Newsroom

Newsroom

"Συναγερμός" σε Πεντάγωνο και ΥΠΕΞ – Ευθεία αμφισβήτηση των συνόρων από την Τουρκία

Σε έντονη ανταλλαγή ΝΟΤΑΜ επιδόθηκαν σήμερα Αθήνα και Άγκυρα καθώς η δεύτερη αμφισβητεί πέρα από τα όρια του FIR Αθηνών και τα σύνορα ενώ ήδη από χθες και το πρωί της Τρίτης με αλλεπάλληλες ΝΟΤΑΜ αμφισβήτησε την ελληνική κυριαρχία σε Χίο, Ψαρά και Καστελόριζο, λέγοντας πως είναι αποστρατιωτικοποιημένες περιοχές.

57eecaa91dc524a92e8b4677

Του Μαρίνου Γκασιάμη

Η τελευταία αμφισβήτηση κρίνεται ως ιδαίτερα σοβαρή από στρατιωτικούς και διπλωματικούς κύκλους.

Η Άγκυρα με την ΝΟΤΑΜ Α4461/16 «απαντά» στην ελληνική ΝΟΤΑΜ Α2210/16, που αναφέρεται στο εύρος των FIR δίνοντας συντεταγμένες, λέγοντας πως το κομμάτι του FIR Κωνσταντινούπολης μεταξύ των συντεταγμένων και του σημείου που συμπίπτει με την αρχή των ελληνοτουρκικών χερσαίων συνόρων δεν αντικατοπτρίζει σε καμιά περίπτωση την οριοθέτηση κανενός είδους σύνορο μεταξύ των δύο χωρών και η αναφερθείσα γραμμή είναι εντελώς θεωρητική και αφορά «μόνο» περιοχή ορισθείσα για σκοπούς «ελέγχου εναερίου κυκλοφορίας»

Η πρωτοφανής αυτή άποψη έρχεται σε ευθεία αντίθεση με το ισχύον Διεθνές Δίκαιο που υποστηρίζει ότι τα όρια του FIR μιας χώρας, της Ελλάδος στη συγκεκριμένη περίπτωση με το FIR Αθηνών, υφίστανται μεν για σκοπούς ασφαλείας πτήσεων και ελέγχου εναερίου κυκλοφορίας, συμπίπτουν όμως με τα σύνορα (χερσαία και θαλάσσια) της υποκείμενης χώρας.

Η Αθήνα με δική της ΝΟΤΑΜ απαντά πως τα όρια μεταξύ FIR Aθήνας και Κωνσταντινούπολης έχουν καθιερωθεί από τον Διεθνή Οργανισμό Πτήσεων (ICAO) με την συμμετοχή και έγκριση της ίδιας της Τουρκίας και ως εκ τούτου εδράζονται πάνω στην πλέον σταθερή νομική βάση.

Ειδικότερα η Αθήνα τονίζει πως η περιφερειακή συμφωνία εναέριας ναυτιλίας υπεγράφη και συμφωνήθηκε στην Κωνσταντινούπολη το 1950 τονίζοντας πως τα όρια των FIR Αθήνας-Κωνσταντινούπολης μεταξύ των συντεταγμένων 404500N0261000E και 360500N0300000E ακολουθεί τα δυτικά σύνορα της Τουρκίας

Επιπλέον επισημαίνει η Αθήνα, τα όρια των FIR Αθήνας-Κωνσταντινούπολης αποτυπώνονται στην χάρτα νούμερο 7 που επισυνάπτεται στην τρίτη περιφερειακή σύνοδο εναέριας ναυτιλίας στο Παρίσι το 1952 και εγκρίθηκε στις 23 Ιουνίου του 1952 από τον ICAO.

Σύμφωνα με αυτό τονίζει η Ελλάδα της ανατέθηκε η ευθύνη για τις υπηρεσίες εναέριας κυκλοφορίας καθώς και έρευνας και διάσωσης, όπως ξεκάθαρα αποτυπώνεται στους χάρτες του ICAO.

Επομένως η τουρκική ΝΟΤΑΜ Α4461/16 δεν εδράζεται πουθενά και δεν έχει καμιά νομική υπόσταση εντός του FIR Αθήνας και θεωρείται μηδενική και άκυρη.

Στην αντεπίθεση περνά η Καϊλή: «Δεν με υπερασπίστηκαν το ΠΑΣΟΚ και η Ε.Ε., θα μετακομίσω στην Ιταλία»

5754833

Στην αντεπίθεση περνά η Καϊλή: «Δεν με υπερασπίστηκαν το ΠΑΣΟΚ και η Ε.Ε., θα μετακομίσω στην Ιταλία»

Τα παράπονα της προς το ΠΑΣΟΚ εξέφρασε σε συνέντευξη η Εύα Καϊλή

Ράδιο Αρβύλα: Το «αντίο» του Αντώνη Κανάκη για τη φετινή σεζόν – «Η χρονιά είχε δυο πρόσωπα, δεν ξέρω αν θα ξαναέρθουμε»

Κανάκης 1

Ράδιο Αρβύλα: Το «αντίο» του Αντώνη Κανάκη για τη φετινή σεζόν – «Η χρονιά είχε δυο πρόσωπα, δεν ξέρω αν θα ξαναέρθουμε»

Αυλαία έριξε για φέτος το Ράδιο Αρβύλα, με τον Αντώνη Κανάκη να μιλάει για τη…

Αλαζονικές δηλώσεις από Μητσοτάκη στο ΣΚΑΪ: «Η οικονομία πάει καλά και οι φόροι μειώνονται» (video)

μητσο

Αλαζονικές δηλώσεις από Μητσοτάκη στο ΣΚΑΪ: «Η οικονομία πάει καλά και οι φόροι μειώνονται» (video)

Εκτός τόπου και χρόνου τα όσα είπε ο Κυριάκος Μητσοτάκης στη συνέντευξη του στο ΣΚΑΪ