Στο στόχαστρο της εφορίας μπαίνουν οι influencers με τους ελέγχους να επικεντρώνεται σε πέντε κατηγορίες. Το πρόβλημα εντοπίζεται στο ότι πολλοί εξ αυτών διαφημίζουν, προβάλλουν μαγαζιά, προβάλουν προϊόντα και δεν τα δηλώνουν στην εφορία.
Έχει ξεκινήσει ένα «σκανάρισμα», σαρωτικοί έλεγχοι από τους Ράμπο της εφορίας, την ομάδα των social media της ΑΑΔΕ, που ελέγχει, κι αξιοποιεί τις σύγχρονες μεθόδους τεχνητής νοημοσύνης για να μπαίνει στους λογαριασμούς.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ της ΕΡΤ η έρευνα έχει κι αναδρομική ισχύ, δηλαδή μπορεί να πάει και σε αναρτήσεις που έχουν γίνει πριν από χρόνια. Η έρευνα εντοπίζει αυτούς που εμφανίζονται φτωχοί στην εφορία, δηλαδή μη έχοντες και την ίδια στιγμή παρουσιάζονται να ζουν πολυτελώς, είτε με ακριβά αυτοκίνητα, είτε σε ακριβά ξενοδοχεία, είτε κάνουν πενθήμερα ταξίδια σε εξωτικούς προορισμούς.
Οι πέντε κατηγορίες που μπαίνουν στο στόχαστρο της Εφορίας
- NanoInfluencers: Από 1.000 έως 10.000 ακόλουθους εκτιμάται ότι βγάζουν από 20 έως 100 ευρώ ανά ανάρτηση.
- MicroInfluencers: Από 10.000 έως 50.000 ακόλουθους, με κέρδος από 30 έως 200 ευρώ ανά ανάρτηση.
- Mid–TierInfluensers: Από 50.000 έως 500.000 ακόλουθους, με κέρδος από 80 έως 650 ευρώ ανά ανάρτηση.
- MacroInfluencers: Από 500.000 έως ένα εκατ. ακόλουθοι, με κέρδοςαπό 150 έως 1.500 ευρώ ανά ανάρτηση.
- MegaInfluencers: Πάνω από ένα εκατ. ακόλουθοι, με κέρδος πάνω από 1.500 ευρώ ανά ανάρτηση.
Ελευθεροτυπία: Πότε αναμένεται στα περίπτερα – Η αρχή με την Κυριακάτικη έκδοση