Έρχονται τα αλκοολόμετρα – Αν είσαι πιωμένος, το αυτοκίνητο δεν θα κινείται

Ο οδηγός θα φυσά στην ειδική συσκευή μέτρησης αλκοόλ του αυτοκινήτου πριν ξεκινήσει. Εάν το επίπεδο αλκοόλ του οδηγού είναι πολύ υψηλό, το αυτοκίνητο απλά δεν θα κινείται - Τι αλλαγές φέρνουν στην οδήγηση τα υποχρεωτικά αλκοολόμετρα.

Σύμφωνα με πληροφορίες, από τον Ιούλιο του 2022 και μετά πρόκειται να καταστεί υποχρεωτική η τοποθέτηση αλκοολόμετρων (Alcohol Detection Systems in Cars/ DADSS), σε όλα τα νέα αυτοκίνητα που θα αποκτούν έγκριση τύπου σε κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Μάλιστα το συγκεκριμένο μέτρο προβλέπεται να επεκταθεί το 2024 σε όλα τα οχήματα που θα πωλούνται στην ΕΕ – Το «Όραμα για μηδενικές απώλειες».

Παρότι οδήγηση και αλκοόλ δεν πάνε μαζί, υπάρχουν πολλοί που, παρότι το γνωρίζουν, παίρνουν το ρίσκο οδήγησης υπό την επήρεια του αλκοόλ, με θλιβερά σε πολλές περιπτώσεις αποτελέσματα. Ως εκ τούτου, οι αρχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης ακολουθούν το παράδειγμα των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής, καθιστώντας υποχρεωτική την τοποθέτηση συσκευών εντοπισμού κατανάλωσης αλκοόλ από τον υποψήφιο οδηγό ενός αυτοκινήτου, σύμφωνα με πληροφορίες.

Οι εν λόγω συσκευές θα ανήκουν στον βασικό εξοπλισμό όλων των νέων αυτοκινήτων που θα αποκτούν έγκριση τύπου σε κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης από τις 6 Ιουλίου του 2022 και μετά. 

Tο σύστημα αυτό θα είναι υποχρεωτικό από το 2024 για όλα τα αυτοκίνητα που θα πωλούνται στην ΕΕ, ανεξαρτήτως από την ημερομηνία που έχουν αποσπάσει έγκριση τύπου.

Πώς θα λειτουργούν οι συσκευές (Alcohol Detection Systems in Cars/ DADSS)

Ο οδηγός θα φυσά στην ειδική συσκευή μέτρησης αλκοόλ του αυτοκινήτου πριν ξεκινήσει. Εάν το επίπεδο αλκοόλ του οδηγού είναι πολύ υψηλό, το αυτοκίνητο απλά δεν θα κινείται.

Η χρήση του προεγκατεστημένου συστήματος εντοπισμού κατανάλωσης αλκοόλ από τον οδηγό θα είναι υποχρεωτική, καθώς, σε αντίθετη περίπτωση, η ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου του αυτοκινήτου δεν θα θέτει σε λειτουργία τον κινητήρα του οχήματος.

Στην περίπτωση, λοιπόν, που ο οδηγός δεν έχει καταναλώσει υπερβολική ποσότητα αλκοόλ, τότε το όχημα θα εκκινεί, ενώ σε αντίθετη περίπτωση θα παραμένει ακινητοποιημένο.

Η υποχρεωτική τοποθέτηση αλκοολόμετρων στα αυτοκίνητα θα μηδενίζει την πιθανότητα οδήγησης υπό την επήρεια του αλκοόλ, με στόχο να περιοριστούν δραστικά τα ατυχήματα που οφείλονται σε οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ.

Το 2024 η παρουσία των συστημάτων εντοπισμού κατανάλωσης αλκοόλ θα είναι υποχρεωτική για όλα τα νέα αυτοκίνητα που θα πωλούνται στα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ανεξαρτήτως από την ημερομηνία που έχουν αποσπάσει έγκριση τύπου.

Αν στα παραπάνω συνυπολογίσει κανείς την πρόταση που έχει ήδη πέσει στο τραπέζι για τον μηδενισμό των ορίων κατανάλωσης αλκοόλ, αντιλαμβάνεται κανείς ότι το φαινόμενο των μεθυσμένων οδηγών στους δρόμους της Ευρώπης είναι πολύ πιθανόν να εκλείψει.

Η χρήση του προεγκατεστημένου συστήματος εντοπισμού κατανάλωσης αλκοόλ από τον οδηγό θα είναι υποχρεωτική, καθώς, σε αντίθετη περίπτωση, η ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου του αυτοκινήτου δεν θα θέτει σε λειτουργία τον κινητήρα του οχήματος.

«Όραμα για μηδενικές απώλειες»

Αξίζει να σημειωθεί ότι και οι Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής κινούνται προς την ίδια ακριβώς κατεύθυνση, επιδιώκοντας με αυτόν τον τρόπο να περιορίσουν τον αριθμό των ατυχημάτων που οφείλονται στην υπερκατανάλωση οινοπνευματωδών ποτών.

Η κ. Ελζμπιέτα Μπιενκόφσκα, επίτροπος αρμόδια για θέματα εσωτερικής αγοράς, βιομηχανίας, επιχειρηματικότητας και ΜΜΕ, δήλωσε: «Κάθε χρόνο 25.000 άνθρωποι χάνουν τη ζωή τους στους δρόμους της Ευρώπης. Η συντριπτική πλειονότητα αυτών των ατυχημάτων οφείλονται σε ανθρώπινο λάθος. Μπορούμε και πρέπει να αναλάβουμε δράση για αλλάξουμε αυτή την κατάσταση. Με τα νέα προηγμένα χαρακτηριστικά ασφαλείας τα οποία θα καταστούν υποχρεωτικά, μπορούμε να επιτύχουμε τον ίδιο αντίκτυπο με την καθιέρωση της χρήσης ζώνης ασφαλείας. Πολλά από τα νέα χαρακτηριστικά ασφαλείας υπάρχουν ήδη, ιδίως σε πιο πολυτελή οχήματα. Πλέον ανεβάζουμε συνολικά τον πήχη της ασφάλειας και ανοίγουμε τον δρόμο για τη συνδεδεμένη και αυτοματοποιημένη κινητικότητα του μέλλοντος.»

Στα νέα υποχρεωτικά χαρακτηριστικά ασφαλείας περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, τα εξής:

Για αυτοκίνητα, μικρά φορτηγά, φορτηγά και λεωφορεία: προειδοποίηση σε περίπτωση υπνηλίας και διάσπασης προσοχής του οδηγού (π.χ. χρήση έξυπνου τηλεφώνου κατά την οδήγηση), ευφυής έλεγχος ταχύτητας, ασφάλεια οπισθοπορείας με τη χρήση κάμερας ή αισθητήρων, και καταγραφέας δεδομένων ατυχήματος («μαύρο κουτί»).

Για αυτοκίνητα και μικρά φορτηγά: υποβοήθηση παραμονής στη λωρίδα κυκλοφορίας, προηγμένη πέδηση έκτακτης ανάγκης και βελτιωμένες ζώνες ασφαλείας που έχουν υποβληθεί σε δοκιμές σύγκρουσης.

Για φορτηγά και λεωφορεία: ειδικές απαιτήσεις για τη βελτίωση της άμεσης όρασης οδηγών φορτηγών και λεωφορείων και την εξάλειψη των τυφλών σημείων, καθώς και συστήματα στο εμπρόσθιο τμήμα και τα πλευρικά τμήματα του οχήματος για τον εντοπισμό ευάλωτων χρηστών του οδικού δικτύου και την ειδοποίηση του οδηγού για την παρουσία αυτών, ιδίως κατά τη στροφή.

Η Επιτροπή εκτιμά ότι τα προτεινόμενα μέτρα θα βοηθήσουν να σωθούν πάνω από 25.000 ζωές και να αποφευχθούν τουλάχιστον 140.000 σοβαροί τραυματισμοί έως το 2038. Θα συνεισφέρουν επίσης στον μακροπρόθεσμο στόχο της ΕΕ να προσεγγίσει τους μηδέν θανάτους και σοβαρούς τραυματισμούς έως το 2050 («Όραμα για μηδενικές απώλειες»).

Πιέστε εδώ για να διαβάσετε τι ορίζει η νέα νομοθεσία της ΕΕ σχετικά με τα συστήματα ασφαλείας στα αυτοκίνητα από τον Ιούλιο του 2022.

Με πληροφορίες από το newsauto.gr

ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ: «Όσο σιωπητήριο και να προσπαθήσουν να επιβάλουν ο ασκός του Αιόλου έχει ανοίξει»

ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ: «Όσο σιωπητήριο και να προσπαθήσουν να επιβάλουν ο ασκός του Αιόλου έχει ανοίξει»

Την έντονη αντίδραση του ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ προκάλεσε η απόφαση του Κωνσταντίνου Τασούλα να απορρίψει…

Kαταγγελία υπαλλήλου ΕΥΠ: «Έχουμε λάβει μηνύματα από άγνωστους αποδέκτες, μεταξύ των οποίων και απειλητικά»

Kαταγγελία υπαλλήλου ΕΥΠ: «Έχουμε λάβει μηνύματα από άγνωστους αποδέκτες, μεταξύ των οποίων και απειλητικά»

Μια αποκαλυπτική μαρτυρία υπαλλήλου της ΕΥΠ δημοσιεύει το Tvxs, και εκθέτει τόσο τον Κυριάκο Μητσοτάκη,…