Τέλος εποχής για τον «le cost killer» της Nissan

Ο τοπ μάνατζερ του κόσμου των τριών αυτοκινητοβιομηχανιών -ο οποίος συνελήφθη στο Τόκιο για κομπίνες εις βάρος της Nissan και του ιαπωνικού κράτους, από τις οποίες δεν εξαιρείται η ατιμωτική φοροδιαφυγή- τελικά απομακρύνθηκε από την Ιαπωνική εταιρία αφήνοντας διπλωματική κρίση ανάμεσα στην Γαλλία -Ιαπωνία.

NewsRoom 25/11/2018 | 10:28

Τέλος εποχής για τον ο Κάρλος Γκον και την Nissan. Η είδηση που έπεσε σαν κεραυνός εν αιθρία την περασμένη βδομάδα, περί της σύλληψης του για κατάχρηση (μαζί με το «δεξί χέρι» του, τον Γκρεγκ Κέλι), τράνταξε την παγκόσμια αγορά και έφερε κρίση στην γαλλο-ιαπωνική συμμαχία, η οποία διευρύνθηκε το 2016 όταν περιέλαβε και την  Mitsubishi Motors. Ο Κάρλος Γκον ήταν εκείνος που  ασκούσε πιέσεις και κατάφερε  να γίνει η πλήρης συγχώνευση της Renault με τη Nissan, την οποία ζητούσε η γαλλική κυβέρνηση, παρά τις ισχυρές επιφυλάξεις της ιαπωνικής εταιρείας.

Την περασμένη Πέμπτη (22/11), η Nissan υπέγραψε  το τέλος της βασιλείας του ισχυρού βιομηχάνου, που διήρκεσε σχεδόν 20 χρόνια, και μαζί του την «πόρτα της εξόδου»  είδε και ο Γκρεγκ Κέλι-άμεσος συνεργάτης του Γκον-  ο οποίος παύθηκε επίσης από τη διευθυντική θέση που κατείχε. Σύμφωνα με τους Ιάπωνες εισαγγελείς, ο Γκον και ο Κέλι συνωμότησαν για να αποκρύψουν, από το 2010 και επί πέντε χρόνια, το πραγματικό ύψος της αποζημίωσης του Γαλλοβραζιλιάνου επιχειρηματία στη Nissan, λέγοντας ότι ήταν περίπου τα μισά των 10 δισ. γεν (88 εκατομμύρια δολάρια) που είχε λάβει στην πραγματικότητα.

Η συνεδρίαση των επτά μελών του Δ.Σ. της Nissan, στην έδρα του ομίλου στη Γιοκοχάμα, διήρκεσε περισσότερο από τέσσερις ώρες, για να βγάλει την απόφαση, ενώ μετά το τέλος αυτής υπογράμμισε  πως «η μακροχρόνια σύμπραξη με τη Renault παραμένει αλώβητη».

Παρακολουθεί τις εξελίξεις ο Μακρόν 

Το γαλλικό κράτος κατέχει το 15% της Renault, η οποία με τη σειρά της κατέχει το 43,4% της Nissan. Ο πρόεδρος Μακρόν δήλωσε ότι η Γαλλία θα εργαστεί για τη διατήρηση της σταθερότητας στη Renault και στη συμμαχία της με τη Nissan: «Ως μέτοχος, η γαλλική κυβέρνηση θα παραμείνει εξαιρετικά σε εγρήγορση όσον αφορά τη σταθερότητα της συμμαχίας, την ομάδα (Renault) και τους υπαλλήλους της, οι οποίοι έχουν την πλήρη υποστήριξη του κράτους». 

Μικρογραφία
(Οκτώβριος 2018) Ο Κάρλος Γκον με τον πρόεδρο της Γαλλίας Εμανουέλ Μακρόν

Who is Who 

Ποιος είναι ο Κάρλος Γκον;  Eίναι ο εμβληματικός πρόεδρος τριών αυτοκινητοβιομηχανιών, ο μάνατζερ που διέπρεψε στις εξυγιάνσεις της Renault και της Nissan απολύοντας εργαζομένους και κλείνοντας παραγωγικές μονάδες.  

Ο Κάρλος Γκον, είχε πάντα την πολυτέλεια στο DNA του. Είχε τα  ταξίδια σαν να πηγαίνει βόλτα στη  διαδρομή «Πατήσια- Παγκράτι» με το τρόλεϊ. Και τη φυσιολογική κατάκλιση στο σπιτικό κρεβάτι αγχώδη ύπνο μέσα στο ιδιωτικό τζετ. Η φήμη του πολυπολιτισμικού Γκον (είναι γεννημένος στη Βραζιλία, γόνος λιβανέζικης οικογένειας, με γαλλική κουλτούρα – «μείγμα των τριών πολιτισμών» όπως συνηθίζει να υπερηφανεύεται) ξεκίνησε να διατρέχει όντως τα σύνορα και να γίνεται παγκόσμια τη δεκαετία του ’90. 

Ο «le cost killer» της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας

Τότε ο σκληρός μάνατζερ ανέλαβε τη ριζική αναδιάρθρωση της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας με σκοπό τη διάσωσή της και απέκτησε ένα παρωνύμιο ανεξίτηλο στο πέρασμα των χρόνων: le cost killer (o φονιάς του κόστους). Δεν του αρέσει καθόλου να το ακούει αυτό το παρατσούκλι του, επειδή συνδυάζεται με απολύσεις, λουκέτο σε παραγωγικές μονάδες και με ανεργία και επειδή θυμίζει σε όλους δυσάρεστα πράγματα, όπως έγραψε η Ρούλα Χαλάφ στη βρετανική εφημερίδα Financial Times.

Ο ίδιος πάντως έχει επινοήσει μία γραμμή άμυνας επ’ αυτού, η οποία στηρίζεται στον εξής συλλογισμό: «Αν ήταν μόνο απολύσεις το πρόγραμμά μου, η ανάκαμψη θα διαρκούσε μία διετία – η δεκαπενταετία του σωστού δρόμου αποδεικνύει ότι ήταν πρόγραμμα αναζωογόνησης». 

Το 1999, τα νέα «αφεντικά» του στην Ιαπωνία τον εκτίμησαν ιδιαιτέρως όταν γλίτωσε τη Nissan από τη χρεοκοπία προχωρώντας σε απολύσεις και εφαρμόζοντας ειδικό σχέδιο σωτηρίας. Και, πέρα από τις αστρονομικές αμοιβές του, του έδειξαν την αγάπη τους με τρόπο που δεν συνηθίζουν όταν πρόκειται για μη Ιάπωνες: τον θεώρησαν δικό τους άνθρωπο. Μάλιστα ήταν τέτοια η απήχησή του ως προσώπου, που έγινε και ήρωας των ιαπωνικών κόμικ και κινουμένων σχεδίων μάνγκα

Μικρογραφία

 

To koutipandoras.gr θεωρεί δικαίωμα του κάθε αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν τον εκάστοτε χρήστη και μόνο αυτόν. Παρακαλούμε πολύ να είστε ευπρεπείς στις εκφράσεις σας. Τα σχόλια με ύβρεις θα διαγράφονται, ενώ οι χρήστες που προκαλούν ή υβρίζουν θα αποκλείονται.