Πώς η κλιματική αλλαγή μπορεί να σχετίζεται με την πτήση τρόμου της Singapore Airlines

"Η κλιματική κρίση έχει επηρεάσει τη δομή της ατμόσφαιρας", τονίζει ο πρώην πιλότος Γρηγόρης Κωνσταντέλος

AP24142435207774 1

Με την ιδιότητά του ως πρώην πιλότου, ο δήμαρχος Βάρης, Βούλας και Βουλιαγμένης Γρηγόρης Κωνσταντέλος μίλησε στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Open για τις φονικές αναταράξεις σε χθεσινή πτήση Λονδίνο – Σιγκαπούρη, που στοίχισαν τη ζωή σε έναν άνθρωπο, αναλύοντας το πώς συνέβη, αλλά και το πώς μπορεί να σχετίζεται η κλιματική αλλαγή με τις αναταράξεις.

Όπως ανέφερε, “δεν είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει κάτι τέτοιο, έχουμε και άλλα περιστατικά με πολύ σοβαρούς τραυματισμούς. Προφανώς στην ατμόσφαιρα δεν υπάρχουν κενά, υπάρχουν όμως πολύ μεγάλες αέριες μάζες, οι οποίες κινούνται ανοδικά ή καθοδικά ή πλάγια, μέσα στις οποίες μπαίνουν τα αεροσκάφη πολιτικής αεροπορίας, τα οποία πετάνε στη μέση και υψηλή ατμόσφαιρα, κινούνται μέσα σε ένα κομμάτι αέρα”.

Ο ίδιος πρόσθεσε: “Αυτό που πρέπει να ξέρουμε είναι ότι αναταράξεις τέτοιου είδους βλέπουμε μέσα σε υγρασία, μέσα σε σύννεφα κοντά σε καταιγίδες, και προφανώς τα αεροσκάφη αποφεύγουν τις καταιγίδες και όλα αυτά τα μετεωρολογικά συστήματα. Υπάρχει όμως και μία μεγάλη κατηγορία αναταράξεων τέτοιου είδους, ανοδικών ή καθοδικών, τα λεγόμενα CATs, οι αναταράξεις που συναντάμε χωρίς υγρασία, χωρίς σύννεφα, και οι οποόιες δεν καταγράφονται από το ραντάρ του αεροσκάφους. Εκεί λοιπόν συμβαίνει κάτι ξαφνικό, κάτι βίαιο”.

Τόνισε πάντως πως τέτοιες αναταράξεις είναι γενικά σπάνιες, αν και “όσο πετάμε ψηλά και κοντά στον Ισημερινό, μέσα στην τροπική ζώνη, εκεί που υπάρχει πολύ υγρασία και πολύ μεγάλες θερμοκρασιακές αναστροφές, εκεί παρατηρούνται οι περισσότερες και μεγαλύτερες αναταράξεις”.

Όσο για το αν η κλιματική αλλαγή ευνοεί τέτοια φαινόμενα, ο κ. Κωνσταντέλος απάντησε: “Είναι προφανές ότι η κλιματική κρίση έχει επηρεάσει τη δομή της ατμόσφαιρας μέσα στην οποία κινούνται τα αεροσκάφη και προφανώς θα αλλάξει και η στατιστική, η καταγραφή όλων αυτών των συμβάντων. Είναι πάρα πολύ σημαντικό να ξέρουμε και να το υλοποιούμε αυτό. Όποιος δε χρειάζεται να κινείται για οποιονδήποτε λόγο μέσα σε ένα αεροσκάφος, οφείλει για τη δική του ασφάλεια να κάθεται και να έχει δεμένη τη ζώνη ασφαλείας, γιατί σε τέτοιες περιπτώσεις ούτε αυτό είναι απόλυτα ασφαλές, υπό την έννοια ότι κάποιο αντικείμενο που δεν είναι ασφαλισμένο μπορεί να κινηθεί μέσα στην καμπίνα του αεροσκάφους και να τραυματίσει κάποιον επιβάτη”.

Ερντογάν: Νευρίασε με ερώτηση Ισπανού δημοσιογράφου – «Μην κουνάς το κεφάλι σου» (video)

Καταγραφή 22

Ερντογάν: Νευρίασε με ερώτηση Ισπανού δημοσιογράφου – «Μην κουνάς το κεφάλι σου» (video)

Υποδείξεις σε Ισπανό δημοσιογράφο, μετά από ερώτηση του τελευταίου, έκανε ο πρόεδρος της Τουρκίας Ταγίπ…

Κασσελάκης σε Πρετεντέρη: «Μη διαστρεβλώνετε τις δηλώσεις μου» – Η σπόντα στη Τζίμα για τον Μητσοτάκη (video)

profile player 960x540 16

Κασσελάκης σε Πρετεντέρη: «Μη διαστρεβλώνετε τις δηλώσεις μου» – Η σπόντα στη Τζίμα για τον Μητσοτάκη (video)

Έντονη διαφωνία με τον Γιάννη Πρετεντέρη είχε ο Στέφανος Κασσελάκης όταν ο δημοσιογράφος έκανε αναφορά…

Εφετείο Αθηνών: Δικαίωσε Πορτοσάλτε, Χιώτη και Παπαδόπουλο – Άκυρη η διαγραφή τους από την ΕΣΗΕΑ επειδή δεν έκαναν απεργία

image 4

Εφετείο Αθηνών: Δικαίωσε Πορτοσάλτε, Χιώτη και Παπαδόπουλο – Άκυρη η διαγραφή τους από την ΕΣΗΕΑ επειδή δεν έκαναν απεργία

Δικαιώθηκαν οι τρεις δημοσιογράφοι από το εφετείο Αθηνών