Newsroom

Newsroom

Ποιοι λάτρεψαν και ποιοι γιούχαραν τη νέα ταινία του Γιώργου Λάνθιμου στις Κάννες

Και μόνο το αποτέλεσμα που είχε η νέα ταινία του Γιώργου Λάνθιμου στη δημοσιογραφική προβολή, δείχνει το μέγεθος της επιρροής που αρχίζει να έχει ο ταλαντούχος Έλληνας σκηνοθέτης. Το έργο του «Ο φόνος ενός ιερού ελαφιού» διχάζει τους κριτικούς –έτσι όπως αξίζει να κάνει κάθε αντισυμβατικό έργο που «σέβεται» τον εαυτό του.

59243ba41dc524d0118b4a5c

Πέρα από τις ακραίες αντιδράσεις και τις διαφωνίες –τον γιούχαραν ή όχι, αξίζει η ταινία ή είναι απλά weird;-, οι κριτικές συγκλίνουν ομόφωνα προς το σκηνοθετικό ταλέντο του Λάνθιμου που δεν αφήνει κανέναν αδιάφορο.

Αλλά και τα αρνητικά σχόλια συζητούν επίσης συγκεκριμένα στοιχεία της ταινίας. Διαβάστε παρακάτω τι έγραψαν τα μεγαλύτερα δημοσιογραφικά μέσα, εγχώρια και ξένα.

«Όπως συμβαίνει στο καλύτερο δείγμα του έργου του, ο Λάνθιμος είναι ικανός να δημιουργεί έναν ολόκληρο δικό του κόσμο και να μας βυθίζει μέσα σε αυτόν» έγραψε χθες το πρωί ο Πίτερ Μπράντσοου της βρετανικής εφημερίδας The Guardian. «Αλλά η παραδοξότητα του έχει διπλή σημασία: φέρει το στυλιζαρισμένο στοιχείο του παραλόγου, ενώ επίσης αποτελεί και μια πιθανή άρνηση της πραγματικότητας».

«Μέσα από μία διεστραμμένη αφαιρετικότητα, που συνορεύει με το παράλογο, η ταινία καταπιάνεται με τη δικαιοσύνη και τις συνέπειες που φέρει» σχολιάζει ο Πίτερ Ντεμπρούζ του Variety. «Ήσυχη στην αρχή, αλλά όλο και πιο ενοχλητική στη συνέχεια, η ταινία φτάνει μέχρι το σημείο όπου ο πρωταγωνιστής της κάνει μια αδιανόητη πράξη, σαν ένα σκοτεινό κόμικ τρόμου που μας οδηγεί σε κάτι ύπουλο. Μία art-house ταινία, με μία φαινομενικά ψυχρή προσέγγιση ενός σκληρού γρίφου, που κάνει την θέαση της μια αναμφισβήτητα δύσκολη υπόθεση».

«Αυτή είναι η πιο σκορπισμένη και ήσυχη ταινία του Λάνθιμου, αλλά και η πιο τρομακτική» συνοψίζει ο Ντέιβιντ Έρλιχ του Indiewire. Και ο Ντέιβιντ Ρούνι του Hollywood Reporter καταλήγει στο τέλος του άρθρου του: «Ο Έλληνας σκηνοθέτης συνεχίζει να εδραιώνει τη θέση του ανάμεσα στους πιο ενδιαφέροντες σύγχρονους κινηματογραφιστές του κόσμου, αυξάνοντας την προσδοκία μας για την επόμενη αγγλόφωνη ταινία του».

Διάφορες απόψεις διαβάσαμε επίσης και στον εγχώριο τύπο. «Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι είναι ένα εντυπωσιακό φιλμ» σχολιάζει ο Γιώργος Κρασσακόπουλος από το flix.gr «κατορθώνει να συνθέσει τα πιο απροσδόκητα στοιχεία, να δώσει στους πρωταγωνιστές του την ευκαιρία να αναδυθούν από τους ρόλους τους με εξαιρετικές ερμηνείες, αλλά δείχνει να βασίζεται περισσότερο απ΄ όσο θα χρειαζόταν στην φόρμα για να στηρίξει ένα δράμα που θα έπρεπε να έχει κάτι από την δύναμη, την ένταση, τον αντίκτυπο μιας αρχαίας τραγωδίας όπως αυτή στην οποία αναφέρεται».

«Μία από τις πιο σκληρές και νοσηρές ταινίες που έχουμε δει μέχρι σήμερα στο 70ό φεστιβάλ» είναι αντίθετα η άποψη του Γιάννη Ζουμπουλάκη από το Βήμα. «Απευθυνόμενη σε θεατές με γερά νεύρα, η ταινία εκτός άλλων χορεύει ανάμεσα στον ρεαλισμό και την μεταφυσική, ενώ κατ΄ αρχάς μοιάζει με μια πολύ παράξενη ιστορία εκδίκησης».

Ο Χρήστος Μήτσης από το Αθηνόραμα χαρακτηρίζει, επίσης, την ταινία του Λάνθιμου ως «το σοκ των φετινών Κανών». Και συνεχίζει: «…ο ιδιοσυγκρασιακός συμπατριώτης μας έκανε ένα ακόμα βήμα προς την ανατριχιαστικά σαρκαστική πλευρά με το «Φόνο Ενός Ιερού Ελαφιού», την πιο «μαύρη» και τολμηρή ως τώρα ταινία του με πρωταγωνιστές τους Κόλιν Φάρελ και Νικόλ Κίντμαν».

Και το τέλος ανήκει στον Δημήτρη Δανίκα από το Πρώτο Θέμα που σχολιάζει με το γνωστό ύφος του. «Με το φινάλε της ταινίας The Killing of a Sacred Deer, με τα γιούχα που την συνόδευαν αλλά και τα χλιαρά χειροκροτήματα είπα από μέσα μου “μόλις έχασε τον Φοίνικα ο Λάνθιμος”». Αναμένουμε τώρα να δούμε ποια θα είναι η άποψη και της κριτικής επιτροπής του φεστιβάλ, η οποία άλλωστε κρατάει και τον τελευταίο λόγο.

Πηγή: tospirto.net