Tα σαπάκια του στόλου των «Αγγέλων του Χρυσοχοΐδη» και η... έκτακτη ανάγκη

Ακόμα λοιπόν και αν δεχτούμε ότι η ανανέωση του στόλου και του εξοπλισμού των «Αγγέλων του Χρυσοχοΐδη» ήταν απαραίτητη και καλώς έγινε, τι είναι αυτό που εμποδίζει την κυβέρνηση να κάνει το ίδιο και με τα ασθενοφόρα, τα λεωφορεία και τα πυροσβεστικά; 

Γιάννης Πούλλος 14/04/2021 | 21:23

Ας το πούμε με απλά λόγια και με μια δόση πλακίτσας για να το εμπεδώσουμε. Μέχρι πριν από λίγο καιρό οι φίλοι μας οι ΜΓΔ κυκλοφουρούσαν με κάτι σαπάκια που σχεδόν σε προκαλούσαν να τους υψώσεις το μεσαίο δάχτυλο στο φανάρι και μετά να πατήσεις το γκάζι, σαν τον Λίαμ Νίσον στην «Αρπαγή» ένα πράμα. Συνεπώς σωστά, πολύ σωστά ανανεώνεται ο στόλος των μπατσικών, γιατί με τα προηγούμενα οχήματα στην πρώτη καταδίωξη κανονικού εγκληματία το αποτέλεσμα ήταν πιο σίγουρο και από αγώνα του Λεβαδειακού.

 Το ίδιο ισχύει και για τα... Μπάτσουν κι ας βλέπουμε να κυκλοφορούν πιο πολλά στα στενά της Αθήνας και λιγότερα στους κατσικόδρομους της Πίνδου. Σήμερα προστέθηκαν 141 νέα αυτοκίνητα της Ασφάλειας ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό των οχημάτων που αγοράστηκαν μέσα σε 4 μήνες σε 1.692! Την ίδια ώρα βέβαια, ανάλογα προβλήματα αντιμετωπίζει ο στόλος των ασθενοφόρων, των λεωφορείων, των πυροσβεστικών. Και λίγα είναι και παλιά. Κι όμως εν μέσω πανδημίας η Ελλάδα ανανέωσε μόνο τον στόλο των αστυνομικών οχημάτων, αφήνοντας τα άλλα στο έλεος του χρόνου. Θα πει κάποιος βέβαια ότι τα εργαλεία για να αξιοποιηθούν θέλουν και εκείνους που θα τα χειριστούν, οπότε από τη στιγμή που, πάλι εν μέσω πανδημίας, έγιναν χιλιάδες προσλήψεις στην Αστυνομία, προφανώς σε όλους αυτούς έπρεπε να δοθούν και καινούρια εργαλεία.

 Υλοποιήθηκε έτσι ένα εξοπλιστικό πρόγραμμα μαμούθ, που περιλαμβάνει από φακούς και αλεξίσφαιρα μέχρι... Μπάτσουν, συνολικού κόστους 31 εκατ. ευρώ με συγχρηματοδότηση (προϋπολογισμός, Ευρωπαϊκό Ταμείο Ασφάλειας, ΕΣΠΑ κ.ά.). Ακόμα λοιπόν και αν δεχτούμε ότι η ανανέωση του στόλου και του εξοπλισμού των «Αγγέλων του Χρυσοχοΐδη» ήταν απαραίτητη και καλώς έγινε, τι είναι αυτό που εμποδίζει την κυβέρνηση να κάνει το ίδιο και με τα ασθενοφόρα, τα λεωφορεία και τα πυροσβεστικά; Το πρόβλημα σίγουρα δεν είναι τωρινό και δεν αγγίζει μόνο τη σημερινή κυβέρνηση, αλλά το τάιμινγκ -και όχι μόνο- χτυπάει άσχημα. Κι εδώ έρχεται ο δικηγόρος του διαβόλου να πει... γιατί ρε φίλε να ξοδέψουμε λεφτά για να αντιμετωπίσουμε μια έκτακτη συνθήκη;

Η απάντηση είναι απλή: Από τα παραπάνω 31 εκατ. τα 19 εκατ. προήλθαν από πιστώσεις του τακτικού προϋπολογισμού. Λιγότερα από όσα εκταμιεύτηκαν προς τα ΜΜΕ για καμπάνιες που αφορούσαν πράγματι μια έκτακτη συνθήκη. Μόνο που, σύμφωνα με το Σύνταγμα, έπρεπε να προβληθούν δωρεάν. Η ανανέωση του προβληματικού στόλου των ασθενοφόρων, των λεωφορείων και των πυροσβεστικών δεν θα γίνει για να αντιμετωπιστεί μια έκτακτη συνθήκη. Είναι τόσο μεγάλες οι ελλείψεις και η παλαιότητα που ο,τιδήποτε νέο προστεθεί θα βοηθήσει ώστε όλες αυτές οι υπηρεσίες να λειτουργήσουν όπως θα έπρεπε να λειτουργούν υπό κανονικές συνθήκες. 

Επειδή όμως δεν θέλω να αδικώ κανέναν, υπενθυμίζω ότι πήραμε με leasing και καμιά σαρανταριά μεταχειρισμένα λεωφορεία για να αποφορτίσουμε το στριμωξίδι κατά τις ώρες αιχμής. Κάποια από αυτά είχαν ακόμα και 700.000 χλμ στα κοντέρ με αποτέλεσμα να επιστρέψουν για σέρβις με το που βγήκαν από τ΄αμαξοστάσια. Ασε που τα πληρώσαμε κατιτίς λιγότερο από όσο θα δίναμε για καινούρια. Αλλά δεν μπορεί, κάτι περισσότερο θα ήξεραν εκείνοι που αποφάσισαν... (γιατί γελάτε κύριοι;). Εκτός αν οι 600 προσλήψεις στον ΟΣΥ δεν αφορούν οδηγούς αλλά ανθρώπους για να τα σπρώχνουν, οπότε τα παίρνω όλα πίσω...
 

Αναδημοσίευση από το Fαcebook του δημοσιογράφου Γiάννη Πούλου