Το «πράσινο» σχέδιο του Μητσοτάκη για την Αστυπάλαια είναι για καλό του νησιού η για καλό της Volkswagen;

Ο Πρωθυπουργός βάφτισε... την Αστυπάλαια πράσινο νησί με οχήματα της αμαρτωλής Volkswagen, που ψάχνει καιρό κάποιον να «ξεπλύνει την ρετσινιά» της για το σκάνδαλο με τις πειραγμένες εκπομπές ρύπων στα  αυτοκίνητά της, ενώ τα πουλούσε για «καθαρά» 

Βαγγέλης Σπυράκης 06/06/2021 | 12:58

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης προσπαθεί να σώσει την πληγωμένη τιμή της αυτοβιομηχανίας Volkswagen, η οποία ξεκίνησε αυτό το πρόγραμμα για την πράσινη μετάβαση στα αυτοκίνητα, αμέσως μόλις διαπιστώθηκε το 2015 ότι είχε προβεί στο μεγαλύτερο σκάνδαλο ρύπανσης στον κόσμο. Ο λόγος; Ήταν μια δυναμική τότε καμπάνια που είχε βγάλει για να προωθήσει τον πετρελαιοκινητήρα στα οχήματα της που όπως έλεγε η γερμανική εταιρία  είναι φιλικός προς το περιβάλλον. Αυτός ήταν ο λόγος που ανέβηκε η δημοσιότητα της , όμως με αρνητικές συνέπειες στην συνέχεια για αυτήν. Μια ομάδα ερευνητών στην Αμερική με πενιχρή χρηματοδότηση ανακάλυψαν την απάτη που είχε δημιουργήσει η αυτοκινητοβιομηχανία, με το λογισμικό που αλλοίωνε τις εκπομπές ρύπων. 

Μετά από πιέσεις που άσκησαν οι ΗΠΑ  στον όμιλο η Volkswagen παραδέχτηκε την ενοχή της για το τροποποιημένο προς όφελος της λογισμικό, και της επιβλήθηκε πρόστιμο 1δις ευρώ

Έκτοτε άρχισε η αντίστροφη μέτρηση για την γερμανική αυτοβιομηχανία για να χάσει σημαντικό μερίδιο της αγοράς, όπως επίσης  κλονίστηκε και η εμπιστοσύνη των των καταναλωτών της. Από τότε έχει επιδοθεί σε έναν αγώνα δρόμου για να κερδίσει την εμπιστοσύνη των πελατών της. Ωστόσο είναι ακόμα νωπές οι μνήμες από το σκάνδαλο  με την παραβίαση της νομοθεσίας περί καυσαερίων, έχοντας να αντιμετωπίσει και τις  ανταγωνίστριες εταιρίες (Τoyota-Tesla) που έχουν μπει δυναμικά στον χώρο της ηλεκτροκίνησης, με την  γερμανική αυτοβιομηχανία να ψάχνει πρόσφορα έδαφος να ανακτήσει την δυναμική της. Γιατί αν δεν βρει τώρα πιθανόν στο μέλλον να κινδυνεύσει  με συρρίκνωση. Και φυσικά η ποιόν βρήκε σύμμαχο; τον  Πρωθυπουργό,  ο οποίος πήγε στην Αστυπάλαια να παίξει  το παιχνίδι της «ηλεκτροκίνησης», με  πέντε ηλεκτρικά οχήματα που πρόσφερε η ίδια η Volkswagen και τρεις φορτιστές, ενώ ο δήμος Aστυπάλαιας αγόρασε έξι.

Το νησί όμως έχει ελλειμματικές υποδομές σε βιολογικό καθαρισμό, ΧΥΤΑ, ύδρευση. Δεν  έχει ανάγκη από ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Πόσο μάλλον την συγκεκριμένη εποχή της πανδημίας που είναι επιτακτική ανάγκη να προχωρήσουν οι εμβολιασμοί, με τον πρωθυπουργό όμως να σκέφτεται το πως θα ξεπλύνει ... την ρετσινιά της Γερμανικής εταιρείας. Όμως ο Κυριάκος Μητσοτάκης πρέπει να βρει και κάποιον-ους να ξεπλύνουν (η να στηρίξουν εκ νέου)  και τον ίδιο (η Λίστα Πέτσα μας τελείωσε). Μόλις την περασμένη εβδομάδα θριαμβολογούσε ότι η Ελλάδα ξεπέρασε τα πέντε εκατομμύρια εμβόλια -με δική του δημιουργική λογιστική-καθώς με δικά του στοιχεία μόλις το 20%του πληθυσμού έχει εμβολιαστεί, άσχετα αν ο Άδωνης Γεωργιάδης χτες έκανε μια ακόμη απέλπιδα προσπάθεια να ρίξει την ευθύνη για τους εμβολιασμούς στον αρνητές (Βλ.Σάμος) . Και όπως λένε στο Ισραήλ που έχουν μια καλή σχέση με το εμπόριο ότι και η «σκόνη» να περάσει του πελάτη από κάπου και λεφτά να μην αφήσει καλό πράγμα είναι, και μόνο η διαφήμιση αρκεί! Το κακό είναι να μην δούμε πάλι περιστατικά που ζημίωσαν την χώρα όπως η siemens με το σκεπτικό ότι φέρνουν επενδύσεις και εξυγιάνουν τον δημόσιο βίο.

Οπότε το ερώτημα, το «πράσινο» σχέδιο της κυβέρνησης Μητσοτάκης για την Αστυπάλαια ωφελεί το νησί, η την γερμανική εταιρία; 

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στην κατηγορία «Απόψεις» εκφράζουν τον/την συντάκτη/τριά τους και οι θέσεις δεν συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του koutipandoras.gr