ΓΠ

Γιώργος Πατεράκης

Στη «γκαλερί» της καθημερινότητας μας – Γράφει ο Γιώργος Πατεράκης

Ο ανατρεπτικός συνθέτης, πιανίστας και ποιητής Γιώργος Πατεράκης χτυπάει ξανά με μία καυστική παράσταση- αποθέωση των ανθρώπινων δραμάτων, με φόντο διαχρονικές ιστορίες καθημερινής τρέλας. Από την κλασική μουσική στην τζαζ και στο swing, από το καμπαρέ και το σαλούν, στις αθηναϊκές αυλές και στον βαλκανικό ορίζοντα. Με αφορμή αυτή τη «Γκαλερί Δραμάτων» μοιράζεται τις σκέψεις του στο Κουτί της Πανδώρας.

πατερακης2

Όταν βάλεις κάτι μέσα σε βιτρίνα, ή το κρεμάς στον τοίχο, αυτόματα το κάνεις αντικείμενο προς παρατήρηση. 


Είτε αυτό είναι το «μάθημα ανατομίας» του Ρούμπενς, είτε είναι ένα τρύπιο τσαρούχι που κρέμεται από ένα καρφί.


Τώρα, στη γκαλερί της καθημερινότητάς μας, σε άλλα περιστατικά δίνουμε την αξία του πίνακα του Ρούμπενς, σε άλλα την αξία του τσαρουχιού, σε άλλα και τα δυο ταυτόχρονα. 


Τώρα, το πώς θα τα εκλάβει ο επισκέπτης της γκαλερί, αυτό είναι μια άλλη υπόθεση: εξαρτάται από το αν ο επισκέπτης μας αντιλαμβάνεται την κουφότητα ως κάτι πολύ σοβαρό, ή τη σοβαρότητα ως το κατ’ εξοχήν συστατικό που αναδεικνύει το έξοχο άρωμα της αστειότητάς μας. 



Έτσι είναι και η παράστασή μας: άλλοι θα διασκεδάσουν με την καρδιά τους, άλλοι θα τη δουν ως μια σοβαρή πρόταση, κάποιοι λίγο απ΄όλα, και άλλοι θα πουν πως δεν είναι παρά ένας σωρός από αρλούμπες. 


Και όλοι θα έχουν δίκιο. 


Τα μέσα που χρησιμοποιούμε είναι απλά: Ένα φωνητικό κουαρτέτο με την Εύα Λαύκα, τη Λάρα Καλλίρη, την Ελπινίκη Σαριπανίδου και τον ιεροψάλτη Γεράσιμο Παπαδόπουλο, έξι μέλη της χορωδίας του String Theory Ensemble, πέντε όργανα που τους συνοδεύουν (πιάνο, τρίο εγχόρδων, κιθάρα ή μαντολίνο) και έναν αφηγητή, τον εξαιρετικό ηθοποιό και φίλο Αντώνη Τσιοτσιόπουλο, ο οποίος εξηγεί στο κοινό τα ακατανόητα που συμβαίνουν επί σκηνής. 


Τελικά ας πούμε πως η παράσταση είναι ένα σχόλιο στην ιδέα πως τα πράγματα από μόνα τους είναι αυτά που είναι. Η ερμηνεία όμως των πραγμάτων, η τοποθέτησή μας απέναντί τους, το αν είναι καλά ή κακά, σοβαρά ή ασόβαρα, σημαντικά ή σαχλαμάρες, ε, αυτή είναι η ανθρώπινη προσέγγιση, που πάντα κολακεύεται να βλέπει τα πράγματα “sub specie eternitatis”, και η οποία ταλάνιζε και ταλανίζει το ανθρώπινο πνεύμα μέχρι σήμερα στις επιστήμες, στη φιλοσοφία, στις τέχνες και στην καθημερινότητά μας μέχρι σήμερα. Και, φυσικά, δεν χρειάζεται να συμφωνήσουμε όλοι σ’ αυτό.



ΙNFO: 


Athenaeum, Αδριανού 3, Θησείο


Από 14 Φεβρουαρίου 2019


20:00