Newsroom

Newsroom

Το koutipandoras.gr στο υποβρύχιο "Ματρώζος" – Δώστε μας σύγχρονες τορπίλες και αντίμετρα (ΦΩΤΟ+ΒΙΝΤΕΟ)

Την σπάνια ευκαιρία να μπούμε σε ένα από τα καινούργια υποβρύχια του στόλου, μας έδωσε το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού. Ενός όπλου, που τόσο χάριν στα πληρώματα αλλά και στις νέες τεχνολογίες που είναι ενσωματωμένες, μπορεί να χαρακτηριστεί και στρατηγικό.

58627b461dc5248b238b45c5

Του Μαρίνου Γκασιάμη

Οι άνθρωποι του Πολεμικού Ναυτικού μας υποδέχθηκαν στο υποβρύχιο «Ματρώζος» που είναι το δεύτερο της κλάσης 214 «Παπανικολής» που απαρτίζεται από συνολικά 4 σκάφη. Πρόκειται για τα: «Παπανικολής», «Ματρώζος», «Πιπίνος» και «Κατσώνης».


Ο άνθρωπος που μας ξενάγησε και μας εξήγησε τις δυνατότητες που έχουν αυτά, ήταν ο κυβερνήτης του «Ματρώζου» Πλωτάρχης Δημήτρης Παπαγρηγοράκης.

Εδώ αξίζει να κάνουμε μια παρένθεση και να αναφέρουμε πως ο κυβερνήτης Παπαγρηγοράκης είναι ο κυβερνήτης που το 2014 πραγματοποίησε την πρώτη επιχειρησιακή αποστολή ελληνικού υποβρυχίου εκτός Μεσογείου βγαίνοντας στον Αντλαντικό!


Συγκεκριμένα από τις 29 Σεπτεμβρίου 2014 μέχρι τις 11 Νοεμβρίου 2014, στο πλαίσιο της ΝΑΤΟικής άσκησης «Noble Mariner 2014» ο Παπαγρηγοράκης μαζί με το πλήρωμά του και το υποβρύχιο “Ποσειδών” (S-116) πέρασαν εν καταδύσει δύο φορές τα στενά του Γιβραλτάρ.

Δεν πρόκειται λοιπόν για τυχαίο στέλεχος του ΠΝ. Για αυτό τον λόγο εξάλλου το Πολεμικό Ναυτικό τον ενέταξε στα νέα υποβρύχιά του από την πρώτη στιγμή και γνωρίζει από την καλή και από την ανάποδη όλο το πρόγραμμα των υποβρυχίων αυτής της κλάσης.

Κατά την σύντομη «ανάκριση» στην οποία δέχτηκε να τον υποβάλλουμε, μας είπε τα εξής:

1.Από την έως τώρα αξιολόγηση των νέων υποβρυχίων ποσό πιστεύετε ότι έχουν ενισχύσει την αποτρεπτική ισχύ του στόλου;


2. Ποιες είναι οι εντυπώσεις συναδέλφων σας στο ΝΑΤΟ από την συμμετοχή των νέων ελληνικών υποβρυχίων;


3. Ο υπουργός χαρακτήρισε τα υποβρύχια “στελθ”. Αιφνιδιάζονται πράγματι οι γείτονες όταν εμφανίζετε ξαφνικά σε μέρη όπως και το Καστελλόριζο;


4. Πόσο καταλυτικός είναι ο παράγων πλήρωμα;


5. Τι είναι αυτό το κάτι επιπλέον που εσείς θα θέλατε να διαθέτουν τα υποβρύχια αυτά με το σκεπτικό ότι εχθρός του καλού είναι το καλύτερο;


6. Τα όσα γράφονταν στα πρώτα στάδια παραλαβής των υποβρυχίων ήταν όντως αβλεψιες των Γερμανών ή μπορούμε να τα εντάξουμε στις λεγόμενες “παιδικές ασθένειες” κάθε νέου οπλικού συστήματος;


Η αίσθηση ενός πολίτη μέσα στα καινούργια υποβρύχια

Το σίγουρο είναι πως αν και τα νέα υποβρύχια είναι ευρύχωρα και πάλι δεν ενδείκνυνται για κλειστοφοβικούς…

Για αυτό εξάλλου δεν είναι τυχαίο πως γίνεται ειδική επιλογή, καθώς όπως μας είπαν χαρακτηριστικά «Αυτό δεν είναι κάτι που συνηθίζεται. Ή το έχεις ή δεν το έχεις»


Ακόμα και η κατάβαση από το κατάστρωμα στο εσωτερικό του υποβρυχίου για έναν αμαθή θέλει τρόπο και χρειάζεται τεχνική, ειδικά αν κουβαλάς και σακίδιο!

Οι χώροι ενδιαίτησης του πληρώματος παρέχουν στο πλήρωμα σχετική άνεση αλλά σε κάθε περίπτωση γίνεται άμεσα αντιληπτό ότι έχεις μπει σε ένα οπλικό σύστημα και όχι σε πλοίο κρουαζιέρας.

Τα πάντα εξυπηρετούν την αποστολή. Το κέντρο ελέγχου του υποβρυχίου είναι γεμάτο από σύγχρονες οθόνες δίνοντας την αίσθηση «διαστημοπλοίου».


Το πλήρωμα λιγομίλητο αλλά καταλαβαίνεις από το βλέμμα τους ότι πρόκειται για ανθρώπους που έχουν συνδυάσει με το καλύτερο τρόπο τον επαγγελματισμό και την ελληνική ναυτοσύνη.

Είναι όλοι μια «οικογένεια» και επιβεβαιώνουν αυτά που έχει διαβάσει κανείς σε αφηγήσεις παλαιότερων υποβρυχιάδων, με τον καλύτερο τρόπο.

ΕΞΩΤΕΡΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΣΚΑΦΟΥΣ

ΜΕΓΙΣΤΟ ΜΗΚΟΣ: 65,30m

ΜΕΓΙΣΤΟ ΠΛΑΤΟΣ: 6,3m

ΥΨΟΣ (ΑΝΕΥ ΙΣΤΩΝ): 13m

ΕΚΤΟΠΙΣΜΑ ΣΤΗΝ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑ: 1688tn

ΕΚΤΟΠΙΣΜΑ ΣΕ ΚΑΤΑΔΥΣΗ: 1858tn

ΜΕΓΙΣΤΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑ: 10,5kns

ΜΕΓΙΣΤΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΣΕ ΚΑΤΑΔΥΣΗ: 21kns

ΠΡΟΩΣΗ

Η πρόωση επιτυγχάνεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 3.900 kW σε συνδυασμό με το σύστημα αναερόβιας πρόωσης (AIP), την παραγωγή δηλαδή ηλεκτρικής ενέργειας από κυψέλες υγρών καυσίμων. Το σύστημα αυτό απαλλάσσει τα Υ/Β αυτού του τύπου (όποτε επιχειρησιακά απαιτείται) από την διαδικασία εκτελέσεως αναπνευστήρα για τη φόρτιση των συστοιχιών του, μια διαδικασία που καθιστά τα Υ/Β ευάλωτα σε εντοπισμό από ανθυποβρυχιακές μονάδες.

ΣΥΝΕΝΝΟΗΣΗ

Τα Υ/Β κλάσεως 214 είναι πλήρως εφοδιασμένα με τις κεραίες, πομπούς και δέκτες που είναι απαραίτητα για τις επικοινωνίες τους.

ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Τα Υ/Β κλάσεως 214 του Πολεμικού Ναυτικού φέρουν το ολοκληρωμένο οπλικό σύστημα ISUS της εταιρείας ATLAS ELEKTRONIK, του οποίου οι κονσόλες με τη δυνατότητα της μεταξύ τους εναλλαγής λειτουργιών, αποτελούν τα απαραίτητα συστήματα ναυτιλιακής έρευνας, όπως RADAR, ESM, GPS, ΠΕΡΙΣΚΟΠΙΟΥ κ.τ.λ. Φυσικά πολλά σύγχρονα τεχνολογικά επιτεύγματα, όπως ιστοί OPTRONIC με πολλές δυνατότητες απεικόνισης αποτελούν σημαντικά ναυτιλιακά αλλά και επιχειρησιακά βοηθήματα.


ΟΠΛΙΣΜΟΣ

Στο οπλικό Σύστημα ISUS ολοκληρώνονται, τόσο οι τορπίλες, όσο και τα Κατευθυνόμενα Βλήματα SUBHARPOON , τα οποία φέρει το Υποβρύχιο στους 8 τορπιλοσωλήνες και στις θέσεις εφεδρικών όπλων.


SONAR

Στο ίδιο οπλικό σύστημα ενσωματώνεται, παθητικό SONAR μεσαίων και χαμηλών συχνοτήτων, SONAR ναυτιλίας / εντοπισμού ναρκών, ενεργητικού SONAR και άλλες υποβοηθητικές λειτουργίες για την στοχοποίηση και επίλυση προβλήματος βολής.

ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ

Το προσωπικό Υ/Β “ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ” συνίσταται από 6-7 Αξιωματικούς και από πλήρωμα 28-30 ανδρών (Μονίμων Υπαξιωματικών και Επαγγελματιών Οπλιτών)

ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ

Τα Υποβρύχια “ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ” μπορούν να μεταφέρουν επαρκή τρόφιμα και πόσιμο νερό για πλου έως 50 ημέρες, ενώ δεν υφίσταται πρόβλημα ανεφοδιασμού με καύσιμα – λιπαντικά.




Σεργουλόπουλος για Κουτσελίνη: «Κάποιος να την πάρει από εκεί που βρίσκεται, να την κλείσει κάπου για να τη θεραπεύσει» (video)

InCollage 20240619 151003453

Σεργουλόπουλος για Κουτσελίνη: «Κάποιος να την πάρει από εκεί που βρίσκεται, να την κλείσει κάπου για να τη θεραπεύσει» (video)

«Μου κάνει πολύ μεγάλη εντύπωση το πόσο εύκολα παίρνουμε τη μεριά του θύτη», τονίζει ο…

Μεγάλη φωτιά στη Βάρης – Κορωπίου: Καίει κοντά σε εργοστάσια και σπίτια – Οι πρώτες εικόνες

φωτιά Βάρης

Μεγάλη φωτιά στη Βάρης – Κορωπίου: Καίει κοντά σε εργοστάσια και σπίτια – Οι πρώτες εικόνες

Συναγερμός σήμανε στην πυροσβεστική μετά τη φωτιά που ξέσπασε στη Βάρης - Κορωπίου

Ξάνθη: Το πάρτι αρραβώνων κατέληξε σε τραγωδία – Μια νεκρή και τέσσερις τραυματίες σε τροχαίο

0e7c15cd10394ba5a317af1cf12125d8

Ξάνθη: Το πάρτι αρραβώνων κατέληξε σε τραγωδία – Μια νεκρή και τέσσερις τραυματίες σε τροχαίο

Στο δυστύχημα είχαν εμπλοκή τρία αυτοκίνητα, με τα δύο από αυτά, να επιστρέφουν από αρραβώνα.

Νέα ένταση στον ΣΥΡΙΖΑ: Εκδικητική απόλυση καταγγέλει ο Γιώργος Τσίπρας – Τι απαντά η Κουμουνδούρου

6101485

Νέα ένταση στον ΣΥΡΙΖΑ: Εκδικητική απόλυση καταγγέλει ο Γιώργος Τσίπρας – Τι απαντά η Κουμουνδούρου

«Πρόκειται μάλλον για σύμπτωση, σε συνέχεια άλλων συμπτώσεων», αναφέρει ο πρώην βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ για…

EURO 2024: Γερμανός ποδοσφαιριστής έστειλε οπαδό στο νοσοκομείο – Σούταρε και του έσπασε το χέρι

Καταγραφή 25

EURO 2024: Γερμανός ποδοσφαιριστής έστειλε οπαδό στο νοσοκομείο – Σούταρε και του έσπασε το χέρι

Καθόλου καλά δεν κατέληξε η εμπειρία του γηπέδου για έναν φίλαθλο της εθνικής Γερμανίας στη…