Το Spiegel αποκαλύπτει ότι οι Έλληνες εφοπλιστές δεν έχουν φορολογηθεί για 140 δισ. ευρώ

[…]

efoplistes karavia

Με τον τίτλο «Πλούτος και κρυψίνοια» δημοσιεύεται άρθρο, στην αυριανή έκδοση του εβδομαδιαίου περιοδικού Spiegel, και στο οποίο αναλύονται οι φορολογικές διευκολύνσεις που απολαμβάνουν οι Έλληνες εφοπλιστές.

Σύμφωνα με το γερμανικό περιοδικό, οι Έλληνες εφοπλιστές προχωρούν σε παραγγελίες πλοίων σαν μην υπάρχει κρίση στη ναυτιλία. Το δημοσίευμα επισημαίνει ότι το 2012 είχαν δώσει παραγγελίες για την κατασκευή 275 καινούργιων πλοίων αξίας 10 δισεκ. ευρώ και άλλα τόσα για την ανακαίνιση του στόλου τους.

Το κόστος για παραγγελίες καινούργιων πλοίων και αγορές μεταχειρισμένων ανέρχεται στα 5 δισεκ. ευρώ, μόνον για τις πρώτες εβδομάδες του 2014 . Όπως δηλώνει στο περιοδικό, ο Πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θεόδωρος Βενιάμης, «τα χρήματα προέρχονται από τις δικές μας τσέπες».

Για την υψηλή αυτή ρευστότητα που παρουσιάζουν οι Έλληνες εφοπλιστές μεσούσης της κρίσης που επικρατεί στη διεθνή ναυσιπλοΐα, αναφέρεται και το γεγονός ότι πληρώνουν ελάχιστους –σε σχέση με το εύρος της επιχειρηματικής τους δραστηριότητας- φόρους.

Βασιζόμενο σε διεθνείς αναλύσεις το Spiegel υποστηρίζει ότι από το 2002 έως σήμερα, Έλληνες εφοπλιστές δεν έχουν φορολογήσει τουλάχιστον 140 δισεκ. ευρώ. Αλλά και πέραν αυτού – βάση 58 ειδικών ρυθμίσεων, οι περίπου 800 ελληνικές οικογένειες του κλάδου δεν πληρώνουν σχεδόν καθόλου φόρους. Όπως σημειώνεται, πουθενά αλλού στον κόσμο δεν προστατεύονται τόσο πολύ οι εφοπλιστές από οικονομικές επιβαρύνσεις, όπως στην Ελλάδα.

Από την πλευρά του, ο κ. Βενιάμης υποστηρίζει ότι οι εφοπλιστές πληρώνουν φόρους «ως ιδιώτες όπως και άλλοι». Βασιζόμενο σε στοιχεία ελληνικών συνδικαλιστικών οργανώσεων, το Spiegel γράφει ότι το 2012 οι εφοπλιστές πλήρωσαν ως ιδιώτες φόρους ύψους 15 εκατ. ευρώ την ώρα που οι Έλληνες ναυτικοί έχουν καταβάλει φόρους ύψους 55 εκατ. ευρώ.

Υποκύπτοντας στις πιέσεις που τους ασκήθηκαν οι εφοπλιστές υποσχέθηκαν ως «εθελοντική συνεισφορά» τον διπλασιασμό του φόρου στο τονάζ των πλοίων για τα επόμενα τρία χρόνια. Όπως όμως γράφει το γερμανικό περιοδικό, ενώ η κυβέρνηση αναμένει από αυτό το διπλασιασμό ετήσια έσοδα ύψους 140 εκατ. ευρώ, οι εφοπλιστές τα υπολογίζουν σε λιγότερα από 100 εκατομμύρια ευρώ.

Άδωνις: Νέα απάντηση σε Καλλιάνο – «Παρότι μου τηλεφώνησε δεν πήρε ΜΕΘ γιατί δεν προβλεπόταν» (video)

Άδωνις: Νέα απάντηση σε Καλλιάνο – «Παρότι μου τηλεφώνησε δεν πήρε ΜΕΘ γιατί δεν προβλεπόταν» (video)

«Ήταν ένας άνθρωπος που είχε πολλά νοσήματα, η ανακοπή δεν είναι κάτι που προβλέπεται», τόνισε…

Ένοχοι έξι κατηγορούμενοι στη δίκη για το Μάτι – Αθώοι Ρένα Δούρου και Ηλίας Ψινάκης

Ένοχοι έξι κατηγορούμενοι στη δίκη για το Μάτι – Αθώοι Ρένα Δούρου και Ηλίας Ψινάκης

Την ενοχή συνολικά έξι από τους συνολικά 21 κατηγορουμένους για την τραγωδία στο Μάτι αποφάσισε…

Δημητρακόπουλος για Καλλιάνο: «Ο γιατρός έχει δεχθεί απειλές από τον βουλευτή ότι θα τελειώσει την καριέρα του» (video)

Δημητρακόπουλος για Καλλιάνο: «Ο γιατρός έχει δεχθεί απειλές από τον βουλευτή ότι θα τελειώσει την καριέρα του» (video)

Τι είπε ο δικηγόρος του γιατρού του πατέρα του Γιάννη Καλλιάνου σχετικά με τις καταγγελίες…