Oι εργαζόμενοι της Alitalia απέρριψαν περικοπές θέσεων εργασίας και παραχωρήσεις που συνδέονται με σχέδιο αναδιάρθρωσης δύο δισ. ευρώ,
Σύμφωνα με τη δοίκηση της εταιρείας, το σχέδιο αυτό στόχευε στο να σώσει τον ιταλικό αερομεταφορέα, καθώς δεν έχει καθόλου μετρητά.
Το συμβούλιο του αερομεταφορέα συνεδρίασε σήμερα, αφότου οι μέτοχοι της Alitalia απεφάνθησαν την «ανικανότητά» του να υλοποιήσει τα σχέδια ανακεφαλαιοποίησης, μετά την ψηφοφορία των εργαζομένων.
Οι μέτοχοι ψήφισαν ομόφωνα για νέα, ειδική διοίκηση, ανέφερε η Alitalia σε ανακοίνωσή της. Στο πλαίσιο της ιταλικής νομοθεσίας, η κυβέρνηση θα πρέπει να προσφέρει προσωρινά κεφάλαια (stop gap funds) για να διατηρήσει τις δραστηριότητες, ενώ θα ορίσει επιβλέποντες ώστε είτε να μεταστρέψουν την κατάσταση είτε να διατάξουν τη ρευστοποίηση του μεταφορέα.
Με την κίνησή του αυτή, το συμβούλιο της Alitalia «αναγνώρισε τη σοβαρή οικονομική κατάσταση της εταιρίας», ανέφερε ο μεταφορέας στην ανακοίνωσή του.
Η νέα διαχείριση θα αναλάβει την ευθύνη της επιχείρησης και θα παρουσιάσει μια νέα στρατηγική, η οποία μπορεί να περιλαμβάνει πωλήσεις, μειωμένες δραστηριότητες και περικοπές θέσεων εργασίας, με στόχο να γίνει η αεροπορική εταιρία βιώσιμη μέσα στα επόμενα δύο χρόνια. Σε περίπτωση που δεν μπορέσει να αντιστραφεί η κατάσταση, οι διαχειριστές μπορεί να διατάξουν τη ρευστοποίηση της Alitalia.
Η εταιρία, της οποίας μεγάλοι μέτοχοι είναι η Etihad Airways με έδρα στο Αμπού Ντάμπι και ιταλικές τράπεζες, γνωστοποίησε την περασμένη εβδομάδα πως είχε εξαντλήσει όλες τις επιλογές της για να παραμείνει ικανοποιητικά κεφαλαιοποιημένη, αφότου οι εργαζόμενοί της απέρριψαν το σχέδιο που περιλάμβανε την περικοπή 1.600 θέσεων.
Το πρακτορείο υπενθυμίζει ότι η εταιρία, η οποία απασχολεί 12.500 άτομα, παραπαίει από το 2008 και μετά, στον απόηχο της προηγούμενης πτώχευσής της.
Στο μεταξύ ο Ιταλός υπουργός Οικονομικών, Πιερ Κάρλο Πάντοαν, δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ότι η κυβέρνηση δεν θα διοχετεύσει περισσότερα μετρητά για να τονώσει το κεφάλαιο της αεροπορικής εταιρίας. Η Alitalia «είναι ιδιωτική εταιρία» και η μοίρα της βρίσκεται «στα χέρια των μετόχων και της διοίκησης», υπογράμμισε μιλώντας στους βουλευτές την Πέμπτη, στη Ρώμη.
Στις 30 Απριλίου, ο υπουργός Οικονομικής Ανάπτυξης Κάρλο Καλέντα ανέφερε πως ελπίζει ο μεταφορέας να μπορέσει να πωληθεί «ολόκληρος, όχι σε κομμάτια».