ΠΚ

Πόλυ Κρημνιώτη

Τα σημαντικά θέματα χάλασαν το επικοινωνιακό σόου της Μενδώνη

Η υπ. Πολιτισμού οργάνωσε ολόκληρη συνέντευξη Τύπου για το πρόγραμμα "Όλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός" αλλά τελικά κλήθηκε να απαντήσει για τα αρχαία της Βενιζέλου.

mendoni 2

Την ώρα που χθες το μεσημέρι οι καλλιτέχνες και οι εργαζόμενοι στον πολιτισμό, μέσω της ΠΟΘΑ, έκαναν παράσταση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Εργασίας για τα πάγια αιτήματά τους που αφορούν τη στήριξη των κλάδων τους που έχουν πληγεί σοβαρά από τα περιοριστικά μέτρα εξαιτίας της πανδημίας, επέλεξε ως αντιπερισπασμό η υπουργός Πολιτισμού να πραγματοποιήσει συνέντευξη Τύπου για την παρουσίαση του προγράμματος “Όλη η Ελλάδα ένας πολιτισμός”.

Για ένα θέμα ρουτίνας που θα μπορούσε να επικοινωνηθεί με ένα απλό δελτίο Τύπου, επελέγη για προφανείς λόγους να δοθεί συνέντευξη Τύπου, στην οποία ωστόσο οι ειδήσεις προέκυψαν από τα πιο καυτά ζητήματα της πολιτιστικής επικαιρότητας, την Εθνική Πινακοθήκη και τα έργα του Πικάσο και του Μοντριάν που ακόμα δεν βρίσκονται στην Πινακοθήκη και τα εργαστήριά της για τη συντήρηση και την επανέκθεσή τους, τις αρχαιότητες του μετρό Θεσσαλονίκης, όπου σήμερα αναμένεται να αποφασιστεί πότε θα ξεκινήσουν οι εργασίες απόσπασής τους, και για την περίφημη τροπολογία για την Καμεράτα.

Σήμερα λοιπόν, στη μεγάλη σύσκεψη που πραγματοποιείται στη Θεσσαλονίκη ανάμεσα στους εμπλεκόμενους φορείς, δηλαδή την Αττικό Μετρό, το υπουργείο Πολιτισμού και το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, θα αποφασιστεί, όπως είπε η υπουργός, πότε θα ξεκινήσουν οι εργασίες της απόσπασής τους από τον σταθμό Βενιζέλου, διαδικασία που “εξαρτάται από την προετοιμασία κυρίως της Αττικό Μετρό”. Σε ό,τι αφορά την απόφαση του ΣτΕ, όπου με πλειοψηφία 13 ψήφους έναντι 12 κρίθηκε η απόσπαση και επανατοποθέτησή τους, η υπουργός είπε ότι “είμαστε υποχρεωμένοι να συμμορφωνόμαστε με τις αποφάσεις των δικαστηρίων και μάλιστα όταν πρόκειται για το Ανώτατο Δικαστήριο της χώρας”.

Σε ό,τι αφορά τα έργα του Πικάσο και του Μοντριάν, όταν ρωτήθηκε αν επέστρεψαν στην Εθνική Πινακοθήκη απάντησε ότι “θα τα δείτε στην Εθνική Πινακοθήκη πολύ σύντομα, όταν εκτεθούν”, ενώ κάλυψε τους χειρισμούς της Εθνικής Πινακοθήκης και της διευθύντριάς της για τη δημοπρασία του 2019, όπου εντοπίστηκε το επίσης κλεμμένο τον Ιανουάριο του 2012 θρησκευτικής θεματολογίας σχέδιο των αρχών του 17ου αι., που αποδίδεται στον Γουλιέλμο Κάτσια (Μονκάλβο). “Η διευθύντρια το αντιμετώπισε” είπε, προσθέτοντας ότι “η Διεύθυνση Τεκμηρίωσης και Πολιτιστικών Αγαθών του ΥΠΠΟΑ μαζί με την Εθνική Πινακοθήκη προέβησαν σε όλες τις ενέργειες που υπαγορεύει ο νόμος και οι διεθνείς συμβάσεις κινητοποιώντας όλες τις διεθνείς αρχές, με κορυφαία την Ιντερπόλ, και αυτή τη στιγμή η διαδικασία είναι ανοιχτή.

Ο πίνακας αποσύρθηκε από τη δημοπρασία και το ΥΠΠΟΑ παρακολουθεί το όλο θέμα σε συνεννόηση με τις ιταλικές αρχές. Από ’κεί και πέρα ξέρω κι εγώ αυτό που ξέρετε και εσείς, ότι οι ειδικοί θεωρούν πως είναι δυο διαφορετικά έργα. Παρ’ όλα αυτά το ΥΠΠΟΑ ακολουθεί την πρακτική που ακολουθεί για όλες τις κλοπές”.

Για την Καμεράτα, σε ερώτηση αν καταργείται, είπε ότι “η τροπολογία έθεσε την ορχήστρα σε εκκαθάριση εν λειτουργία. Όταν ολοκληρωθεί η διαδικασία της εκκαθάρισης, θα δούμε πώς θα διαχειριστούμε την Καμεράτα, που είναι ένα brand name για την Ελλάδα που έχει κατοχυρώσει ο Σύλλογος Φίλων της Μουσικής, το οποίο σε καμία περίπτωση δεν θέλουμε να χαθεί”. Πρόσθεσε δε ότι οι εναπομείναντες λίγοι εργαζόμενοί της θα τακτοποιηθούν σε άλλα Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου του υπουργείου.

Όταν ρωτήθηκε αν θα τηρηθούν οι δικαστικές αποφάσεις για τους εργαζόμενους της Ορχήστρας που είχαν προσφύγει στη Δικαιοσύνη, απάντησε πως “όταν τελεσιδικούν οι δικαστικές αποφάσεις, η Διοίκηση συμμορφώνεται πλήρως”. Θυμίζουμε ότι οι αποφάσεις έχουν τελεσιδικήσει και κάποιες είναι άμεσα εκτελεστέες. Περιμένουμε να δούμε την υπουργική απόφαση για να δούμε τις τελικές διατυπώσεις, πάντως η υπόθεση μας φέρνει στον νου την περίπτωση του Ταμείου Αλληλοβοήθειας.

Όσο για το πρόγραμμα “Όλη η Ελλάδα ένας πολιτισμός”, προϋπολογισμού 2.230.000 ευρώ, φέτος αφορά 70 νέες παραγωγές που θα παρουσιαστούν σε 140 εκδηλώσεις, από τις 15 Ιουλίου ώς τις 15 Σεπτεμβρίου, σε 66 αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία, σε 51 Περιφερειακές Ενότητες εκτός Αττικής, γιατί “θέλαμε να ενισχύσουμε την περιφέρεια”.

Παρουσία του καλλιτεχνικού διευθυντή της Λυρικής Σκηνής και προέδρου της επιτροπής για το πρόγραμμα Γιώργου Κουμεντάκη, καθώς “όλο το πρόγραμμα το έτρεξε η Λυρική Σκηνή”, η υπουργός ανέφερε ότι προβλέφθηκε τα πνευματικά δικαιώματα για τη μετέπειτα χρήση των παραγωγών να ανήκουν στους δημιουργούς, όπως και οι παραγωγές (κοστούμια, σκηνικά κ.ά.), ενώ, όπως είπε, “οι Ανώνυμες Μη Κερδοσκοπικές Εταιρείες (ΑΜΚΕ) που επελέγησαν πρέπει να καταρτίσουν τριμηνιαίες συμβάσεις με τους ερμηνευτές, οι οποίες θα πρέπει να είναι εν ισχύι μέχρι και την τελευταία παράσταση” προκειμένου “να υπάρξει ένας εξορθολογισμός του επαγγελματικού πλαισίου” και “οι εργασιακές σχέσει να είναι σαφείς, διαφανείς και κατοχυρωμένες”.

Στις φετινές εκδηλώσεις, σύμφωνα με τον Γ. Κουμεντάκη, θα λάβουν μέρος πάνω από 1.000 άτομα, συντελεστές και εργαζόμενοι, ενώ στις ομάδες που θα συμμετέχουν δίνονται 1.800.000 ευρώ, αφού τον ΦΠΑ 332.000 ευρώ τον καλύπτει το υπουργείο. Πέρσι παρακολούθησαν τις εκδηλώσεις πάνω από 40.000 άτομα, με πληρότητα 50%, ενώ η φετινή πληρότητα των χώρων έως τώρα φτάνει το 75% – 80%.

Πηγή: avgi.gr

Στο πλευρό Ελλήνων αθλητών της ξιφασκίας ενόψει Ολυμπιακών Αγώνων η ΚΑΕ Παναθηναϊκός

ξοφασκια

Στο πλευρό Ελλήνων αθλητών της ξιφασκίας ενόψει Ολυμπιακών Αγώνων η ΚΑΕ Παναθηναϊκός

Η ΚΑΕ Παναθηναϊκός γνωστοποίησε μέσω ανακοίνωσής, την παράταση χρήσης του ΟΑΚΑ από την Ελληνική Ομοσπονδία…

Τέμπη: «Μας εξόργισε η κ. Αδειλίνη» – Τρεις συγγενείς θυµάτων απαντούν µέσω του Documento

Καρυστιανού 1

Τέμπη: «Μας εξόργισε η κ. Αδειλίνη» – Τρεις συγγενείς θυµάτων απαντούν µέσω του Documento

Τρεις συγγενείς θυµάτων απαντούν µέσω του Documento στους ισχυρισµούς της εισαγγελέα του Αρειου Πάγου, η…