Τέλος στον παραλογισμό ενοικίασης χώρου για ελεύθερο camping βάζει ο δήμος Γαύδου

«Εμπορικές δραστηριότητες στις καβάτζες δεν επιτρέποντα» τονίζει η δήμαρχος Γαύδου, υπενθυμίζοντας ότι ο Δήμος έχει αναγνωρίσει το ελεύθερο κάμπινγκ ως δικαίωμα όλων.

camping

Αντιδράσεις και έντονο προβληματισμό για το πόσο έχει «ξεφύγει» η δραστηριότητα ενοικίασης καταλυμάτων μέσω της Airbnb και αντίστοιχων πλατφορμών έχει προκαλέσει η καταγγελία για ενοικίαση «καβάτζας» στη Γαύδο.

Σύμφωνα με την καταγγελία, σε τέτοιου τύπου ιστοσελίδες αναρτήθηκαν καταχωρήσεις που προσφέρουν ένα ειδυλλιακό τοπίο διακοπών σε μια σκηνή κάτω από δέντρα στη Γαύδο, σημεία που είναι γνωστά στον κόσμο του ελεύθερου κάμπινγκ ως «καβάτζες». 

Μέσω της πλατφόρμας λοιπόν, ο αυτόκλητος ιδιοκτήτης (ή ιδιοκτήτες) της παραλίας με το επιχειρηματικό δαιμόνιο, προσφέρει μια σκηνή σε ύφος «glamping», δηλαδή glamorous camping, ενημερώνοντας τους ενδιαφερόμενους πως μπορούν να κλείσουν μία θέση μέσω διαδικτύου, για μία από τις «καβάτζες» της παραλίας του Σαρακήνικου.

Οι πιθανοί πελάτες μετά την περιγραφή του καταλύματος έχουν στη διάθεσή τους και έναν τιμοκατάλογο για τις παρεχόμενες υπηρεσίες και… εγκαταστάσεις που πρόκειται να χρησιμοποιήσουν, με την ανάλογη φωτογραφία από την ειδικά διαμορφωμένη για εμπορική εκμετάλλευση καβάτζα στην παραλία του Σαρακίνικου.

 

Άμεση ήταν η κινητοποίηση των κατοίκων και των παραθεριστών του νησιού, οι οποίοι έβγαλαν ανακοίνωση στην οποία διαμαρτύρονται για την εμπορευματοποίηση της παραλίας και του ελεύθερου κάμπινγκ, ενημερώνοντας όσους κρύβονται πίσω από τις αγγελίες πως δεν έχουν κανένα δικαίωμα να κάνουν «κρατήσεις» σε μια παραλία.

Άμεση ήταν και η παρέμβαση της Δημάρχου Γαύδου,  Ευαγγελίας Καλλινίκου, η οποία είπε χαρακτηριστικά: «Τα δέντρα άρχισαν να είναι ελεύθερα και πάλι για όποιον θέλει να φιλοξενηθεί. Εμπορικές δραστηριότητες στις καβάτζες δεν επιτρέποντα». Επισημαίνει, μάλιστα, πως ο Δήμος Γαύδου με απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου έχει αναγνωρίσει την ελεύθερη κατασκήνωση ως «δικαίωμα όλων».

Πιο αναλυτικά, η κ. Καλλινίκου αναφέρει τα εξής:

«Προς αποφυγή παρεξηγήσεων και στρεβλών ερμηνειών του πολύ σωστού κειμένου που κυκλοφόρησε: ο Δήμος Γαύδου με απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου έχει αναγνωρίσει την ελεύθερη κατασκήνωση ως δικαίωμα όλων και έχει αναρτημένες οδηγίες συμπεριφοράς στην ελεύθερη κατασκήνωση γι αυτούς που για πρώτη φορά το τολμούν, όπως και έχει χαρακτηρίσει τις παραλίες γυμνιστών, τις οποίες μπορείτε να βρείτε στο χάρτη που διανέμεται δωρεάν στο νησί.

Ένα μεμονωμένα περιστατικό που παρουσιάστηκε από επιχειρηματία Χανίων μετά από παρεμβάσεις της δημοτικής αρχής αλλά και συνέλευσης παραθεριστών έλαβε τέλος.

Τα δέντρα άρχισαν να είναι ελεύθερα και πάλι για όποιον θέλει να φιλοξενηθεί. Εμπορικές δραστηριότητες στις καβάτζες δεν επιτρέπονται.»

Στην ανακοίνωση – καταγγελία που έφερε στο φως της δημοσιότητας την εμπορική εκμετάλλευση του ελεύθερου κάμπινγκ, αναφέρονται τα εξής:

Με αφορμή τα πρόσφατα γεγονότα ενοικίασης, πρώτα μέσω AIRBNB και στη συνέχεια μέσω εμπορικών δικτύων για την εξασφάλιση  δένδρων, στην περιοχή ελεύθερης κατασκήνωσης του  Σαρακήνικου.

Τη φυσική ομορφιά της Γαύδου απολαμβάνουν εδώ και δεκαετίες παραθεριστές που διαμένουν κυρίως στους κέδρους και τα πεύκα της σε συνθήκες ελεύθερου κάμπινγκ. Η διαχείριση της καβάτζας και της φύσης απέκτησε κουλτούρα και πολιτισμό. Διαμόρφωσε μέσα στο χρόνο τα αυτονόητά της:

Αυτονόητο πρώτο: Η καβάτζα δεν χρησιμοποιείται ως αποθηκευτικός χώρος ή  για εμπορευματικές δραστηριότητες, όπως επαγγελματικοί χώροι εστίασης στη φύση ή άλλες επαγγελματικές δραστηριότητες.

Αυτονόητο δεύτερο: Οι καβάτζες ούτε πωλούνται, ούτε ενοικιάζονται, ούτε προκαταλαμβάνονται. Ανήκουν σε όλους μας βάσει της αρχής μια καβάτζα, ένα ζευγάρι, μια οικογένεια, ένας παραθεριστής.

Αυτονόητο τρίτο: Οι παραθεριστές αποτελούν κοινότητα. Συζητούν μεταξύ τους και βρίσκουν αμοιβαία αποδεκτές λύσεις. Δεν διαμορφώνουν εκ των προτέρων τετελεσμένα γεγονότα συσσωρεύοντας καβάτζες για να επιβάλουν εκ των υστέρων «χρυσές τομές».

Αυτονόητο τέταρτο: Κανείς δεν ιδιοποιείται ένα χώρο που εδώ και δεκαετίες διαμόρφωσε τη λογική της κοινής χρήσης. Αυτή η λογική διασφάλισε τη διαφύλαξη της φύσης, αλλά και μια βιώσιμη και αμοιβαία επωφελή σχέση ανάμεσα στους μόνιμους κατοίκους και τους παραθεριστές της Γαύδου.

Σε αυτούς τους χώρους άλλοι μεγαλώσαμε, άλλοι ωριμάσαμε, άλλοι γεράσαμε και όλοι κοινωνικοποιηθήκαμε και τώρα καλούμαστε να πληρώσουμε ενοίκιο ή να φύγουμε. Η εκδίωξη μας από τον αμμόλοφο του Σαρακήνικου και της υπόλοιπης Γαύδου δεν θα περάσει.

Καλούμε τους μόνιμους κατοίκους και τους παραθεριστές να αντιταχθούν στην εμπορευματοποίηση των κατασκηνωτικών πρακτικών.

«Μας ψεκάζουν με κουρκουμά» – Οι επικές αντιδράσεις στα social media μετά την επέλαση της αφρικανικής σκόνης

Σκόνη

«Μας ψεκάζουν με κουρκουμά» – Οι επικές αντιδράσεις στα social media μετά την επέλαση της αφρικανικής σκόνης

Για την πρωτοφανή σκόνη που είδαμε στη χώρα μας πήραν θέση οι χρήστες του Twitter

Κωνσταντοπούλου: Αυτοί είναι οι 33 υποψήφιοι για τις Ευρωεκλογές – Μέσα Στόκας και Σαββιδάκης (photos)

6200347

Κωνσταντοπούλου: Αυτοί είναι οι 33 υποψήφιοι για τις Ευρωεκλογές – Μέσα Στόκας και Σαββιδάκης (photos)

Η Ζωή Κωνσταντοπούλου ανακοίνωσε το ευρωψηφοδέλτιο της «Πλεύσης Ελευθερίας», στο οποίο συμμετέχουν και «γνωστά ονόματα»