Newsroom

Newsroom

Σε ιδιώτες η συντήρηση του δικτύου του ΟΣΕ

Σε ιδιώτες η συντήρηση του δικτύου του ΟΣΕ. Την ανάθεση της συντήρησης του σιδηροδρομικού δικτύου σε ιδιώτες αποφάσισε το υπουργείο…

ose 4

Σε ιδιώτες η συντήρηση του δικτύου του ΟΣΕ. Την ανάθεση της συντήρησης του σιδηροδρομικού δικτύου σε ιδιώτες αποφάσισε το υπουργείο Μεταφορών. Το υπουργείο εξουσιοδότησε τον ΟΣΕ στην προκήρυξη του σχετικού διαγωνισμού, ο οποίος θα «βγει στον αέρα» σε 2-3 μήνες.
Όπως αναφέρει το ρεπορτάζ του Φώτη Φωτεινού στην Ελευθεροτυπία, ο διαγωνισμός θα προβλέπει την ανάθεση της συντήρησης του σιδηροδρομικού δικτύου, σε πανελλαδικό επίπεδο, για διάστημα 5-7 ετών. Ο ΟΣΕ υπολογίζει ότι ο ανάδοχος θα λαμβάνει ετησίως 30-35 εκατ. ευρώ, εφόσον φυσικά κατατεθούν ανταγωνιστικές προσφορές, με δεδομένο ότι το ετήσιο εγκεκριμένο κονδύλι ανέρχεται μεταξύ 40-50 εκατ.

Αυτομάτως δημιουργούνται εύλογα ερωτηματικά εάν η εκχώρηση της συντήρησης σηματοδοτεί «πλεονάζον» προσωπικό, όπερ και σημαίνει διαθεσιμότητα και απολύσεις. «Οχι», υποστηρίζουν αρμόδια υπηρεσιακά στελέχη του ΟΣΕ, τα οποία σημειώνουν ότι «το έργο που θα δοθεί στους ιδιώτες είναι εκείνο που δεν θα μπορεί να καλύψει, με ιδία μέσα, ο Οργανισμός». Στο σημείο αυτό, υπογραμμίζουν ότι, με τις ετήσιες συνταξιοδοτήσεις, το προσωπικό του ΟΣΕ θα μειωθεί 50% σε βάθος πενταετίας, κάτι το οποίο σημαίνει ότι «από το υπάρχον προσωπικό δεν περισσεύει κανένας».

Σχολιάζοντας την απόφαση εκχώρησης της συντήρησης του δικτύου σε τρίτους, το υπουργείο Μεταφορών σχολίασε ότι «η πρόσβαση σε ένα σιδηροδρομικό δίκτυο άριστης κατάστασης κρίνεται ιδιαίτερα σημαντική για την ασφάλεια των σιδηροδρομικών επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών, καθώς και για τη διαμόρφωση των κατάλληλων συνθηκών για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ».