Πρόστιμο 250.000 ευρώ σε εταιρεία για παράνομες χρεώσεις σε κινητά μέσω 5ψηφιων αριθμών

Εξαπατούσε καταναλωτές με δέλεαρ δωροεπιταγές για αγορές υψηλής αξίας σε γνωστές αλυσίδες σούπερ μάρκετ

fs pityr

Διοικητικό πρόστιμο ύψους 250.000 ευρώ επέβαλε η Γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή στην DIMOCO GREECE MONOΠΡΟΣΩΠΗ ΙΚΕ, μετά από αυτεπάγγελτη έρευνα, από την οποία προέκυψε ότι η εταιρεία υιοθέτησε παραπλανητικές εμπορικές πρακτικές.

Ειδικότερα, όπως διαπιστώθηκε, η εταιρεία προέβαινε σε εγγραφή καταναλωτών σε συνδρομητικές υπηρεσίες πολυμεσικής πληροφόρησης μέσω προσυμπληρωμένων εικονιδίων συναίνεσης, τα οποία ενεργοποιούνταν με τη συμμετοχή τους σε έρευνα που προβάλλονταν στο Facebook και σε άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με θέμα τις συνήθειες των Ελλήνων και με δέλεαρ δωροεπιταγές για αγορές υψηλής αξίας σε γνωστές αλυσίδες σούπερ μάρκετ, με αποτέλεσμα την υπέρμετρη χρέωσή τους,

Επίσης, προέβαινε στην ενεργοποίηση των υπηρεσιών πολυμεσικής πληροφόρησης κατόπιν πρόσκλησης των καταναλωτών-συνδρομητών συνδέσεων κινητής τηλεφωνίας να συμμετέχουν σε διαγωνισμούς με έπαθλο την χορήγηση δωρεάν επιταγών υψηλής αξίας σε γνωστές αλυσίδες σουπερμάρκετ, η συμμετοχή στους οποίους επέφερε υπέρμετρες χρεώσεις στους λογαριασμούς τους κινητής τηλεφωνίας.

Όπως προέκυψε από την έρευνα, η εταιρεία δεν ενημέρωσε με σαφή και κατανοητό τρόπο και προτού οι καταναλωτές προχωρήσουν στην εγγραφή τους, ότι η συμμετοχή τους στην προβαλλόμενη εξ αποστάσεως έρευνα ή διαγωνισμό συνεπάγεται υποχρέωση πληρωμής, ενώ δημιούργησε στους καταναλωτές την ψευδή εντύπωση ότι αν προβούν σε συγκεκριμένη ενέργεια θα κερδίσουν έπαθλο ιδιαιτέρως ελκυστικό ενώ, αυτό στην πραγματικότητα δεν υφίστατο.

Σχολιάζοντας την απόφαση για επιβολή προστίμου στην DIMOCO, η ένωση καταναλωτών ΕΚΠΟΙΖΩ αναφέρει μεταξύ άλλων: «Η ΕΚΠΟΙΖΩ, αλλά και όλες οι Ενώσεις Καταναλωτών μέλη της ΠΟΜΕΚ “Η  Παρέμβαση” θεωρούν ότι η επιβολή προστίμου στην εταιρεία DIMOCO κινείται στη σωστή κατεύθυνση ως προς την ενίσχυση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών. Οι παραβατικές συμπεριφορές πρέπει να τιμωρούνται άμεσα και αποτελεσματικά, ώστε να προστατεύονται τα δικαιώματά των καταναλωτών και να διασφαλίζεται η εύρυθμη λειτουργία της αγοράς. Είναι απαραίτητη η συμμόρφωση των εταιρειών που δεν σέβονται και δεν τηρούν τη νομοθεσία και δεν διαφυλάσσουν την προστασία των δικαιωμάτων των καταναλωτών. Η ορθή και σύννομη ενημέρωση του καταναλωτή και ο σεβασμός της αξίας του ανθρώπου, μέρος του οποίου αποτελεί και η προστασία της προσωπικότητας, η οποία προστατεύεται και από το Σύνταγμα (άρθρα 2, παρ.1, 9Α ), αποτελεί θεμελιώδες δικαίωμα και δεν θα πρέπει να καταστρατηγείται μέσω παραπλανητικών και αναληθών επικοινωνιών και εσφαλμένων συμπερασμάτων».

Ανησυχητικά ποσοστά κατανάλωσης αλκοόλ και ηλεκτρονικών τσιγάρων σε παιδιά ηλικίας 11-15 ετών

alcohol 492871 1920

Ανησυχητικά ποσοστά κατανάλωσης αλκοόλ και ηλεκτρονικών τσιγάρων σε παιδιά ηλικίας 11-15 ετών

Να αυξηθούν οι φόροι, να περιοριστούν τα σημεία πώλησης και οι διαφημίσεις και να απαγορευθούν…