανήτη μας «ζει» τις τελευταίες μέρες του και μια ομάδα επιστημόνων καλείται να ταξιδέψει στο χρόνο για να δώσει το φιλί της ζωής στην ετοιμοθάνατη ανθρωπότητα… Φιλόδοξο όσο ελάχιστα φιλμ, διαθέτει την τόλμη ενός αυθεντικού δημιουργού που δεν διστάζει να δείξει το πρόσωπο της φαντασίας εκεί όπου άλλοι, αφήνουν το τιμόνι στον αυτόματο πιλότο. Τρομερή αυτοπεποίθηση εκ μέρους Νόλαν, που μας πηγαίνει βόλτα στο χωροχρόνο και σε άβατες περιοχές για να αποδείξει ότι το σινεμά πάνω από όλα είναι ταξίδι στη φαντασία.

 

 

7) THE LUNCHBOX του Ριτές Μπάτρα με τους Ιρφάν Καν, Νιμράτ Καούρ, Ναβαζουντίν Σιντίκι 

«Καμιά φορά ένα λάθος τρένο σε βγάζει στο σωστό προορισμό» και στην ταινία του ινδού Ριτές Μπάτρα, την πιο feelgood της χρονιάς, αυτό αποδεικνύεται με τρόπο αφοπλιστικά έγευστο. Όπως τα θεσπέσια γεύματα που ετοιμάζει η παντρεμένη Ίλα για το σύζυγό της και ένα από αυτά καταλήγει τυχαία στο γραφείο του μοναχικού λογιστή Σαατζάν (ο σπουδαίος Ιρφάν Καν του «Slumdog Millionaire» και της «Ζωής του Πι») κι από τότε ξεκινούν μια ιδιαίτερη αλληλογραφία που θα αλλάξει τη ζωή και των δύο.

 

 

6) ΒΟΛΤΑ ΜΕ ΤΟ ΜΟΛΙΕΡΟ (ALCESTE A BICYCLETTE) του Φιλίπ Λε Γκλε, με τους Φαμπρίς Λουκινί, Λαμπέρ Γουιλσόν, Μάγια Σάνσα

Απομονωμένος θεατρίνος καλείται από παλιό συνάδελφο του και νυν σταρ τηλεοπτικής σαπουνόπερας να ανέβει ξανά στο σανίδι με αφορμή τον «Μισάνθρωπο…Φινετσάτη γαλλική σφραγίδα σε ένα σενάριο γεμάτο εκπλήξεις που εξυφαίνει μοναδικά σχέδια γύρω από το νόημα της ζωής (η λυτρωτική φύση της τέχνης, ο έρωτας ως αναγεννησιακή δύναμη, η ανταγωνιστική αντρική φιλία, ο ναρκισσισμός των ηθοποιών κ.α.), για μια σπάνια δραμεντί γεμάτη από τους διφορούμενους συμβολισμούς του Μολιέρου και την απροσποίητη ερμηνεία τους.

5) Ο ΕΓΩΙΣΤΗΣ ΓΙΓΑΝΤΑΣ (THE SELFISH GIANT)

της Κλιό Μπαρνάρντ με τους Κόνερ Τσάπμαν, Σον Τόμας, Σον Γκίλντερ

Δύο χαμίνια της σύγχρονης βόρειας Αγγλίας μοιράζουν το χρόνο τους ανάμεσα στη συλλογή σκουπιδιών, τα άλογα, τις σχολικές αποβολές και της μανίας τους να μεγαλώσουν απότομα και βίαια… Μοναδικό δείγμα της περίφημης βρετανικής σχολής «κοινωνικού ρεαλισμού» όπου η στρατευμένη ματιά ενός Κεν Λόουτς συναντά την ευαισθησία του Μάικ Λι. Όλα αυτά στην ανυπέρβλητη δημιουργία της πρωτάρας Μπερνάρντ που πατάει στο διάσημο έργο του Όσκαρ Γουάιλντ και βάζει τον πήχη πολύ ψηλά για το δικό της μέλλον, ενώ ως κερασάκι στην αριστοτεχνική τούρτα της βάζει το συγκλονιστικό αντρικό πορτρέτο από τον πιτσιρικά Κόνερ Τσάπμαν.   

 

 

4)  ΣΕ ΛΑΘΟΣ ΧΡΟΝΟ (LOCKE) του Στίβεν Νάιτ με τους Τομ Χάρντι, Ρουθ Ουίλσον, Άντριου Σκοτ

Ένα αυτοκίνητο που κινείται τη νύχτα κι ένας άντρας, ο οδηγός του, που μιλάει με ήρεμο, καθησυχαστικό τόνο στο κινητό τηλέφωνο του. Τίποτα άλλο δεν βλέπουμ στην ταινία του βρετανού Στίβεν Νάιτ. Ένα σκηνοθετικό επίτευγμα που στηρίζεται στο τρίπτυχο ερμηνεία –ανεπανάληπτος οΤομ Χάρντι, ο μασκοφόρος κακός του τελευταίου «Μπάτμαν»- σενάριο και μινιμαλισμός. Το υπαρξιακό δράμα του ήρωα που ονομάζεται Λόκε δίνει άλλο νόημα στην κλειστοφοβική ταινία μυστηρίου, καθώς σπάνια μια ταινία με τόσα λίγα στοιχεία να λέει ταυτόχρονα και τόσα πολλά.

 

 

3) ΕΝΑ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ ΕΚΑΤΣΕ Σ’ ΕΝΑ ΚΛΑΔΙ ΣΥΛΛΟΓΙΖΟΜΕΝΟ ΤΗΝ ΥΠΑΡΞΗ ΤΟΥ του Ρόι Άντερσον με τους Νιλς Βέστμπλομ, Χόλγερ Άντερσον, Γιόνας Γκέρχολμ

Πλούσια σε ιδέες, ευρηματική στις εμπνεύσεις της και με ατμόσφαιρα βγαλμένη από τα πιο κοφτερά όνειρα του Άντερσεν, το «Περιστέρι» έρχεται να κλείσει υποδειγματικά την τριλογία της ανθρώπινης ύπαρξης («Τραγούδια από τον 2ο όροφο», «Εμείς οι ζωντανοί»). Βασικός συνδετικός κορμός των διάφορων σκετς είναι ο μάταιος αγώνας δύο πλανόδιων πωλητών να πουλήσουν την πραμάτεια τους. Ο Άντερσεν σε απίστευτη φόρμα φτιάχνει μια μινιμαλιστική ωδή στην ανθρώπινη ιστορία, ρίχνοντας ματιές πότε στο γενικό (η ιστορία του Καρόλου του 12ου και ο πόλεμος με τους ρώσους) και πότε στο ειδικό (μικρά βουβά ανθρώπινα ενσταντανέ), κατασκευάζοντας κάποιες απίθανες σκηνές σουρεαλιστικού μεγαλείου.

 

 

2) FOXCATCHER του Μπένετ Μίλερ με τους Τσάνινγκ Τέιτουμ, Στιβ Κάρελ, Μαρκ Ράφαλο, Βανέσα Ρεντγκρέιβ

Η πραγματική ιστορία του χρυσού ολυμπιονίκη της πάλης Μαρκ Σουλτς (Τσάνινγκ Τέιτουμ), ο οποίος δέχεται την πρόσκληση ενός εκκεντρικού μεγιστάνα και λάτρη του αθλήματος (ένας ανεπανάληπτος Στιβ Κάρελ στο ρόλο του Τζον Ντι Ποντ) να τον βοηθήσει ώστε να αφοσιωθεί απερίσπαστος στο στόχο της κατάκτησης ενός δεύτερου χρυσού μεταλλίου στους ολυμπιακούς της Σεούλ. Ο δημιουργός των «Καπότε» και «Monneyball», καταπλήσσει αφηγούμενος μια ιστορία φαινομενικά απλή, που όμως στην ανάπτυξη της λαμβάνει διαστάσεις κορυφαίας τραγωδίας, δένοντας ιδανικά το οικογενειακό δράμα με την πολιτική αλληγορία: η ιστορία των Ντι Ποντ είναι η ιστορία της Αμερικής με το περίφημο american dream να καταλήγει εφιάλτης για όλους ανεξαρτήτως τους ήρωες.  

 

 

1) IDA του Πάβλετ Παβλικόφσκι με τους Αγκάτα Τρεμπουσόφσκα, Αγκάτα Κουλέζα, Νταβίντ Όγκροντνικ

Το 1962 μια νεαρή δόκιμη μοναχή, η Άννα λίγο πριν ορκιστεί, επιδιώκει με τη βοήθεια της μοναδικής ζωντανής συγγενούς της να εντοπίσει το τάφο των γονιών της που πέθαναν κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Στυλιζαριμένο αριστούργημα που φέρνει στο νου τις κορυφαίες στιγμές του Ντράγερ και του Μπέργκαμ, αυτή η «Ida» είναι μια ασπρόμαυρη συγκινητική και λιτή ομολογία για την αλήθεια και το ψέμα, την ιστορική λήθη και την «ατελή» ανθρώπινη φύση . Εικαστικά μεγαλειώδης, υποκριτικά αψεγάδιαστη και ιδεολογικά αποκαλυπτική, η ταινία του πολωνού Παβλικόφσκι είναι ότι καλύτερο είδαμε τη χρονιά που μας πέρασε.

 

 

 

 

O γνωστός ράπερ Εθισμός «σπάει κόκκαλα» με το νέο του τραγούδι – Η αναφορά στον Κώστα Βαξεβάνη και στις υποκλοπές

433140002 767928198614916 439479898267640574 n

O γνωστός ράπερ Εθισμός «σπάει κόκκαλα» με το νέο του τραγούδι – Η αναφορά στον Κώστα Βαξεβάνη και στις υποκλοπές

Ο Εθισμός μέσα από τους στίχους του θίγει συχνά υποθέσεις που απασχολούν έντονα την ελληνική…