Τα βαρέα επαγγελματικά οχήματα γίνονται φιλοπεριβαλλοντικά

Μέτρα μείωσης των εκπομπών CO2 των φορτηγών προωθεί η ΕΕ, ώστε μεταξύ 2025 και 2029, τα νέα φορτηγά να εκπέμπουν κατά μέσο όρο 15% λιγότερο CO2 σε σύγκριση με τα επίπεδα εκπομπών του 2019. 

kenworth big rig photo by raymond clarke images via flickr 100558054 h 1024x652 1

Από το 2030 και μετά, θα πρέπει υποχρεωτικά να εκπέμπουν 30% λιγότερο CO2 κατά μέσο όρο.

Οι στόχοι αυτοί θα είναι δεσμευτικοί, και στους κατασκευαστές φορτηγών που δεν συμμορφώνονται θα επιβάλλεται χρηματική ποινή υπό τη μορφή τιμήματος υπέρβασης εκπομπών.

Η Ρουμανική Προεδρία του Συμβουλίου κατέληξε σε προσωρινή συμφωνία με τους εκπροσώπους του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου σχετικά με μια σειρά νέων κανόνων που θέτουν δεσμευτικούς στόχους για τη μείωση των εκπομπών CO2 από τα βαρέα επαγγελματικά οχήματα.

 Σημειώνεται, πως είναι η πρώτη φορά, που η ΕΕ θεσμοθετεί στόχους για τη μείωση των εκπομπών CO2 από τα βαρέα επαγγελματικά οχήματα. Η σημερινή συμφωνία που επιτεύχθηκε, καλύπτει ένα κενό στην ευρωπαϊκή περιβαλλοντική νομοθεσία.

Στη συνέχεια,πρέπει να εγκριθεί από τα κράτη μέλη, και να υπερψηφιστεί από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Οταν ολοκληρωθεί η σχετική διαδικασία, το Συμβούλιο μπορεί να προχωρήσει στην τελική έκδοση της πράξης, κάτι που αναμένεται να γίνει έως το τέλος Μαΐου.

Να επισημάνουμε, πως οι εκπομπές CO2 από τα βαρέα επαγγελματικά οχήματα, συμπεριλαμβανομένων των φορτηγών, των λεωφορείων και των πούλμαν, αντιπροσωπεύουν περίπου το 6% των συνολικών εκπομπών CO2 στην ΕΕ και περίπου το 27% των συνολικών εκπομπών CO2 των οδικών μεταφορών.

Πηγή: enetpress.gr