Τα μαχητικά 5ης γενιάς - Το Τουρκικό TAI TFX που μαζί με το F-35 θα ανατρέψουν(;) την "ισορροπία" στο Αιγαίο (ΦΩΤΟ+ΒΙΝΤΕΟ)

Μετά την εξαγγελία της Τουρκίας σχετικά με την απόκτηση της πρώτης παρτίδας μαχητικών στελθ F-35 το 2018 από ένα συνολικό πακέτο 100 και πλέον αεροπλάνων και την απάντηση που ετοιμάζει για αυτά η Ελληνική Πολεμική Αεροπορία, πλέον έχει ξεκινήσει η συζήτηση για τα λεγόμενα μαχητικά 5ης γενιάς.

NewsRoom 04/11/2016 | 14:51

Στην παρούσα φάση τα μόνα αεροσκάφη αυτής της γενιάς που είναι ενταγμένα σε πολεμικές μοίρες είναι το αμερικανικό F-22 της Lockheed Martin που εντάχθηκε σε υπηρεσία το 2005, το F-35B Lightning II, που εντάχθηκε σε πολεμικές μοίρες των αμερικανών πεζοναυτών το 2015 και κάποια F-35A Lightning II, που μπήκαν σε υπηρεσία με την αμερικανική πολεμική αεροπορία το 2016.

Το F-35C Lightning II, που προορίζεται φυσικά για τις ΗΠΑ και κυρίως όμως για συμμαχικές χώρες που συμμετέχουν στο πρόγραμμα κατασκευής είναι ακόμα σε στάδιο ανάπτυξης και ελέγχων-δοκιμών

Το ρωσικό Sukhoi PAK FA T-50 εντάσσεται μέσα στο 2016 ή το αργότερο στις αρχές του 2017 σε υπηρεσία.

Τα υπόλοιπα αεροσκάφη αυτής της γενιάς είναι το ινδικό HAL AMCA, το τουρκικό TAI TFX, τα κινεζικά Chengdu J-20 και Shenyang J-31, και το ιαπωνικό Mitsubishi X-2 Shinshin που είναι επίσης σε στάδιο ανάπτυξης και ελέγχων-δοκιμών.

Τα χαρακτηριστικά ενός μαχητικού 5ης γενιάς μέχρι σήμερα είναι εν πολλοίς αμφιλεγόμενα και αόριστα, με την Lockheed Martin να τα καθορίζει ως εξής.

Είναι στελθ, δηλαδή αόρατα στα ραντάρ από όλες τις πλευρές τους ακόμα και όταν είναι οπλισμένα, έχουν χαμηλή πιθανότητα εντοπισμού μέσω του ραντάρ τους, υψηλές επιδόσεις σχεδιαστικά, σύγχρονα συστήματα αεροδυναμικής και υπερσύγχρονους ενσωματωμένους υπολογιστές με δυνατότητες δικτύωσης

Αυτό που αξίζει να απασχολήσει είναι και το εξ ολοκλήρου τουρκικό μαχητικό 5ης γενιάς το ΤΑΙ TFX.

Η απόφαση για την σχεδίασή του ελήφθη στις 15 Δεκεμβρίου 2010 με στόχο να αντικαταστήσει μαζί με το F-35 τα μαχητικά F-16.

Για την σχεδίασή του διατέθηκαν 20 εκατομμύρια δολάρια για μια περίοδο δύο ετών

Το 2011 η Turkish Aerospace Industries ξεκίνησε την σχεδίαση χρησιμοποιώντας αυτά τα 20 εκ. Δολάρια. Στις 13 Μαρτίου 2013 η τουρκική εταιρία υπέγραψε συμφωνία με την σουηδική Saab AB για παροχή σχεδιαστικής συνδρομής για το TAI TFX.

Η Turkish Aerospace Industries ανακοίνωσε πως το πρόγραμμα θα κοστίσει 120 εκατομμύρια δολάρια μαζί με την ανάπτυξη ενός κινητήρα για το αεροσκάφος.

Ο Ρεντζέπ Ταγίπ Ερντογάν δήλωσε πως το μαχητικό θα είναι πλήρως επιχειρησιακό πριν το 2025.

Στις 8 Ιανουαρίου 2015 ο τότε τούρκος πρωθυπουργός Αχμέντ Νταβούτογλου ανακοίνωσε πως το μαχητικό θα είναι εξ ολοκλήρου τουρκικό χωρίς διεθνή βοήθεια «αποθηκεύοντας» κάθε βοήθεια από Νότια Κορέα, Σουηδία, Βραζιλία ή Ινδονησία.

Στις 13 Μαρτίου 2015 η Τουρκική Γραμματεία Αμυντικής Βιομηχανίας εξέδωσε ένα αίτημα πληροφοριών από τις τουρκικές βιομηχανίες που είχαν την δυνατότητα «να υλοποιήσουν ένα γηγενές σχέδιο, ανάπτυξης και παραγωγής του πρώτου τουρκικού μαχητικού κατάλληλου για τις ανάγκες των τουρκικών ενόπλων δυνάμεων σχετικά ένα μαχητικό επόμενης γενιάς» σηματοδοτώντας την επίσημη έναρξη του προγράμματος.

To koutipandoras.gr θεωρεί δικαίωμα του κάθε αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν τον εκάστοτε χρήστη και μόνο αυτόν. Παρακαλούμε πολύ να είστε ευπρεπείς στις εκφράσεις σας. Τα σχόλια με ύβρεις θα διαγράφονται, ενώ οι χρήστες που προκαλούν ή υβρίζουν θα αποκλείονται.