Η ATSB κατέληξε στο συμπέρασμα αυτό μετά την ανάλυση της κατάστασης των πτερυγίων του αεροσκάφους που βρέθηκαν τους προηγούμενους μήνες υποστηρίζοντας ότι το αεροσκάφος δεν είχε ετοιμαστεί για προσγείωση. Στην ίδια έκθεση επισημαίνεται ότι τα στοιχεία από τους δορυφόρους για την πορεία του αεροπλάνου δείχνουν ότι «βρισκόταν σε μια πορεία καθόδου με υψηλή και αυξανόμενη ταχύτητα» όταν εξαφανίστηκε.
«Ήταν σε θέση non-extended που σημαίνει ότι το αεροσκάφος δεν είχε μπει σε θέση προσγείωσης ή καθόδου» δήλωσε ο ερευνητής Πίτερ Φόλεϊ εξηγώντας ότι αυτή είναι η κατάσταση στην οποία τα πτερύγια ανοίγουν προκειμένου να επιτρέψουν στο αεροσκάφος να ταξιδέψει ασφαλώς σε χαμηλότερες ταχύτητες καθώς ετοιμάζεται για προσγείωση. «Επομένως μπορείτε να βγάλετε τα δικά σας συμπεράσματα για το αν κάποιος το ήλεγχε ή όχι» πρόσθεσε. Οι Αρχές υποθέτουν ότι στο αεροσκάφος είτε δεν υπήρχε πιλότος στο πιλοτήριο είτε δεν είχε τις αισθήσεις του εκτιμώντας ότι οι κινήσεις έγιναν από τον αυτόματο πιλότο με αποτέλεσμα το αεροσκάφος να κάνει σπιράλ θανάτου όταν έμεινε από καύσιμα.
Το αεροσκάφος της Malaysia εξαφανίστηκε τον Μάρτιο του 2014, ενώ πετούσε από την Κουάλα Λουμπούρ με προορισμό το Πεκίνο, μεταφέροντας 239 επιβάτες και πλήρωμα, ενώ η εξαφάνισή του θεωρείται ως ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια στη σύγχρονη ιστορία της πολιτικής αεροπορίας.