Ύστερα από την παραλίγο μετωπική σύγκρουση δύο συρμών του Προαστιακού, η οποία αποφεύχθηκε την τελευταία στιγμή το πρωί της Παρασκευής, και το σοβαρο περιστατικό σρις Αφίδνες σήμερα το πρωί που από καθαρή τύχη δεν υπήρξε τραυματισμός των μηχανοδηγών και των επιβατών, νέα στοιχεία έρχονται στο φως σχετικά με την αντιμετώπιση από πλευράς κυβέρνησης , ενάμιση χρόνο από τα δυστύχημα στα Τέμπη, για τα τα επικίνδυνα συμβάντα στον σιδηρόδρομο.
Όπως ξεκάθαρα φαίνεται από τις φωτογραφίες που έχει αναρτήσει η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης (ΠΕΠΕ), η οποία εκπροσωπεί τους μηχανοδηγούς, ο κορμός τρύπησε το τζάμι και βρέθηκε μέσα στο θάλαμο μηχανοδήγησης.
Οι μηχανοδηγοί μάλιστα είχαν προειδοποιήσει για ακόμα μία φορά με εξώδικο που είχαν αποστείλει στον ΟΣΕ και τη Hellenic Train για τα συνεχιζόμενα προβλήματα στο δίκτυο και τη μηχανοδήγηση στα…τυφλά, κάνοντας ειδική αναφορά στο ζήτημα της βλάστησης και των κορμών και προειδοποιώντας για το ενδεχόμενο νέων ατυχημάτων.
Την ίδια στιγμή, όπως καταγγέλλουν, βρίσκονται στο ίδιο έργο θεατές, καθώς και η σημερινή ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών δεν έχει ανταποκριθεί εδώ και μήνες στο αίτημα της Ένωσης για συνάντηση με αντικείμενο τα προβλήματα του σιδηροδρόμου.
Τέσσερεις συγκρούσεις το 2024
Όπως επισημαίνει στο «ethnos.gr» ο γενικός γραμματέας της ΠΕΠΕ, Αλέξανδρος Ιορδανίδης, σε ό,τι αφορά τους καθαρισμούς, δε φαίνεται να έχει αλλάξει κάτι αποτελεσματικά και υπάρχει μόνιμος κίνδυνος εξαιτίας των κορμών και της βλάστησης, η οποία δεν καθαρίζεται: «Μόνο μέσα στο 2024 είχαμε έως τώρα τέσσερα περιστατικά σύγκρουσης: τον Ιανουάριο, τον Φεβρουάριο, τον Μάρτιο και σήμερα. Στα τρία πρώτα υπήρξε και ελαφρύς τραυματισμός του μηχανοδηγού. Στο σημείο της σημερινής σύγκρουσης με τα καμμένα δέντρα ο μηχανοδηγός είχε μηδενική ορατότητα δεδομένου ότι εκεί η γραμμή έχει συνεχόμενες καμπύλες και δεν υπάρχει χρόνος αντίδρασης».
Υπενθυμίζεται ότι οι μηχανοδηγοί έχουν αποστείλει δεκάδες επιστολές τόσο στον ΟΣΕ όσο και στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ), αλλά και εξώδικα κρούοντας τον κώδωνα του κινδύνου για την έντονη βλάστηση σε πολλά σημεία του δικτύου, αλλά και τους καμένους κορμούς που συχνά βρίσκονται στις γραμμές.
«Έχουμε λάβει διαβεβαιώσεις ότι θα έβγαιναν δύο εργολαβίες. Ωστόσο, μέχρι τώρα δεν έχουμε δει κάτι να αλλάζει. Τον περασμένο Μάιο μάλιστα ο ΟΣΕ μας κουνούσε το δάχτυλο να ενημερωθούμε για τα έργα αυτά. Ομως καθημερινά βλέπουμε τα αποτελέσματα. Όσο κι αν επιμένουν ότι η κατάσταση βελτιώνεται, η αλήθεια βρίσκεται στην καθημερινότητα και στις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν μηχανοδηγοί και σταθμάρχες που δουλεύουν με τηλεγραφήματα και χωρίς συστήματα ασφαλείας», τονίζει ο κ. Ιορδανίδης.
Για τα θέματα αυτά, το Δ.Σ. της ΠΕΠΕ θα συνεδριάσει εκτάκτως το μεσημέρι του Σαββάτου, με τους μηχανοδηγούς να επισημαίνουν ότι οι φωτογραφίες από το σημερινό περιστατικό «αποτελούν άλλο ένα ντοκουμέντο για την απαξίωση των σιδηροδρομικών μεταφορών».
Αναφέρουν πως εκτός του ότι η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου δεν έχει απαντήσει εδώ και μήνες στο αίτημά τους για συνάντηση, η νέα διοίκηση της Ηellenic Train «παρακολουθεί µε απάθεια – που µας προβληματίζει σοβαρά – την διάλυση, ενώ ΛΑΝΘΑΣΜΕΝΑ επικαλέστηκε εχθές τον Γενικό Κανονισμό Κίνησης για το συµβάν στα Σεπόλια ΚΑΘΩΣ γνωρίζει ότι αυτός ΔΕΝ τηρήθηκε αφού στον µηχανοδηγό της 1210 δόθηκε και υπόδειγμα 1001 κατά την αναχώρηση του!»
Προσθέτουν ότι η σύγκρουση αποσοβήθηκε λόγω της προσοχής των δύο μηχανοδηγών: «Με την λανθασµένη χτεσινή της ανακοίνωση και προσλαµβάνοντας συνταξιούχους που περιύβριζαν τους νεκρούς συναδέλφους µας στα Τέµπη στοχοποιώντας και το Σωµατείο µας, η διοίκηση της Hellenic Train προσπαθεί να υποβαθµίσει/αποκρύψει τις πολιτικές ευθύνες για την απαξίωση του σιδηροδρόµου. Μόνο που έτσι δεν δίνονται λύσεις στα προβλήµατα! Η απαξίωση, η διάλυση, η υποχρηµατοδότηση των σιδηροδροµικών µεταφορών στην χώρα µας κατά συνέπεια συνεχίζεται, όπως συνεχίζεται και η προσπάθεια του Σωµατείου µας να ανατρέψει την υφιστάµενη κατάσταση. Μοναδικός σύµµαχος µας η Ελληνική Κοινωνία», αναφέρει η ΠΕΠΕ.