Σύγκρουση δύο κόσμων

Το λέμε συχνά αυτό το κλισέ, έτσι δεν είναι; Από τις κριτικές για το Star Wars, μέχρι τους ερωτικούς χωρισμούς. Μέχρι τις κοινοβουλευτικές ομιλίες.

 

Λένα Διονυσίου 04/01/2019 | 16:18

Όμως τώρα, η σύγκρουση των δύο κόσμων είναι πιο προφανής από ποτέ. Τώρα έχουν στενέψει τα περάσματα και δεξιά κι αριστερά είναι κραυγάζοντες.

Δεν έχει αγριέψει ξαφνικά ο κόσμος, ο κόσμος πάντα άγριος ήταν. Αλλά ευτυχώς υπάρχουν τα social media και πλέον μαθαίνουμε την φρίκη όλοι, χωρίς εξαιρέσεις. Οι δολοφόνοι του Ζακ Κωστόπουλου έδειξαν από μόνοι τους το βίντεο της δολοφονίας. Οι δολοφονίες της Ελένης Τοπαλούδη και τώρα της κοπέλας από την Κέρκυρα, είναι το πρώτο πράγμα που συζητούν οι χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Όπως ήταν και του Κατσίφα. Κι ένα πράγμα περίεργο, ο Κατσίφας ήταν "Έλληνας πατριώτης" και ο βορειοηπειρώτης πατροκτόνος είναι "Αλβανός".

Αλλά έχουμε χωριστεί σε δύο κόσμους, κόσμους ανθρώπων που όσο κι αν διαφωνούν στα επί μέρους, συσπειρώνονται στα σημαντικά. Και -κατά την γνώμη μου- σημαντικότερο όλων είναι η ανθρώπινη ζωή.

Κοίτα πώς κάπως μαγικά ενώνονται οι γραμμές, όμως. Πώς οι ίδιοι που υποστηρίζουν τις απελάσεις των προσφύγων, οι "να πάνε στην χώρα τους να πολεμήσουν" είναι οι ίδιοι που λέγανε τον Ζακ Κωστόπουλο "πρεζάκι κλέφτη που καλά του κάνανε". Είναι εκείνοι που θέλησαν να βεβαιωθούν ότι το 21χρονο κορίτσι από την Ρόδο δεν προκάλεσε του δολοφόνους του. Είναι οι ίδιοι που δεν τους ενδιέφερε η ιδιωτικοποίηση της Υγείας από τον υπουργό Άδωνη Πινοσέτ Γεωργιάδη, είναι ένα ολόκληρο σύστημα αξιών.

Πλέον δε μιλάμε για χρυσαυγίτες από τη μία και όλο το δημοκρατικό φάσμα από την άλλη, όπως είχε προσπαθήσει να μας πείσει η Νέα Δημοκρατία. Η ίδια Νέα Δημοκρατία που αγκάλιασε, διέδωσε, έκανε πολιτικό πρόταγμα την θεωρία των δύο άκρων. Αυτή η Νέα Δημοκρατία, που δεν έχει πλέον καμία σχέση με το σοβαρό δεξιό, αλλά δημοκρατικό κόμμα που ήταν κάποτε. 

Τώρα τα στελέχη της μιλούν σα χρυσαυγίτες, που ξέρουν περισσότερα γράμματα. Όλα τα προοδευτικά, απολύτως σημαντικά για την κοινωνία νομοσχέδια που έφερε ο ΣΥΡΙΖΑ στην Βουλή όχι απλώς καταψηφίστηκαν, αλλά μάλιστα κατακραυγάστηκαν  από την αξιωματική αντιπολίτευση. Μέχρι και... εξωγήινους επιστράτευσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης για να μην ψηφίσει την ταυτότητα φύλου!

Στην αστική δημοκρατία, οι κοινωνίες -δυστυχώς, αν με ρωτάτε- αλλάζουν με νομοσχέδια. Διαμορφώνονται από τα κινήματα; Πιθανότατα. Κι από τις ανάγκες; Πιθανότατα. Αλλά παραμένουν νομοσχέδια. Κι όταν διάλεξαν να μην τα ψηφίσουν, διάλεξαν και μπάντα. 

Δύο κόσμοι, παντού. Στον δρόμο και στο πάλεμα και στο λιθάρι, που  'λεγε και ο Παλαμάς.Τα συστήματα αξιών έτσι είναι, τι να κάνουμε τώρα. Από το λιθάρι, μέχρι το βουνό. Μετά το καλοκαίρι του 2015 και το δημοψήφισμα ο διαχωρισμός των κόσμων εξελίχθηκε ραγδαία. Και η ιδεολογική ηγεμονία του ΝΑΙ και του ΟΧΙ, όπως είχε διαμορφωθεί και παρά τον αρχικό αχταρμά, χώρισε -θέλοντας και μη- την κοινωνία σε δυο στρατόπεδα: Τη Δημοκρατία και τον Τρόμο. Αλλά αυτή, για το καλοκαίρι του '15, είναι μια άλλη συζήτηση.

Έχουμε φτάσει σε ένα σημείο οριακό. Πλέον παλεύουμε για τις αξίες. Κατά την γνώμη μου -και υπό το σοκ των τελευταίων ειδήσεων- για τις ανθρώπινες ζωές. Όλα, όλα είναι υπό αυτό το πρίσμα: Τι θέλουμε να είμαστε, ποιοι θέλουμε να είμαστε; Όλα αυτά την ώρα που τις προμετωπίδες της αντιπολίτευσης (όπως το μακεδονικό) τις υπερασπίζονται στους δρόμους άνθρωποι που κάνουν ναζιστικούς χαιρετισμούς. Κι ας είμαστε σοβαροί, ποτέ πριν δεν ανήκε στην ακροδεξιά η ιδεολογική ηγεμονία.

Τώρα που γίνονται όλα γνωστά, τώρα βγαίνουν στην επιφάνεια κι όλες οι αντιθέσεις της ελληνικής κοινωνίας και του πολιτικού συστήματος. Πλέον δεν μπορεί κανένας να ισχυριστεί ότι δεν ξέρει. Πλέον όλες οι γνώμες είναι δημόσιες.

Και μέσα στον ορυμαγδό, βρίσκεις μερικές στιγμές ανάσας: Οι τρεις αιγύπτιοι ψαράδες και η ιθαγένεια, η αποπομπή των αστυνομικών που έδερναν τον Ζακ Κωστόπουλο, η φωνή των αδύναμων που σιγά σιγά παίρνει ένταση.

Δύο κόσμοι και κρίμα, πόσο κρίμα. Αλλά χωρίς καμία δικαιολογία πλέον. Η κοινωνία φλέγεται ορατά πια κι είμαστε όλοι μας μάρτυρες.

To koutipandoras.gr θεωρεί δικαίωμα του κάθε αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν τον εκάστοτε χρήστη και μόνο αυτόν. Παρακαλούμε πολύ να είστε ευπρεπείς στις εκφράσεις σας. Τα σχόλια με ύβρεις θα διαγράφονται, ενώ οι χρήστες που προκαλούν ή υβρίζουν θα αποκλείονται.