Newsroom

Newsroom

Συνεχίζονται τα ακτοπλοϊκά προβλήματα στη Κεφαλονιά

Ο συνδυασμός της απόφασης της Strintzis Ferries για αποδρομολόγηση του πλοίου «Επτάνησος» από τη γραμμή Πάτρα – Σάμη Κεφαλονιάς –…

kefalonia seismos 0

Ο συνδυασμός της απόφασης της Strintzis Ferries για αποδρομολόγηση του πλοίου «Επτάνησος» από τη γραμμή Πάτρα – Σάμη Κεφαλονιάς – Ιθάκη, αφού δήλωσε αδυναμία εκτέλεσης των δρομολογίων, όπως και η απουσία ενδιαφέροντος από άλλη εταιρεία για την ίδια ακτοπλοϊκή σύνδεση να προκαλεί έντονες αντιδράσεις στην Κεφαλλονιά που τις τελευταίες ημέρες  εντάθηκαν ιδιαίτερα λόγω των προβλημάτων που προκλήθηκαν από τις σεισμικές δονήσεις.

Επρόκειτο για μια γραμμή που λειτουργούσε επί πολλές δεκαετίες και κανείς δεν ξέρει τι πρόκειται να γίνει την άνοιξη και το καλοκαίρι που οι τοπικοί φορείς ευελπιστούν να επισκεφτούν το νησί που επλήγη από τον Εγκέλαδο έλληνες και ξένοι τουρίστες για να στείλουν μήνυμα εμπιστοσύνης.

Το «Επτάνησος» είχε βγει από σε νόμιμη ακινησία (συντήρηση) από τον Νοέμβριο του 2013 μέχρι την 1η Ιανουαρίου 2014 και ήδη από τότε τοπικοί φορείς είχαν κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου για τις επιπτώσεις που θα έχει η απουσία του πλοίου. Από τότε εμφανίστηκαν κάποιοι που εξεδήλωσαν ενδιαφέρον αναπτερώνοντας τις ελπίδες των κατοίκων της Κεφαλλονιάς και της Ιθάκης, αλλά μέχρι σήμερα δεν έχει κατατεθεί σχετική αίτηση.

Στην πορεία ωστόσο ήρθε το αίτημα αποδρομολόγησης, το οποίο έκανε δεκτό το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών. Έκτοτε, όπως ανέφεραν στο «Βήμα» αρμόδια στελέχη του υπουργείου Ναυτιλίας, δεν εμφανίστηκε νέο αίτημα -έστω από άλλη εταιρεία- για τη συγκεκριμένη γραμμή και έτσι η Κεφαλλονιά σήμερα εξυπηρετείται από την Κυλλήνη, με το πλοίο να δένει στον Πόρο, ενώ η Ιθάκη εξυπηρετείται από Κυλλήνη και Αστακό.

Στα μέσα Δεκεμβρίου 2013 ο αντιπεριφερειάρχης Κεφαλονιάς και Ιθάκης κ. Σωτήρης Κουρής απέστειλε επιστολή προς τον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη με κοινοποίηση στον Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου.

Ο κ. Κουρής ζητούσε να εφαρμοστεί ο νόμος 2932/2001, να επανέλθει η γραμμή Ιθάκη – Σάμη – Πάτρα, να απορριφθεί η αίτηση αποδρομολόγησης του πλοίου «Επτάνησος» και να αποδοθούν οι ευθύνες και οι κυρώσεις όπου αναλογούν. Όπως ανέφερε μεταξύ άλλων, «με γνώμονα τα δεδομένα και τις ιδιάζουσες συνθήκες της περιοχής μας αλλά και το γενικό αίτημα των συμπολιτών μας, η άμεση διασύνδεση της Ιθάκης και της βορείου Κεφαλονιάς με την Πάτρα χαρακτηρίζεται ζωτική για τα νησιά μας και η λειτουργία της γραμμής αυτής, που χρονολογείται από τη δεκαετία του 1960, απολύτως επιβεβλημένη».

Στην επιστολή σημείωνε ακόμη ότι «η πρόσφατη στάση της εταιρείας αντίκειται στις ηθικές και επαγγελματικές της δεσμεύσεις, επιφέρει πολλαπλές και αλυσιδωτές αντιδράσεις στην ακτοπλοΐα των νησιών μας, πλήττοντας σοβαρά την οικονομία και τη βιώσιμη ανάπτυξη του τόπου μας και κυρίως πλήττει σοβαρά τους κατοίκους μας που διεκδικούν το δικαίωμα αξιοπρεπούς δια θαλάσσης πρόσβασης στα αστικά κέντρα».

Μιλώντας στο «Βήμα» ο πρόεδρος της Αδελφότητας Κεφαλλήνων και Ιθακησίων Πειραιά κ. Ευάγγελος Σπαθής έκανε λόγο για τα σημαντικά προβλήματα που προκαλούνται από τη διακοπή της ακτοπλοϊκής σύνδεσης με την Πάτρα και ανέφερε χαρακτηριστικά ότι το πρόβλημα οξύνθηκε με τους σεισμούς.

O κ. Σπαθής είπε πως οι συμπατριώτες του εξαρτώνται από τη συγκεκριμένη γραμμή καθώς θα πρέπει να πηγαίνουν στην Πάτρα για τα δικαστήρια, την Εφορία, για εξετάσεις σε νοσοκομείο ή ιδιωτικά ιατρεία, ενώ μεγάλος αριθμός φοιτητών και σπουδαστών από την Κεφαλονιά διαμένει στην αχαϊκή πρωτεύουσα. Επεσήμανε ότι στην Πάτρα διαμένει μεγάλη παροικία Κεφαλλονιτών οι οποίοι δεν έχουν δυνατότητα να συνδράμουν τους σεισμοπαθείς όπως θα ήθελαν.

Σημείωσε ότι παλαιότερα εάν κάποιος στο νησί έκανε παραγγελία το πρωί για προϊόντα σε συνεργάτες του στην Πάτρα, το απόγευμα τα είχε στα χέρια του, ενώ αναφερόμενος στην ακτοπλοϊκή σύνδεση με την Κυλλήνη έλεγε ότι δεν προσφέρει τίποτε και αποτέλεσμα είναι η πολύωρη ταλαιπωρία όσων ταξιδεύουν οδικώς από και προς το νησί.

Η Σάμη, πρόσθεσε, είναι το παραδοσιακό λιμάνι του νησιού που εξυπηρετεί πολλές περιοχές και διαθέτει μεγάλη βύθιση με αποτέλεσμα να μπορεί να υποδεχθεί οποιοδήποτε πλοίο.

Σε πρόσφατη ανακοίνωσή της η εταιρεία Kefalonian Lines σημειώνει πως «μετά την αποχώρηση της “Ionian Ferries” από τη γραμμή της Ιθάκης, η εταιρεία μας θα καλύψει τις συγκοινωνιακές ανάγκες του νησιού της Ιθάκης, εκτελώντας δρομολόγια Σάμη – Ιθάκη – Κυλλήνη. Από Δευτέρα 17 Φεβρουαρίου θα ξεκινήσει δρομολόγιο Σάμης – Ιθάκης – Κυλλήνης ενώ τα δρομολόγια Κυλλήνης – Πόρου και Κυλλήνης – Ζακύνθου θα συνεχιστούν κανονικά ως έχουν». το Βημα

Νέο βίντεο της Χαμάς με ομήρους: Ένας Αμερικάνος και ένας Ισραηλινός ελπίζουν σε συμφωνία (video)

Screenshot 2024 04 27 204402

Νέο βίντεο της Χαμάς με ομήρους: Ένας Αμερικάνος και ένας Ισραηλινός ελπίζουν σε συμφωνία (video)

Στο βίντεο, διάρκειας τριών λεπτών, οι Σίγκελ και Μιράν αναφέρουν τα ονόματά τους, και λένε…

ΚΚΕ για διάρρηξη στο Υπουργείο Εσωτερικών: Η κυβέρνηση οφείλει να δώσει άμεσα εξηγήσεις

kke

ΚΚΕ για διάρρηξη στο Υπουργείο Εσωτερικών: Η κυβέρνηση οφείλει να δώσει άμεσα εξηγήσεις

«Οι πολιτικές ευθύνες της κυβέρνησης είναι δεδομένες, όσα πορίσματα κι αν εκδώσει για να καλύψει…

Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα κωπηλασίας: Ασημένιες οι Ζωή Φίτσιου και η Μιλένα Κοντού

kontou fitsiou

Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα κωπηλασίας: Ασημένιες οι Ζωή Φίτσιου και η Μιλένα Κοντού

Το πρώτο της μετάλλιο στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα κωπηλασίας, που διεξάγεται στο Ζέγκεντ της Ουγγαρίας, πανηγύρισε…

Διάρρηξη στη Διεύθυνση εκλογών του υπουργείου Εσωτερικών – Η ανακοίνωση της ΕΛ.ΑΣ

w19 124741w20 110449w02 13302322 82031GADA EISODOS800 454

Διάρρηξη στη Διεύθυνση εκλογών του υπουργείου Εσωτερικών – Η ανακοίνωση της ΕΛ.ΑΣ

Tην προανάκριση ανέλαβε η Υποδιεύθυνση Ασφάλειας Αθηνών με τη συνδρομή της Διεύθυνσης Εγκληματολογικών Ερευνών και…