Τέρμα στο διπλό εγκλεισμό των μαθητ(ρι)ών των φυλακών

Εδώ και τρεις μήνες, τα σχολεία των φυλακών είναι κλειστά και οι κρατούμενοι είναι αποκλεισμένοι από τη δια ζώσης εκπαίδευση αλλά και από την εξ αποστάσεως επικοινωνία και επαφή με τους εκπαιδευτικούς και συμμαθητές τους.

NewsRoom 22/01/2021 | 23:42

Τα σχολεία αυτά λειτουργούν μέσα απ’ τα κάγκελα των φυλακών, δηλαδή οι κρατούμενοι μαθητές, καθημερινά φεύγουν απ’ το κελί τους και παρακολουθούν τα μαθήματα του σχολείου. Είναι δύσκολο να αποτυπωθεί η σημασία του σχολείου και των μαθημάτων για τους μαθητές των φυλακών, αναφέρει σε ανακοίνωση το Συντονιστικό Αναπληρωτών Αδιόριστων Εκπαιδευτικών

Όπως αναφέρουν, πρόσφατα, η πρωτοβουλία για τα δικαιώματα των κρατουμένων καταγγέλλει σε  ανακοίνωσή της, την «παντελή αδιαφορία της Πολιτείας και ειδικότερα της Γενικής Γραμματείας Αντεγκληματικής Πολιτικής καθώς και  του Υπουργείου Παιδείας για την κατάσταση των σχολείων στις φυλακές.» Καταγγέλλεται επίσης η «με κάθε δυνατό τρόπο παρεμπόδιση των κρατούμενων που σπουδάζουν ή που θα ήθελαν  να σπουδάσουν.»… «Αν υπήρχε σοβαρή αντεγκληματική πολιτική και ουσιαστική  γνώση του αντικειμένου με το οποίο είναι επιφορτισμένοι οι αρμόδιοι, τότε όφειλαν να γνωρίζουν ότι αντεγκληματική πολιτική σημαίνει φροντίδα και μέριμνα για τους κρατούμενους/ες με στόχο την επανένταξη και την κοινωνικοποίησή τους, και ότι για να συμβεί αυτό η εκπαίδευση είναι ίσως ο πιο σημαντικός πυλώνας αυτής της πολιτικής, κι έτσι, αντί να την απαξιώνουν, θα έκαναν κάθε δυνατή προσπάθεια  να την ενισχύσουν.  Να ενισχύσουν την πρόσβαση στη γνώση που είναι αναφαίρετο δικαίωμα του κάθε ανθρώπου.»   


 Παράλληλα το  Συντονιστικό Αναπληρωτών Αδιόριστων Εκπαιδευτικών, αναφέρει, ότι στα μέτρα που ελήφθησαν με αφορμή την πανδημία στο χώρο της Παιδείας, ηχηρή είναι η παντελής υποστήριξη των μαθητών που βρίσκονται έγκλειστοι. Έτσι λοιπόν από τη μέρα που έκλεισαν τα σχολεία, αποκλείστηκε και κάθε δυνατότητα πρόσβασης σε οποιαδήποτε επαφή και επικοινωνία των μαθητών των φυλακών με τους εκπαιδευτικούς τους. Και δεν εννοούμε μόνο τη δια ζώσης επαφή, αλλά την παρεμπόδιση ακόμη και στη διανομή εκπαιδευτικού υλικού, η οποία θα επέτρεπε με κάποιο τρόπο την επαφή.

Χαρακτηριστικό είναι πως λίγες μέρες πριν τα Χριστούγεννα κλήθηκαν οι ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί που θα στελεχώσουν σχολεία φυλακών, να αναλάβουν υπηρεσία. Με έκπληξη πληροφορήθηκαν ότι δεν έχει υπάρξει πρόβλεψη για τη «τηλεκπαίδευση» στα Καταστήματα Κράτησης, ότι θα είναι εκπαιδευτικοί χωρίς μαθητές και ότι δεν τους δίνεται έστω η δυνατότητα, να γνωριστούν με τους μαθητές τους!