Πρωτιά τραπεζών στις παρεμβάσεις του Συνηγόρου του Καταναλωτή

[…]

trapezes 3

Σημαντικά αυξημένες, κατά 16,1% σε σχέση με το 2012, ήταν οι καταγγελίες που υποβλήθηκαν το 2013 στον Συνήγορο του Καταναλωτή με τον τραπεζικός τομέας να έχει  αναδειχθεί  πρωταγωνιστής το 2013 σε ό,τι αφορά παρεμβάσεις που χρειάστηκε να κάνει ο Συνήγορος του Καταναλωτή για την αποκατάσταση δυσλειτουργιών.

Αυτά προκύπτουν από την Ετήσια Έκθεση της Αρχής, για τα πεπραγμένα του 2013, την οποία παρέδωσε ο Συνήγορος του Καταναλωτή Ευάγγελος Ζερβέας στον πρόεδρο της Βουλής, Ευάγγελο Μεϊμαράκη και στον πρωθυπουργό, Αντώνη Σαμαρά.

Οι δυσλειτουργίες που εντοπίζονται στον τραπεζικό τομέα αφορούν:
Την παράνομη ανάθεση σε εισπρακτικές εταιρείες της ενημέρωσης οφειλετών για ληξιπρόθεσμες οφειλές, οι οποίες είχαν ήδη τεθεί σε καθεστώς αναγνωρισμένης διαδικασίας ρύθμισης
Την αδικαιολόγητη άρνηση πιστωτικών ιδρυμάτων να δέχονται αιτήματα χορήγησης βεβαιώσεων οφειλών σε δανειολήπτες, οι οποίοι επιθυμούσαν να υπαχθούν στις προστατευτικές διατάξεις του νόμου για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά
Την επίσης αδικαιολόγητη άρνηση τραπεζών να παραλαμβάνουν υπεύθυνες δηλώσεις των καταθετών για τον προσδιορισμό του λογαριασμού για τον οποίο επιθυμούσαν να ισχύει το ακατάσχετο του άρθρου 20 του ν. 4161/2013.