Newsroom

Newsroom

Συντηρητές αρχαιοτήτων: Ανακοίνωση με «καρφιά» για Μενδώνη και κυβέρνηση

«Αυτοί που βρέθηκαν κοντά τους δεν έχουν κατανοήσει την μοναδικότητά τους, το ανεπανάληπτο της ύπαρξής τους» σχολιάζει αιχμηρά η Πανελλήνια Ένωση Συντηρητών Αρχαιοτήτων.

pikaso

Tα έργα των Πικάσο και Μοντριάν αντιμετωπίστηκαν σαν κοινά κλοπιμαία, σημειώνει η Πανελλήνια Ένωση Συντηρητών Αρχαιοτήτων.

Αναλυτικά η ανακοίνωση: 

«Την δεκαετία του ‘80 η Μελίνα Μερκούρη από την θέση της Υπουργού Πολιτισμού έθεσε σε πρώτη προτεραιότητα και διεθνοποίησε το ζήτημα της επανένωσης των γλυπτών του Παρθενώνα. Ένα από τα πρώτα αντεπιχειρήματα των Άγγλων αρνητών ήταν πως η χώρα μας δεν διέθετε το ανάλογο επιστημονικό προσωπικό για την Προστασία και τη Συντήρησή τους. Το 1985 η Συντήρηση Αρχαιοτήτων και Έργων Τέχνης στην χώρα μας βρίσκει τη θέση της στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Σήμερα, μετά από 36 χρόνια, η Συντήρηση Αρχαιοτήτων και Έργων Τέχνης βρίσκεται σε υψηλότατο επίπεδο και η τεχνογνωσία που έχει κτιστεί και διαρκώς εμπλουτίζεται, αποτελεί για την χώρα μας εξαγώγιμο προϊόν. Ο χειρισμός, στην ολότητά του πλέον, των αρχαιοτήτων και των έργων τέχνης γίνεται από επαγγελματίες οι οποίοι πέρα και πάνω από όλα κατανοούν τις ιδιαιτερότητες, την ευαισθησία της ύλης τους και τη μοναδικότητά τους, ενώ γνωρίζουν να δείχνουν την απαιτούμενη προσοχή και τον ανάλογο σεβασμό.

Τα όσα είδαμε στον χειρισμό των έργων «Γυναικείο Κεφάλι» του Πάμπλο Πικάσο και «Ο Ανεμόμυλος Στάμερ» του Πιτ Μοντριάν δείχνουν ότι αυτοί που βρέθηκαν κοντά τους δεν έχουν κατανοήσει την μοναδικότητά τους, το ανεπανάληπτο της ύπαρξής τους. Εδώ δεν αρκεί μόνο η εφαρμογή των νόμων ή η εξιχνιαστική δεινότητα της αστυνομίας. Όταν γίνεται κάποιο έγκλημα το προσωπικό της αστυνομίας συλλέγει τα πειστήρια με περισσή προσοχή και εξοπλισμό, λαμβάνοντας γενικά όλα τα απαραίτητα μέτρα για να μην αλλοιωθούν τα αποδεικτικά στοιχεία. Τα έργα των Πικάσο και Μοντριάν δεν είχαν καν αυτή την τύχη των προστατευτικών μέτρων.

Τα συγκεκριμένα έργα τέχνης από τη στιγμή της κλοπής τους και μέχρι σήμερα έχουν βρεθεί σε άγνωστες και ανεξέλεγκτες περιβαλλοντικές συνθήκες, επιβαρυντικές για την κατάσταση διατήρησή τους. Το μόνο που δεν χρειαζόταν ήταν η δημόσια παρουσίασή τους, μόλις βρέθηκαν, μπροστά σε δεκάδες ανθρώπους και φωτογραφικά φλας και μάλιστα με την πρακτική της αστυνομίας για τα κοινά κλοπιμαία. Ας μην αναφερθούμε στο τραγικό περιστατικό της πτώσης και της βιαστικής επανατοποθέτησης στο… ράφι του έργου «Γυναικείο Κεφάλι»!

Ο όλος χειρισμός καθώς και οι τραγικές εικόνες, που έχουν κάνει τον γύρω του κόσμου, δεν περιποιούν τιμή για την χώρα μας. Προκαλούν δε την εντύπωση ότι στην περίπτωση των δύο σημαντικών αυτών έργων τέχνης για την Πολιτεία η προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς δεν ήταν η προτεραιότητα».

Για το Δ.Σ. της ΠΕΣΑ

Ο Πρόεδρος Ιωάννης Βερροιόπουλος

Ο Γεν. Γραμματέας Βασίλειος Παναγιωτόπουλος

Σύζυγος Λύτρα: «Ένιωθα ότι χάνω τις αισθήσεις μου, με πρόλαβε και πήρε αυτός το κουμπί πανικού» – Κατάθεση σοκ για τον ποινικολόγο (Video)

Λύτρας ποινικολόγος

Σύζυγος Λύτρα: «Ένιωθα ότι χάνω τις αισθήσεις μου, με πρόλαβε και πήρε αυτός το κουμπί πανικού» – Κατάθεση σοκ για τον ποινικολόγο (Video)

«Ζαλιζόμουν πολύ και αιμορραγούσα πολύ από τη μύτη. Μου είπε να πλυθώ και να αλλάξω…

Καρυστιανού: To μήνυμα για τις Πανελλαδικές και το μάθημα της Φυσικής – «Όνειρα σε μπάζωμα»

6252393

Καρυστιανού: To μήνυμα για τις Πανελλαδικές και το μάθημα της Φυσικής – «Όνειρα σε μπάζωμα»

«Ξεκάθαρο το όφελος για το πρώτο ιδιωτικό πανεπιστήμιο που δημιουργήθηκε στην Ελλάδα», σχολίασε χαρακτηριστικά η…

Viral βίντεο στις ΗΠΑ: Πελάτης πέταξε καφέ σε εργαζόμενη επειδή του φάνηκε ακριβός και εκείνη του έσπασε το παρμπρίζ με σφυρί

448109901 1508481396757456 954515724883342579 n

Viral βίντεο στις ΗΠΑ: Πελάτης πέταξε καφέ σε εργαζόμενη επειδή του φάνηκε ακριβός και εκείνη του έσπασε το παρμπρίζ με σφυρί

Η 23χρονη υποστηρίζει ότι αντέδρασε με τον τρόπο αυτό «επειδή ένιωσα να κινδυνεύω» καθώς, όπως…