Τα Πολυτεχνεία δεν γίνονται μουσεία

Η πρόταση του κ. Μπακογιάννη για μετατροπή των ιστορικών κτιρίων του ΕΜΠ στην Πατησίων σε μουσείο είναι αποκαλυπτική προθέσεων. Μαζί με τα κτίρια του ΕΜΠ να μπει στο μουσείο και στη φορμόλη ολόκληρος ο Νοέμβρης του 73 και ότι πάλεψε για δεκαετίες στη συνέχεια το φοιτητικό κίνημα.

Άλλωστε την κρίσιμη επισήμανση την έκανε η Καθημερινή λίγες μέρες μετά. Τα μουσεία ελέγχονται και φυλάγονται από το κράτος. Προφανώς αυτό θα ισχύει και κατά το τριήμερο του εορτασμού της εξέγερσης, δεν νοούνται εξαιρέσεις αν μπούμε σ’ αυτό το μονοπάτι.

Λες και το κάνει επίτηδες ο υποψήφιος Δήμαρχος Αθηναίων για να θυμίσει ένα κλασσικό σύνθημα των διαδηλώσεων, ότι «οι εξεγέρσεις δεν μπαίνουν στα μουσεία». Η αντίστιξη, η πλήρης και κάθετη αντίθεση στις αντιλήψεις και στις προθέσεις γίνεται πια και συμβολική. Το ΕΜΠ σήμερα παραμένει ένα σύμβολο αγώνων, αντίστασης, διεκδίκησης. Η μετατροπή του σε μουσείο θα ήταν ένα σημαίνον του τέλους αλλά και της ακύρωσης όλων των προοδευτικών σημαινόμενων της μεταπολίτευσης.

Σιγά σιγά ίσως έτσι να ξαναγράψουν και την Ιστορία, να ουδετεροποιήσουν πολιτικά την ιστορική μνήμη. Ήδη τα ιδιωτικά σχολεία φέτος προσπάθησαν να εμποδίσουν τον εορτασμό του Νοέμβρη, γιατί είναι πολιτικά προκατειλημμένος.

Μα δεν μπορεί οι μνήμες μιας νύχτας τέτοιας σφαγής να είναι πολιτικά ουδέτερες. Κάποιος ήταν από τη μια, κάποιος από την άλλη. Δεν είναι η ιστορική μνήμη διχαστική, η λήθη είναι γιατί δημιουργεί τον κίνδυνο της επανάληψης των εγκλημάτων.

Στο ίδιο πάνω κάτω πλαίσιο και η εμμονή του εξαδέλφου του και αρχηγού της ΝΔ για την κατάργηση του πανεπιστημιακού ασύλου. Από πού κι ως που αυτή η πρόταση είναι φιλελεύθερη; Το πανεπιστημιακό άσυλο ως έννοια κατάγεται από την αρχή της Αναγέννησης, από το πρώτο σκίρτημα των ελευθεριών στην Ευρώπη. Αν πάμε πίσω και από αυτό…

Η σύγχρονη δημοκρατία απειλείται από δυο πλευρές ταυτόχρονα.

Από την νέα ακροδεξιά που προβάλλει το ιδεολόγημα της «ανελεύθερης δημοκρατίας», δηλαδή της αυταρχικής διακυβέρνησης στο όνομα μιας πλαστής πλειοψηφίας, με λαϊκιστικό λόγο αλλά σκληρά νεοφιλελεύθερες πολιτικές.

Και από την μεταδημοκρατία, την μεταβίβαση όλο και περισσότερων εξουσιών σε μη εκλεγμένες αρχές και κέντρα αποφάσεων. Με επιχείρημα τον δήθεν φιλελεύθερο αντιλαϊκισμό που μετατρέπεται σε ανερυθρίαστη στήριξη των τεχνοκρατικών ελίτ και της ταξικής εξουσίας από πίσω τους.

Αυτός ο διπρόσωπος Ιανός έχει κοινό αντίπαλο την ιστορική μνήμη. Και όσοι θέλουν να μπάσουν τα ΜΑΤ στα πανεπιστήμια και όσοι θέλουν να αποστειρώσουν το μήνυμα του Πολυτεχνείου στο ίδιο κατατείνουν. Στον πλήρη «από τα πάνω» έλεγχο της κοινωνίας, με την ωμή βία ή με την ιδεολογική κυριαρχία.

Το μόνο που μπορούν να κάνουν οι «από κάτω» είναι να αντιστέκονται και να μην πείθονται.

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στην κατηγορία «Απόψεις» εκφράζουν τον/την συντάκτη/τριά τους και οι θέσεις δεν συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του koutipandoras.gr

Κακλαμάνης: «Απαράδεκτος» ο Κυριαζίδης για το ομοφοβικό σχόλιο για Κασσελάκη – «Καρφί» στην κυβέρνηση για το ψήφισμα του Ευρωκοινοβουλίου (video)

Κακλαμάνης

Κακλαμάνης: «Απαράδεκτος» ο Κυριαζίδης για το ομοφοβικό σχόλιο για Κασσελάκη – «Καρφί» στην κυβέρνηση για το ψήφισμα του Ευρωκοινοβουλίου (video)

«Δεν πέρασα επιπολαίως το ψήφισμα του Ευρωκοινοβουλίου για την Ελλάδα. Με στενοχώρησε», είπε χαρακτηριστικά ο…