Στο διαδίκτυο «μετακομίζουν» τα μουσεία της Θεσσαλονίκης

Στο διαδίκτυο «μετακομίζουν» τα μουσεία, προσαρμόζοντας εκθέσεις και εκπαιδευτικά προγράμματα στις νέες συνθήκες που επιτάσσει η πανδημία για να προσφέρουν διεξόδους πολιτισμού αλλά και να διατηρήσουν το κοινό τους. 

θεσσαλονίκη μουσεια

Μετά το άνοιγμα από την καραντίνα της Άνοιξης του 2020, τα μουσεία κατέβαλαν μεγάλες προσπάθειες να επαναπροσεγγίσουν το κοινό τους, εξηγεί η Μαρία Τσαντσάνογλου, αναπληρώτρια γενική διευθύντρια στο Μητροπολιτικό Οργανισμό Μουσείων Εικαστικών Τεχνών Θεσσαλονίκης-MOMus.  

Από τα μέσα Ιουνίου που ξανάνοιξαν και για το υπόλοιπο καλοκαίρι, η επισκεψιμότητα με δυσκολία έφτασε το 15%-20% σε σχέση με εκείνη του Φεβρουαρίου, τελευταίου μήνα κανονικής λειτουργίας των μουσείων. Σταδιακά, οι επισκέψεις άρχισαν να ανεβαίνουν για να φτάσουν σε ένα ικανοποιητικό επίπεδο τον Οκτώβριο, οπότε και ξαναέκλεισαν.   

«Αν οι ειδικοί προκρίνουν ότι τα μουσεία πρέπει να κλείσουν δεν μας πέφτει λόγος. Όπως ένας γιατρός δεν μπορεί να χρονολογήσει ένα αντικείμενο ή να αξιολογήσει ένα άγαλμα, έτσι δεν μπορούμε να πούμε ότι η απόφαση να κλείσουν τα μουσεία είναι λάθος», σημειώνει η προϊσταμένη της Εφορείας Αρχαιοτήτων Ημαθίας Αγγελική Κοτταρίδη.  

Προ πανδημίας, τα μουσεία, για τα οποία είναι υπεύθυνη η εν λόγω Εφορεία, όπως των Βασιλικών Τάφων στη Βεργίνα, είχε μέσα από 30-35 διαφορετικά προγράμματα, περίπου δέκα χιλιάδες εκπαιδευόμενους. Αυτήν την περίοδο ανακατασκευάζεται η ιστοσελίδα και βιντεοσκοπούνται εκπαιδευτικά προγράμματα ώστε να είναι όλα διαθέσιμα δωρεάν.  

«Η φυσική επαφή δεν μπορεί να υποκατασταθεί ή να αντικατασταθεί», σημειώνει η κ. Κοτταρίδη, καθώς μόνο το μουσείο της Βεργίνας επισκέπτονταν κάθε χρόνο περίπου 90 χιλιάδες μαθητές, από την Ελλάδα, αλλά και το εξωτερικό. Το βάρος πλέον πέφτει στο διαδίκτυο για να είναι όλα τα προγράμματα προσβάσιμα σε όλους.  

Εξάλλου, οι διαδικτυακοί επισκέπτες κάθε γωνιά της Ελλάδας και του κόσμου είναι ένα στοιχείο που έδωσε στις διοικήσεις των μουσείων ικανοποίηση, αλλά και ιδέες για μελλοντικές δράσεις.  

«Διαπιστώσαμε ότι οι online δράσεις μας είχαν πολύ μεγάλη ανταπόκριση, ενώ συμμετείχαν σε αυτές και άνθρωποι εκτός πόλης, καθώς δεν υπάρχει ο περιορισμός του τόπου», σημειώνει η κ. Τσαντσάνογλου, υπογραμμίζοντας την πρόθεση του MOMus να διατηρήσει αυτή τη διείσδυση σε ένα ευρύτερο γεωγραφικά κοινό.  

Το MOMus, μάλιστα, με μία νέα επικοινωνιακή καμπάνια που αναμένεται να ξεκινήσει το επόμενο διάστημα θα επιδιώξει να «συστήσει» στον κόσμο τις εκθέσεις, περιοδικές και μόνιμες, τους χώρους των μουσείων, ακόμη και τα κτίρια στα οποία στεγάζονται τα μουσεία του.  

Διαδικτυακούς επισκέπτες από διάφορα μέρη του κόσμου έχει προσελκύσει και το Κέντρο Διάδοσης Επιστημών-Μουσείο Τεχνολογίας, σύμφωνα με τον διευθυντή του Θανάση Κοντονικολάου.  

Το Νόησις έχει μεταφέρει το πρόγραμμά του διαδικτυακά και έχει αυξήσει κατά 25% τις online δράσεις του. Ετοιμάζει επίσης νέα ιστοσελίδα, αλλά και αρκετές διαδικτυακές δραστηριότητες για τα Χριστούγεννα «μια περίοδος ζωτική για τα μουσεία», όπως εξηγεί ο κ. Κοντονικολάου.  

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ 

Μητσοτάκης: Σε πανικό στη Βουλή – Αντί για απαντήσεις, επίθεση και «δεν ντρέπεστε» στην αντιπολίτευση (video)

6167665

Μητσοτάκης: Σε πανικό στη Βουλή – Αντί για απαντήσεις, επίθεση και «δεν ντρέπεστε» στην αντιπολίτευση (video)

«Ουδέποτε, δόθηκε καμία εντολή για συγκάλυψη», τόνισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης κοιτώντας τους συγγενείς των θυμάτων

Βουλή: Ο λόγος για τα άδεια έδρανα του ΚΚΕ και της Νέας Αριστεράς στην ομιλία της Κωνσταντοπούλου

6167422

Βουλή: Ο λόγος για τα άδεια έδρανα του ΚΚΕ και της Νέας Αριστεράς στην ομιλία της Κωνσταντοπούλου

Μετά την ολοκλήρωση της ομιλίας της Ζωής Κωνσταντοπούλου, οι βουλευτές των δύο κομμάτων επέστρεψαν στις…

Μητσοτάκης: Όλο το παρασκήνιο για τις εκκαθαρίσεις Μπρατάκου και Παπασταύρου

InCollage 20240328 205245331

Μητσοτάκης: Όλο το παρασκήνιο για τις εκκαθαρίσεις Μπρατάκου και Παπασταύρου

O Κυριάκος Μητσοτάκης φαίνεται πως «παραίτησε» τους δύο στενούς του συνεργάτες προκειμένου να μην απολογηθεί…