Newsroom

Newsroom

Τι είναι το εφιαλτικό «φαινόμενο Bleve» που φοβούνται με το βυτιοφόρο – Το σοκαριστικό τροχαίο του 1999 (video)

Το τρομακτικό τροχαίο στην Εθνική που προκάλεσε το «φαινόμενο Bleve» και σκότωσε όσους βρίσκονταν σε ακτίνα 200m

image 2 e1692286356585

Δεν έχει τελειώσει το περιστατικό με το βυτιοφόρο στην εθνική οδό Αθηνών-Κορίνθου που νωρίτερα τυλίχτηκε στις φλόγες, καθώς τώρα πραγματοποιείται η διαδικασία της μετάγγισης των 7 τόνων υγραερίου, με τον κίνδυνο να προκύψει το φαινόμενο Bleve να ελλοχεύει απειλητικά.

Αναλυτικότερα, μετά τον περιορισμό της φωτιάς και τη διαρροή υγροποιημένου αερίου που έγινε αντιληπτή αυτή τη στιγμή η Πυροσβεστική πραγματοποιεί τη διαδικασία μετάγγισης του επικίνδυνου φορτίου.

Πρόκειται για μια εξαιρετικά «λεπτή» επιχείρηση, και σύμφωνα με τις πληροφορίες, αυτή γίνεται με φυσική ροή από το καμένο βυτιοφόρο στο νέο, και για τον λόγο αυτό η εθνική οδός δεν θ’ ανοίξει, αν δεν ολοκληρωθεί με επιτυχία.

Τι είναι το «φαινόμενο Bleve»

Σύμφωνα με τα όσα έχουν γίνει έως τώρα γνωστά, ο μεγαλύτερος κίνδυνος είναι να παρουσιαστεί το εν λόγω φαινόμενο.

Πρόκειται για το αρκτικόλεξο της φράσης Boiled Liquid Expanding Vapour Explosion.

Σε περιπτώσεις όπως του υγροποιημένου αερίου, όταν υπάρξει έντονη πίεση έχουμε το εν λόγο φαινόμενο, τα αρχικά του οποίου είναι: Boiled Liquid Expanding Vapour Explosion.

Πρακτικά μιλάμε για υπερπίεση του αερίου που μεταφέρεται σε υγροποιημένη μορφή, η οποία πίεση οδηγεί σε έκρηξη μεγάλης κλίμακας.

Δείτε πώς ακριβώς προκύπτει

Γιατί έκλεισαν την Αθηνών – Κορίνθου

Σύμφωνα και με την ανακοίνωση της Πυροσβεστικής, αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία μετάγγισης επικίνδυνου φορτίου από βυτιοφόρο όχημα στο 46ο χλμ της Ν.Ε.Ο. Αθηνών – Κορίνθου.

Όπως αναφέρει η ίδια ανακοίνωση, «με στόχο την ασφάλεια των πολιτών και την αποφυγή έκρηξης λόγω διαφυγής υγραερίου, από βυτιοφόρο όχημα στο οποίο εκδηλώθηκε πυρκαγιά είναι σε εξέλιξη η διαδικασία μετάγγισης του επικίνδυνου φορτίου,.

Για αυτό το λόγο έχει διακοπεί η κυκλοφορία των οχημάτων στη Ν.Ε.Ο Αθηνών- Κορίνθου:

1. Από το 39ο χιλιόμετρο στο ρεύμα προς Κόρινθο

2. Από το ύψος των διοδίων Ελευσίνα στο ρεύμα προς Κόρινθο

3. Από το 57ο χιλιόμετρο στο ρεύμα προς Αθήνα

Σε συνεργασία με την Τροχαία και την Ελληνική Αστυνομία καταβάλλεται προσπάθεια διοχέτευσης των οχημάτων στα δύο ρεύματα της Παλαιάς Εθνικής Οδού μέχρι την ολοκλήρωση της διαδικασίας, η οποία, λόγω της επικινδυνότητας της κατάστασης, πραγματοποιείται σύμφωνα με το Πρωτόκολλο Ενεργειών και την παρουσία τεχνικού ασφαλείας.

«Φαινόμενο Bleve»: Το τρομακτικό τροχαίο στην Εθνική που θέρισε όσους βρίσκονταν σε ακτίνα 200m

Όπως μεταδίδει το menshouse.gr, η 1η Μαΐου του 1999 ήταν μια από τις ημέρες εκείνες που έχουν τοποθετηθεί στη σύγχρονη πορεία της χώρας στα μαύρα κατάστιχα.

Ήταν στο 178ο χλμ. Αθηνών-Λαμίας όταν άνδρες της τροχαίας σταμάτησαν ένα βυτιοφόρο που μετέφερε προπάνιο, στο πλαίσιο του ελέγχου της εφαρμογής του μέτρου απαγόρευσης κυκλοφορίας φορτηγών στα δύο εθνικά οδικά δίκτυα.

Στο ύψος της παράκαμψης για Καμμένα Βούρλα ο 39χρονος Ανδρέας Παπακωνσταντίνου σταματάει το βυτιοφόρο και κατεβαίνει από το όχημα για να ελεγχθεί από τους αστυνομικούς. Όσο όμως εκείνος δέχεται τον έλεγχο, το βυτιοφόρο είναι σταματημένο σε ένα σημείο που οι πιθανότητες για τροχαίο είναι επικίνδυνα πολλές.

Ένα μικρό φορτηγό που μετέφερε κρέατα καταλήγει με φόρα πάνω στο βυτιοφόρο και εκεί γράφεται η αρχή μιας ανείπωτης τραγωδίας. Γιατί όταν συμβαίνει κάτι τέτοιο και περιλαμβάνει ένα βυτιοφόρο που μεταφέρει προπάνιο, δύσκολα αποφεύγεται η τραγωδία.

Σε περιπτώσεις όπως του προπανίου, όταν υπάρξει έντονη πίεση, σαν κι αυτή που προκάλεσε η σύγκρουση, έχουμε το φαινόμενο BLEVE, τα αρχικά για το Boiled Liquid Expanding Vapour Explosion.

φαινόμενο bleve

Οι τρεις πυροσβέστες, ο πυρονόμος Σωτήρης Σταμέλος και οι αρχιπυροσβέστες Στάθης Ριζόπουλος 41 και Νίκος Νικολάου 39 χρόνων, κάνουν ό,τι μπορούν με τις μάνικες για να σβήσουν τη φωτιά, αλλά είναι πια αργά.

Η έκρηξη που ακολουθεί τους εκτινάσσει 150 μέτρα μακριά και βρίσκουν ακαριαίο θάνατο. Ο οδηγός του βυτιοφόρου που έχει απομακρυνθεί 200 μέτρα, δέχεται μια λαμαρίνα που είχε εκτοξευτεί από την έκρηξη και πεθαίνει. Ο 35χρονος Κώστας Μανανάς, ο οδηγός του φορτηγού που μετέφερε τα κρέατα, εξαϋλώνεται και το σώμα του δεν βρίσκεται ποτέ.

Η δική του μάλιστα ιστορία επιτείνει το μέγεθος της τραγωδίας, αφού είχε χάσει τον μικρότερο αδερφό του σε τροχαίο και την ίδια κατάληξη είχε και ο γιος του Γιώργος σε ηλικία 27 ετών!

Εκτός από τους νεκρούς, 14 άτομα τραυματίζονται σοβαρά από το ωστικό κύμα, ενώ από τύχη δεν υπήρξαν άλλες απώλειες, μιας και η καμπίνα του βυτιοφόρου που εκσφενδονίστηκε στα 700 μέτρα, έσκασε πάνω σε προαύλιο καφετέριας που ήταν κλειστή λόγω Πρωτομαγιάς.

Θραύσματα των δύο οχημάτων (λέγεται ότι) βρέθηκαν σε απόσταση ως και 1.000 μέτρων, ενώ ενδεικτικό της τραγωδίας είναι πως ο τροχονόμος Αθανάσιος Τζουβάρας που είχε σταματήσει το βυτιοφόρο, έπαθε νευρικό κλονισμό και διεκομίσθη στο νοσοκομείο.

Λίγο αργότερα θα περιέγραφε ότι «το βυτιοφόρο είχε σταματήσει μετά την άσπρη γραμμή στη δεξιά λωρίδα και ο οδηγός του φορτηγού έτρεχε ιλιγγιωδώς και δεν πρόλαβε καν να φρενάρει».