ΠΟΥ: Eπαναφέρει την υδροξυχλωροκίνη μετά τις αποκαλύψεις από τον Guardian

Ο επικεφαλής του ΠΟΥ, Τέντρος Αντανόμ Γκεμπρεγέσους, ανακοίνωσε σήμερα την επανέναρξη των κλινικών δοκιμών υδροξυχλωροκίνης κατά του κορονοϊού, αναιρώντας (μόλις εννέα ημέρες μετά) προηγούμενη απόφαση του διεθνούς οργανισμού για αναστολή των δοκιμών αυτών

NewsRoom 03/06/2020 | 21:20

Απόφαση που ανατρέπει τα δεδομένα έλαβε σήμερα (Τετάρτη) ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ), αναφορικά με την ουσία υδροξυχλωροκίνη. Η απόφαση αυτή έρχεται έπειτα από δημοσίευμα του Guardian που μεταξύ άλλων αναφέρει πως μια μικρή, αμερικανική εταιρεία φαίνεται πως παρέσυρε σε σημαντικά λάθη διεθνείς οργανώσεις υγείας όπως ο ΠΟΥ, κυβερνήσεις κρατών, καθώς και επιστημονικές έρευνες που δημοσιεύθηκαν σε κορυφαία περιοδικά. 

Συγκεκριμένα, ο επικεφαλής του ΠΟΥ, Τέντρος Αντανόμ Γκεμπρεγέσους, ανακοίνωσε σήμερα την επανέναρξη των κλινικών δοκιμών υδροξυχλωροκίνης κατά του κορονοϊού, αναιρώντας (μόλις εννέα ημέρες μετά) προηγούμενη απόφαση του διεθνούς οργανισμού για αναστολή των δοκιμών αυτών, σε συνέχεια μιας μελέτης στο έγκριτο ιατρικό περιοδικό The Lancet. Σημειώνεται πως ο ΠΟΥ είχε σταματήσει τις δοκιμές με το γνωστό φάρμακο κατά της ελονοσίας για τη θεραπεία του COVID-19, λόγω φόβων ότι η ουσία αυτή αύξησε τα ποσοστά θανάτου και ακανόνιστων καρδιακών παλμών σε ασθενείς.

Όπως είπε ο Γκεμπρεγέσους, μετά την ανάλυση των «διαθέσιμων δεδομένων για τη θνησιμότητα», τα μέλη της Επιτροπής Ασφάλειας και Παρακολούθησης έκριναν «ότι δεν υπάρχει λόγος τροποποίησης του πρωτοκόλλου» των κλινικών δοκιμών.

Το δημοσίευμα του Guardian


Σύμφωνα με τον Guardian, αποκαλύπτει ότι μια μικρή εταιρεία αναλύσεων από τις ΗΠΑ με αμφιβόλου ποιότητας στοιχεία οδήγησε σε λάθη κατά την πανδημία. 

Συγκεκριμένα, τα στοιχεία που παρείχε σε ερευνητές η εταιρεία Surgisphere και οδήγησε σε αλλαγή της πολιτικής στη διαχείριση της πανδημίας του κορονοϊού, τόσο τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας όσο και πολλά κράτη, αναφέρει ο Guardian στο δημοσίευμά του.

Η μέχρι πρότινος άγνωστη εταιρεία παρείχε στοιχεία για πολλαπλές έρευνες πάνω στον Covid-19 που φέρουν την υπογραφή και του επικεφαλής της Surgisphere, αλλά μέχρι στιγμής η εταιρεία δεν έχει καταφέρει να εξηγήσει επαρκώς ούτε τα ίδια τα στοιχεία και την προέλευσή τους ούτε τη μεθοδολογία της, γεγονός που προκαλεί ερωτηματικα και για την εγκυρότητα κύριων μελετών που δημοσιεύτηκαν σε μερικές από τις πιο έγκριτες ιατρικές επιθεωρήσεις.

Είναι χαρακτηριστικό ότι η εν λόγω εταιρεία παρείχε στους ερευνητές τα στοιχεία που οδήγησαν στη μελέτη που χαρακτήριζε ως επικίνδυνη τη χρήση της υδροξυχλωροκίνης, μελέτη που δημοσιεύτηκε στην ιατρική επιθεώρηση The Lancet. Η μεθοδολογία των ερευνητών αλλά και ο τρόπος συλλογής των δεδομένων προκάλεσε από την αρχή ενστάσεις. Μάλιστα σήμερα το Lancet τήρησε αποστάσεις από την έρευνα που δημοσίευσε, προκαλώντας ερώτηση για την εγκυρότητα των μελετών που φιλοξενούν τα πιο σημαντικά ιατρικά περιοδικά.

Πίσω από τα στοιχεία βρίσκεται η Surgisphere, εταιρεία με έδρα τις ΗΠΑ ενώ εντύπωση προκαλούν οι υπάλληλοί της. Σε αυτούς φαίνεται ότι συμπεριλαμβάνεται ένας συγγραφέας επιστημονικής φαντασίας καθώς και ένα μοντέλο που παράγει περιεχόμενο μόνο για ενήλικες.

To koutipandoras.gr θεωρεί δικαίωμα του κάθε αναγνώστη να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, τονίζουμε ρητά ότι δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν τον εκάστοτε χρήστη και μόνο αυτόν. Παρακαλούμε πολύ να είστε ευπρεπείς στις εκφράσεις σας. Τα σχόλια με ύβρεις θα διαγράφονται, ενώ οι χρήστες που προκαλούν ή υβρίζουν θα αποκλείονται.