Σφοδρές αντιδράσεις κατά Μπακογιάννη για το πακιστανικό σχολείο

Να επαναλειτουργήσει το σχολείο της πακιστανικής κοινότητας «Η Ενότητα» ζητούν σε κοινή συνέντευξη τύπου εκπρόσωποι δημοτικών παρατάξεων, ο βουλευτής Επικρατείας του ΣΥΡΙΖΑ, Βασίλης Βασιλικός και ο ομότιμος καθηγητής Παιδαγωγικής στο ΑΠΘ, Γιώργος Τσιάκαλος.

pakistan

Συνέντευξη τύπου για την επαναλειτουργία του σχολείου της πακιστανικής κοινότητας «Η Ενότητα» πραγματοποιήθηκε σήμερα στα γραφεία της ενότητας, όπου συμμετείχαν μεταξύ άλλων εκπρόσωποι δημοτικών παρατάξεων, ο βουλευτής Επικρατείας του ΣΥΡΙΖΑ, Βασίλης Βασιλικός και ο ομότιμος καθηγητής Παιδαγωγικής στο ΑΠΘ, Γιώργος Τσιάκαλος. 

Η απόφαση της δημοτικής αρχής στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου της περασμένης Παρασκευής, να προχωρήσει στην αναστολή της ψήφισης της ομόφωνης πρότασης της Σχολικής Επιτροπής της Α’ βάθμιας Εκπαίδευσης για παραχώρηση για Τρίτη χρονιά των αιθουσών του 144ου Δημοτικού σχολείου Αθηνών, στους μαθητές και εθελοντές καθηγητές της Πακιστανικής Κοινότητας, έχει τύχει πολύ σφοδρών αντιδράσεων.

Με σημερινή του δήλωση στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο δήμαρχος Κώστας Μπακογιάννης αφήνει να εννοηθεί πως θα αλλάξει στάση επί του ζητήματος, λέγοντας ότι «το θέμα ετέθη στην τελευταία συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, όπου αποφασίστηκε να μετατεθεί η λήψη της σχετικής απόφασης στην επόμενη συνεδρίαση του και η οποία θα αφορά όχι μόνο το αίτημα της Πακιστανικής Κοινότητας, αλλά και των άλλων κοινοτήτων, που έχουν υποβάλλει σχετικές προτάσεις». 

Κι ενώ αναμένεται η συνεδρίαση του επόμενου δημοτικού συμβουλίου προκειμένου να διαφανεί αν εν τέλει τα προσχήματα που έθεσε η δημοτική αρχή θα ξεπεραστούν, αφού τα παιδιά έχουν χάσει ήδη έξι εβδομάδες διδασκαλίας, το ζητούμενο είναι η έως τώρα στάση της διοίκησης του δήμου. Κι αυτό γιατί το συγκεκριμένο σχολείο άνοιξε έπειτα από μεγάλους αγώνες του κινήματος ενάντια στη ρατσιστική και φασιστική βία των χρυσαυγιτών που είχαν αντιταχθεί στη λειτουργία του κυριακάτικου σχολείου. Και η λειτουργία του εδώ και δύο χρόνια έχει αποδείξει επί του πρακτέου ότι η ένταξη των μεταναστών και των προσφύγων, μπορεί να επιτευχθεί μέσω της αλληλεγγύης και της συνύπαρξης των λαών. Είναι αντίθετος σε αυτό ο κ. Μπακογιάννης;

«Αυτό το σχολείο ξεκίνησε να λειτουργεί από το 2017 έπειτα από πολύ μεγάλο αγώνα. Έχουμε περίπου 130 παιδιά. Ο σύλλογος γονέων αλλά και ο σύλλογος δασκάλων δεν έχουν ούτε ένα μικρό παράπονο από εμάς», σχολίασε μεταξύ άλλων ο πρόεδρος της Πακιστανικής κοινότητας «Η Ενότητα» Τζαβέντ Ασλάμ.

«Τα δικαιώματα των Πακιστανών είναι ίδια με τα δικά μας»

Για του λόγου το αληθές στη συνέντευξη τύπου διαβάστηκε το ψήφισμα που εξέδωσε χθες, τη Δευτέρα 4 Νοεμβρίου 2019 ο σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του 144ου Δημοτικού σχολείου Αθηνών, στο οποίο αναφέρει ότι: «με σύνεση, καλή προαίρεση και με γνώμονα την ομαλή και ειρηνική συνύπαρξη όλων των ανθρώπων εξακολουθεί να:

1) Υποστηρίζει τη λειτουργία του Κυριακάτικου Πακιστανικού Σχολείου στο χώρο του σχολείου μας, λαμβάνοντας υπόψη την προηγούμενη αγαστή συνεργασία μας.

2) Σέβεται τα ανθρώπινα δικαιώματα των Πακιστανών που είναι ίσα με τα δικά μας και στα οποία συμπεριλαμβάνεται και το δικαίωμά τους στην εκπαίδευση και στην εκμάθηση της μητρικής τους γλώσσας στα παιδιά τους.

3) Διαφυλάττει την κοινωνική ειρήνη και να καταδικάζει ακραίες ιδεολογίες και συμπεριφορές από όποιον και αν προέρχονται, που μπορεί να την υπονομεύουν.

«Χαρά μας να φιλοξενούμε το σχολείο εκμάθησης της γλώσσας τους»

Ψήφισμα όμως εξέδωσαν και οι εκπαιδευτικοί του 144ου Δημοτικού Σχολείου Αθηνών, όπου μεταξύ άλλων κάνουν λόγο για μια «πρωτοφανή απόφαση» της δημοτικής αρχής να απορρίψει το αίτημα για τη συνέχιση της λειτουργίας του κυριακάτικου σχολείου της Πακιστανικής κοινότητας, καλώντας τη να προχωρήσει στην παραχώρηση του χώρου προκειμένου να συνεχιστούν τα μαθήματα: «Να σημειώσουμε ότι η παραχώρηση του χώρου είχε εγκριθεί ομόφωνα από τη σχολική επιτροπή της Α’ βάθμιας και ήταν στην αρχική εισήγηση προς το δημοτικό συμβούλιο. Παρ’ όλα αυτά, η εντεταλμένη σύμβουλος της δημοτικής αρχής, στη διάρκεια του δημοτικού συμβουλίου απέσυρε την εισήγησή της χρησιμοποιώντας ανυπόστατες δικαιολογίες».

«Στα δύο χρόνια λειτουργίας του σχολείου αυτού, η συνεργασία μας ήταν άψογη, κανένα απολύτως πρόβλημα δεν δημιουργήθηκε, αντίθετα, όλοι, εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές βγήκαν πιο πλούσιοι από την επικοινωνία και την υποδοχή στη γειτονιά μας των παιδιών της πακιστανικής κοινότητας που έρχονταν κάθε Κυριακή για να μάθουν τη μητρική τους γλώσσα τα ίδια και την ελληνική οι μητέρες τους. Οι όποιες ενστάσεις και καχυποψίες, οι οποίες φωνές μίσους και διαχωρισμού κατέπεσαν από την ίδια την πραγματικότητα. Δηλώνουμε ότι τα σχολεία μας είναι ανοιχτά για να συμβάλλουν στην μόρφωση και την εκπαίδευση των παιδιών. Θεωρούμε όλα τα παιδιά, δικά μας παιδιά, ανεξάρτητα από χρώμα, φυλή, θρησκεία ή εθνικότητα. Είναι αναφαίρετο δικαίωμα των παιδιών αυτών να μάθουν τη μητρική τους γλώσσα όπως και τα παιδιά των Ελλήνων μεταναστών σε άλλα κράτη, και είναι χαρά μας να φιλοξενούμε το σχολείο εκμάθησης της γλώσσας τους».

«Αγαπάμε την Ελλάδα σαν δεύτερη πατρίδα»

«Δεν έχουμε ξεχάσει την καλοσύνη σας, τη σημαντική σας στήριξη που συνέβαλε στην παράδοση του σχολείου», ανέφερε η μαθήτρια Αρίμπα Νουρ, εκπρόσωπος των παιδιών του κυριακάτικου σχολείου της Πακιστανικής κοινότητας. «Γνωρίζουμε ότι η Αθήνα είναι ανοιχτόχερη. Θυμάμαι πριν από δύο χρόνια που μας παραδόθηκε το σχολείο και ήταν η πιο ευτυχισμένη στιγμή για όλα τα παιδιά. Χαιρόμασταν πάρα πολύ που είχαμε την ευκαιρία να μάθουμε τη μητρική μας γλώσσα, τα ήθη και τα έθιμα της πατρίδας μας. Εδώ και εφτά εβδομάδες όμως το σχολείο μας είναι κλειστό και περιμένουμε πως και πώς να ξανανοίξει. Έχουμε δικαίωμα στη μόρφωση και τη μάθηση. Ελπίζουμε ο δήμαρχος και οι δημοτικοί σύμβουλοι να εξασφαλίσουν αυτά τα δικαιώματά μας. Αγαπάμε την Ελλάδα σαν δεύτερη πατρίδα μας και φοιτούμε σε ελληνικά σχολεία, αλλά θέλουμε να αφιερώσουμε την Κυριακή για την εκμάθηση της μητρικής μας γλώσσας».

«Ψηφίσαμε ομόφωνα το αίτημα και είμαι περήφανη γι’ αυτό»

«Εμείς γνωμοδοτούμε σε πρώτη φάση για τις παραχωρήσεις, δεν είμαστε καθοριστικοί όμως. Καθοριστική απόφαση είναι αυτή του δημοτικού συμβουλίου», επεσήμανε η Μάρθα Φλωράτου, πρόεδρος της σχολικής επιτροπής Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. «Το συγκεκριμένο θέμα πέρασε μεταξύ άλλων 110 αιτημάτων παραχωρήσεων, από συλλόγους γονέων, εκκλησίες, αθλητικούς συλλόγους και από κάποιες πρωτοβουλίες εκπαιδευτικών για διαδασκαλία της ελληνικής γλώσσας. Από εμείς το συγκεκριμένο αίτημα παραχώρησης εγκρίθηκε ομόφωνα αν και το χαρτί που συνόδευε τα αιτήματα –αυτό είναι πρωτοφανές, αφού ποτέ δεν μας είχε ξανασταλεί χαρτί με παρατηρήσεις-,στο οποίο μας υποδείκνυαν να είμαστε αρνητικοί σε αυτό το θέμα. Το χαρτί αυτό στάλθηκε από τη Διεύθυνση Παιδείας του δήμου Αθηναίων. Εμείς δεν δώσαμε σημασία φυσικά και το ψηφίσαμε ομόφωνα και είμαι πολύ περήφανη γι’ αυτό. Από εκεί και πέρα αυτό που με ενδιαφέρει είναι το πώς θα βοηθήσουμε και το πώς θα πιέσουμε ώστε να πετύχουμε τα παιδιά να ξαναγυρίσουν στο σχολείο όσο γίνεται πιο γρήγορα».

«Τέτοιες δράσεις κάνουν την πόλη μας πιο πλούσια, ανθρώπινη, δημοκρατική, αλληλέγγυα και ασφαλή»

«Βρισκόμαστε σήμερα εδώ για να δηλώσουμε την πιο ξεκάθαρη στήριξή μας στη λειτουργία του σχολείο της πακιστανικής κοινότητας», εξέφρασε με τη σειρά του ο Νάσος Ηλιόπουλος, επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Ανοιχτή Πόλη». «Μας φαίνεται αδιανόητο ότι με μια σειρά από προσχήματα δεν έχει προχωρήσει αυτή η διαδικασία. Το ερώτημα το οποίο θα θέλαμε όλοι να σκεφτούν είναι τι έχει να φοβηθεί ένας δήμος από τη λειτουργία ενός σχολείου; Τι είναι αυτό που μπορεί να φοβίζει τη δημοτική αρχή από το να δώσει την έγκριση προκειμένου να ξεκινήσει η λειτουργία αυτού του σχολείου. Το μοναδικό που ακούσαμε στην προηγούμενη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου από την εντεταλμένη σύμβουλος της δημοτικής αρχής κ. Ινές Λυκούδη, προφανώς σε συνεννόηση με το δήμαρχο αναφορικά με την απόσυρση αυτού αιτήματος ήταν μια φράση περί «επικοινωνίας με την πρεσβεία».

«Δεν μπορούμε να κατανοήσουμε γιατί μια πρεσβεία άλλης χώρας έχει λόγο για το αν η δημοτική αρχή θα προχωρήσει ή δεν θα προχωρήσει σε μια τέτοια δράση. Θεωρούμε ότι αυτές οι δράσεις κάνουν την πόλη μας πιο πλούσια, ανθρώπινη, δημοκρατική, αλληλέγγυα και ασφαλή. Και ακριβώς γι’ αυτόν τον λόγο με όλη μας τη δύναμη και θα στηρίξουμε και είμαστε σίγουροι ότι θα κερδίσουμε αυτό το αίτημα. Ήδη μια σειρά από παρατάξεις έχουμε στείλει αίτημα για έκτακτο δημοτικό συμβούλιο. Ακόμα κι αν δεν καταφέρουμε να επιβάλλουμε το έκτακτο δημοτικό συμβούλιο, στο επόμενο δημοτικό συμβούλιο θα θέσουμε το ζήτημα εκεί. Και εκεί η δημοτική αρχή και όλοι θα πρέπει να αναλάβουν τις ευθύνες τους για τον αν θα στηρίξουν ή όχι αυτή τη δημοκρατική κατάκτηση της Αθήνας και αυτό το ανθρώπινο δικαίωμα για αυτά τα παιδιά».

«Ρατσιστικά κριτήρια από τη διοίκηση Μπακογιάννη»

«Νομίζω ότι αυτό που διακυβεύεται είναι αν στην πόλη της Αθήνας τα σχολεία μας θα είναι ανοιχτά για τους πρόσφυγες και τους μετανάστες, αν τα σχολεία τα οποία φτιάχτηκαν από τις ίδιες τις κοινότητες –όπως αυτό από την πακιστανική κοινότητα πριν από δύο χρόνια- θα συνεχίσουν να είναι κέντρα όπου τα παιδιά θα μπορούν να διδάσκονται μαθήματα στη μητρική τους και άλλες γλώσσες, αν οι μητέρες τους θα μπορούν να μάθουν ελληνικά ή αυτό θα μπει κάτω από την αίρεση ότι η καινούρια δημοτική αρχή του κ. Μπακογιάννη βάζει ρατσιστικά κριτήρια στο ποιος παίρνει σχολεία και τι κάνει μέσα σε αυτά», σχολίασε με τη σειρά του ο Πέτρος Κωνσταντίνου δημοτικός σύμβουλος Αθήνας με την ΑΝΤΑΡΣΥΑ στις γειτονιές της Αθήνας και συντονιστής της ΚΕΕΡΦΑ.

«Θεωρώ απαράδεκτο ότι για πρώτη φορά υπήρξε έγγραφο του δήμου Αθηνών που συνόδευσε την εισήγηση για την έγκριση ή μη της παραχώρησης των χώρων του σχολείου, όπου μεταξύ άλλων επισημαίνεται το εξής: “επισημαίνουμε ότι στα μαθήματα Ουρντού και Αραβικών δεν υπάρχουν έγγραφα που να πιστοποιούν ότι γίνονται υπό την εποπτεία της αντίστοιχης πακιστανικής πρεσβείας, ελέγχοντας την καταλληλότητα των εκπαιδευτικών και της ύλης”. Υιοθετούν δηλαδή ως κριτήριο τη γνώμη της πακιστανικής πρεσβείας της Αθήνας για το αν μπορεί η πακιστανική κοινότητα μέσα σε αυτή την πόλη να δώσει τη δυνατότητα στα παιδιά της να μορφώνονται».

Η συγκεκριμένη πρεσβεία σύμφωνα με τον κ. Κωνσταντίνου, «επεδίωξε την απέλαση του Τζαβέντ Ασλάμ από τη χώρα, είναι μια πρεσβεία που για ενάμιση χρόνο βρίσκονταν απ’ έξω από τα γραφεία της δεκάδες Πακιστανοί διεκδικώντας να μπει τέλος στη διαφθορά. Και λέγοντας διαφθορά εννοούμε το να πάει ένας μετανάστης εργάτης στην Ελλάδα ένα χαρτί για υπογραφή για ανανέωση διαβατηρίου. Ο προηγούμενος πρέσβης έφυγε εξαιτίας αυτού του ζητήματος και ο επόμενος πρέσβης όταν ήρθε έφτασε στο σημείο να καλέσει στα γραφεία της πακιστανικής πρεσβείας τον Νίκο Μιχαλολιάκο για να συζητήσουν για το πώς θα αποκεφαλίσουν την πακιστανική κοινότητα Ελλάδος, Η Ενότητα».

«Η αντιμετώπιση απέναντι προς τους μετανάστες και τους πρόσφυγες πρέπει να είναι ανοιχτή. Όχι συμπονετική ,αλλά βάσει των δικαιωμάτων τους. Δεν θα σταματήσουμε αν και τα 130 παιδιά δεν μπουν μέσα στο σχολείο τους», κατέληξε ο κ. Κωνσταντίνου.

Στη συνέντευξη Τύπου παρευρέθηκε και ο Βασίλης Βασιλικός συγγραφέας και βουλευτής Επικρατείας του ΣΥΡΙΖΑ, που δεσμεύθηκε ότι θα επικοινωνήσει με το δήμαρχο, ζητώντας του να εγκριθεί το αίτημα για παραχώρηση των χώρων του σχολείου στην Πακιστανική κοινότητα αφού «δεν καταλαβαίνω την αιτιολογία» για τη μη έγκριση αυτού του αιτήματος.

«Ρατσιστικό ατόπημα που ευνοεί πολύ τη Χρυσή Αυγή»

«Είμαι πολύ αισιόδοξη γιατί έχει σηκωθεί ένα πολύ μεγάλο κύμα αλληλεγγύης, συμπαράστασης δεκάδων σωματείων εκπαιδευτικών και όχι μόνο σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα», σχολίασε μεταξύ άλλων με τη σειρά της η Ντίνα Ρέππα, επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Αντικαπιταλιστική Ανατροπή στην Αθήνα». Η δημοτική αρχή του Κώστα Μπακογιάννη σύμφωνα με την κ. Ρέππα «ήθελε να εμποδίσει τη λειτουργία του σχολείου αλλά στα σιωπηλά. Να μην το πάρει κανένας είδηση. Αν το 2017 δώσαμε πάρα πολύ μεγάλο αγώνα για να καλωσορίσουμε με τον τρόπο που οφείλουμε τα παιδιά της πακιστανικής κοινότητας για να μάθουν τη μητρική τους γλώσς, σήμερα πιστεύουμε ότι απαιτείται δύο φορές παραπάνω να αγωνιστούμε γιατί τώρα απαιτείται από πάνω η μη λειτουργία του σχολείου. Το 2017 έγινε οργανωμένη προσπάθεια από τη Χρυσή Αυγή ώστε το δηλητήριό της να μπολιάσει τις γειτονιές. Οι γειτονιές όμως καλωσόρισαν κάθε Κυριακή επί δύο χρόνια το σχολείο και όλα τα παιδιά μαζί με τις οικογένειές τους. Έχει λοιπόν τεράστια ευθύνη η δημοτική αρχή του Μπακογιάννη για αυτό που γίνεται».

«Είναι ρατσιστικό ατόπημα που ευνοεί πολύ τη Χρυσή Αυγή», προσέθεσε η κ. Ρέππα την ώρα «που ο κόσμος της έβαλε στη γωνία εμποδίζοντάς τη ακόμη και να μπει στη Βουλή. Όμως τη θέτει στο προσκήνιο δια της επιχειρηματολογίας της και μάλιστα με επίσημο τρόπο η δημοτική αρχή. Άλλωστε οι γειτονιές –δίδασκα στο συγκεκριμένο σχολείο για πολλά χρόνια- δεν συζητούσαν για το αν πρέπει να έρθουν τα προσφυγόπουλα, αλλά το είχαν ενσωματώσει και έκαναν γιορτές μαζί. Και τώρα έρχεται από πάνω να αναστατώσει με αυτόν τον τρόπο με αυτή την απόφασή της η δημοτική αρχή. Άλλωστε η μοναδική περίπτωση να παρθεί αρνητική απόφαση και η δημοτική αρχή να μην παραχωρήσει το χώρο στην πακιστανική κοινότητα είναι να συνταχθεί με τις τέσσερις ψήφους της Χρυσής Αυγής. Παίρνει τη δημοτική ευθύνη η δημοτική αρχή του κ. Μπακογιάννη να κάνει μια τέτοια επιλογή».

«Κανείς δεν μπορεί να αφαιρέσει από τα παιδιά το δικαίωμα εκπαίδευσης και διδασκαλίας της μητρικής γλώσσας»

«Το δικαίωμα εκπαίδευσης και διδασκαλίας της μητρικής γλώσσας για τα παιδιά των μεταναστών, των προσφύγων και των μειονοτήτων είναι δικαίωμα του παιδιού. Αυτό έχει καταγραφεί από τα Ηνωμένα Έθνη έχει γίνει αποδεκτό από όλες τις χώρες της Ευρώπης. Κανείς δεν έχει το δικαίωμα να αφαιρέσει αυτό το δικαίωμα από τα παιδιά», σχολίασε μεταξύ άλλων ο Γιώργος Τσιάκαλος Ομότιμος καθηγητής Παιδαγωγικής στο ΑΠΘ.

Για να κατοχυρωθεί όμως το συγκεκριμένο δικαίωμα «και να γίνει γνωστό στην Ευρώπη, χρειάστηκαν πάρα πολλοί αγώνες. Σε αυτούς πρωτοστάτησαν οι Έλληνες μετανάστες και μετανάστριες, ήδη από τη δεκαετία του 1960. Ακόμη και με απεργίες πείνας συμμετείχαν σε αυτή την προσπάθεια. Στη Γερμανία έδωσαν αυτή τη μάχη από το 1964. Χαρακτηριστικό είναι σχετικό μήνυμα που είχε αποστείλει η Ρόζα Ιμβριώτη το 1965 στην εφημερίδα Πατρίδα, την οποία εξέδιδε τότε η ΕΔΑ για τους μετανάστες. Οι Έλληνες μετανάστες αγωνίστηκαν γι’ αυτό το δικαίωμα και το απέκτησαν σε όλες τις χώρες της Ευρώπης, ειδικά σε Γερμανία και Σουηδία. Είναι λοιπόν περίεργο αν σήμερα, στην πρωτεύουσα της Ελλάδας κάποιος να λέει ότι σε ένα σχολείο την Κυριακή δεν μπορεί να γίνει μάθημα, όταν αυτό το δικαίωμα οι έλληνες το έχουν κατοχυρώσει στα σχολεία της Γερμανίας της Σουηδίας και της Ολλανδίας».

Πηγή: documentonews.gr

O γνωστός ράπερ Εθισμός «σπάει κόκκαλα» με το νέο του τραγούδι – Η αναφορά στον Κώστα Βαξεβάνη και στις υποκλοπές

433140002 767928198614916 439479898267640574 n

O γνωστός ράπερ Εθισμός «σπάει κόκκαλα» με το νέο του τραγούδι – Η αναφορά στον Κώστα Βαξεβάνη και στις υποκλοπές

Ο Εθισμός μέσα από τους στίχους του θίγει συχνά υποθέσεις που απασχολούν έντονα την ελληνική…