Newsroom

Newsroom

Τι άλλο θα δούμε; Μέντορες θα τοποθετήσει η Κεραμέως στα δημόσια σχολεία

Ποιος θα είναι ο ρόλος τους

EK Niki Kerameos 1

Θεσμούς, σκοπός των οποίων -όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση- είναι ο εκσυγχρονισμός, η αυτονομία και η ενίσχυση της σχολικής μονάδας, εισάγει από τη φετινή χρονιά στη δημόσια εκπαίδευση, το υπουργείο Παιδείας.

Η απάντηση της Νίκης Κεραμέως στα προβλήματα που αντιμετωπίζει το δημόσιο σχολείο είναι οι… μέντορες, οι ενδοσχολικοί συντονιστές και οι εκπαιδευτικοί όμιλοι.

Πιο συγκεκριμένα:

1. Εκπαιδευτικοί όμιλοι

Οι Διευθυντές/ντριες των σχολείων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης μπορούν να συγκροτούν εκπαιδευτικούς ομίλους, μετά τη λήξη του ημερήσιου ωρολογίου προγράμματος διδασκαλίας ή κατά τις διδακτικές ώρες του ολοήμερου προγράμματος. Οι όμιλοι μπορούν να προσφέρουν αντικείμενα και δράσεις όπως δημιουργική απασχόληση, ελεύθερη έκφραση και ψυχαγωγία με αντικείμενα σχετιζόμενα, μεταξύ άλλων, με τον αθλητισμό, τα ομαδικά αθλήματα, τους παραδοσιακούς ή μοντέρνους χορούς, τη χοροκινητική έκφραση, τις εικαστικές τέχνες, τις χειροτεχνίες και κατασκευές, την εκμάθηση μουσικών οργάνων, την εκπαιδευτική ρομποτική, τα παραδοσιακά παιχνίδια, τις επιστημονικές κατασκευές – πειράματα, τα μαθηματικά παιχνίδια, τη ρητορική τέχνη και δημιουργική γραφή, το ασφαλές και δημιουργικό διαδίκτυο, τη διαπολιτισμική παιδεία, την πολιτειότητα και πολιτότητα, τον εθελοντισμό, την παιδική επιχειρηματικότητα, τη δημιουργία εφημερίδας. Μπορούν, επιπλέον, να δραστηριοποιούνται στην οργάνωση πολιτιστικών εκδηλώσεων, κοινωνικών-βιωματικών και περιβαλλοντικών δράσεων, τη συγκρότηση χορωδίας, θεατρικής ομάδας και μαθητικής ορχήστρας.

Τα θέματα των ομίλων προτείνονται με την έναρξη του σχολικού έτους και το αργότερο μέχρι την 25η Σεπτεμβρίου, η λειτουργία τους αρχίζει στις 15 Οκτωβρίου και ολοκληρώνεται δύο εβδομάδες πριν από τη λήξη των μαθημάτων. Μπορούν να προσφέρονται σε μαθητές/τριες μίας ή περισσότερων τάξεων και κάθε μαθητής/τρια μπορεί να συμμετέχει σε έναν ή δύο ομίλους, με συστηματική παρακολούθηση, εκπόνηση εργασιών ή άλλου έργου και λαμβάνει βεβαίωση επιτυχούς συμμετοχής.

2. Παιδαγωγικός Σύμβουλος – Μέντορας στις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Σε νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια εισάγεται ο θεσμός του Παιδαγωγικού Συμβούλου – Μέντορα. O ρόλος του είναι να εμπνεύσει, να προσανατολίσει και να υποστηρίξει κάθε νεοδιοριζόμενο ή πρόσφατα τοποθετημένο στη σχολική μονάδα μόνιμο ή αναπληρωτή ή ωρομίσθιο εκπαιδευτικό, με προϋπηρεσία έως πέντε έτη, με στόχο την ποιοτική αναβάθμιση της διδασκαλίας του και εν γένει του παρεχόμενου από αυτόν εκπαιδευτικού έργου. Ο Παιδαγωγικός Σύμβουλος – Μέντορας συμβάλλει στην προαγωγή των επαγγελματικών δεξιοτήτων του εκπαιδευόμενου και την επίλυση προβλημάτων, κατευθύνει, πληροφορεί, εξηγεί, παραινεί, συμβουλεύει, προτρέπει και ενθαρρύνει τον νέο συνάδελφό του, σε άμεση συνεργασία με τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης.

3. Ορισμός Ενδοσχολικού Συντονιστή

Οι Ενδοσχολικοί Συντονιστές (Συντονιστές Τάξεων ή Συντονιστές Γνωστικών Πεδίων) είναι όργανα συντονισμού του εκπαιδευτικού έργου σε επίπεδο σχολικής μονάδας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, οι οποίοι συντονίζουν και υποστηρίζουν τους εκπαιδευτικούς στο έργο τους, καθώς και τις προσπάθειες της Διεύθυνσης κάθε σχολικής μονάδας να την ενισχύσουν ως επαγγελματική κοινότητα μάθησης και ανάπτυξης. Διοικητικά τελούν υπό την εποπτεία της Διεύθυνσης της σχολικής μονάδας και παιδαγωγικά βρίσκονται σε άμεση επικοινωνία και συνεργασία με τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης παιδαγωγικής και επιστημονικής ευθύνης, ανάλογα με τη φύση των θεμάτων που ανακύπτουν και καθίστανται αρμοδίως αντικείμενο ενασχόλησής τους. Επιπλέον, συνεπικουρούν τον/τη Διευθυντή/ντρια και τον/την Υποδιευθυντή/τρια της σχολικής μονάδας στο έργο τους, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους.

Ζαμπέτογλου: Αντέδρασε με το σχόλιο on air για τον Λύτρα – «Προς τιμήν του δεν είναι τίποτα» (video)

Ζαμπέτογλου

Ζαμπέτογλου: Αντέδρασε με το σχόλιο on air για τον Λύτρα – «Προς τιμήν του δεν είναι τίποτα» (video)

Η Νάνσυ Ζαμπέτογλου αντέδρασε έντονα με σχόλιο συνεργάτη της για τον Απόστολο Λύτρα

Σοφία Πολυζωγοπούλου: Οι πρώτες δηλώσεις της συζύγου Λύτρα μετά τον ξυλοδαρμού – «Δεν γινόταν άλλο» (video)

1100 e9fe6f8d 3499 412c 810b 6c532298735a 1

Σοφία Πολυζωγοπούλου: Οι πρώτες δηλώσεις της συζύγου Λύτρα μετά τον ξυλοδαρμού – «Δεν γινόταν άλλο» (video)

«Προσπαθώ να διαφυλάξω την ψυχική μου και σωματική μου υγεία», τονίζει η Σ. Πολυζωγοπούλου

Μωραΐτης: «Από μένα καληνύχτα Αλέξη» – Η αιχμηρή ανάρτηση για την παρουσία της Νέας Αριστεράς στο Ινστιτούτο Τσίπρα

6254056

Μωραΐτης: «Από μένα καληνύχτα Αλέξη» – Η αιχμηρή ανάρτηση για την παρουσία της Νέας Αριστεράς στο Ινστιτούτο Τσίπρα

«Ο λαός τους έστειλε στα αζήτητα της Ιστορίας και εκείνος τους αποκατέστησε», αναφέρει ο Νίκος…

Η αναφορά του Γιώργου Παπανδρέου στον Τσίπρα και το «Ολαντρέου» – Η αντίδραση του πρώην προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ (video)

παπ τσιπρ

Η αναφορά του Γιώργου Παπανδρέου στον Τσίπρα και το «Ολαντρέου» – Η αντίδραση του πρώην προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ (video)

Ελαφρώς αμήχανη ήταν η αντίδραση του Αλέξη Τσίπρα στο… «κάρφωμα» του Γιώργου Παπανδρέου

Η Ρούλα Κορομηλά «καρφώνει» τη Ζήνα Κουτσελίνη μετά τη δήλωση για τον Απόστολο Λύτρα: «Πάμε καλά;»

koromila

Η Ρούλα Κορομηλά «καρφώνει» τη Ζήνα Κουτσελίνη μετά τη δήλωση για τον Απόστολο Λύτρα: «Πάμε καλά;»

Η παρουσιάστρια δεν δίστασε να κάνει το δικό της αιχμηρό σχόλιο στο Χ (πρώην Twitter)…